Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mitä muuta harrastat?

Zaska
 Share

Recommended Posts

Lukemista, suunnistusta välillä vähemmän, välillä vielä vähemmän (mutta sehän nyt käy juoksusta), valokuvausta, käsitöitä (virkkaus, neulominen), astangajoogaa (nyt tosin paitsiossa puolisen vuotta) ja pienten (ja vähän isompienkin) hajuvesivalmistajien tuoksuihin tutustumista (joo, menee vähän kummallisuuksien puolelle :D). Kirjoittamista myös kausittain, mutta nyt viime aikoina en sitä ole tehnyt oikeastaan ollenkaan, kun töissä kirjoittaminen ja tiedonhaku koneella syö motivaatiota istua tietokoneella vielä vapaa-ajallakin.

Niin ja viinien maistelua ja luonnon kauneudesta nauttimista. Ei ihmekään, jos ei meinaa lenkille ehtiä oikein...

Mitä muuta? No, sattuneesta syystä juoksun sijaan viime aikoina enimmäkseen erilaisia maastovaelluksia ja pyöräretkiä. Sitten kirjoittamista (on myös työtä), lukemista ja penkkiurheilua, vähän valokuvaustakin.

Samankaltaisia harrastuksia täälläkinpäin, tosin valokuvaamisesta en mitään käsitä. Joskus haaveilin kunnon kamerasta ja siitä, että opettelisin kuvaamaan mm. luontokuvia, mutta se innostus sitten hiipui, onneksi ennen kameran ostoa.

Lukeminen on minulle se rakkain harrastus. Lueskelen paljon kaikenlaista kirjallisuutta tietokirjallisuudesta sellasiin Jack Higgins -tyyppisiin keveisiin jännärihöttöihin. Joskus olen yrittänyt kirjoitella jotain omiakin juttuja, mutta aika köykäisiksi nuo sepustukset ovat jääneet.

Juoksemisen lisäksi olen nyt parina talvena hiihdellyt ja tulevia talvia varten olen suunnitellut perinteisen tyylin suksien ostamista. Myös cyclocross-pyörän hankinta on listalla. Penkkiurheilulajeista mukavimpia ovat jalkapallo ja jääkiekko. Yleisurheilun ja hiihdon arvokisoja tulee myös seurattua.

Harrastan myös haaveilemista ja vetelehtimistä.

Omiin harrastuksiini kuuluu päälimmäisenä musiikki, joka tavallaan tuo myös leivän pöytään. Tässä on tosin alanvaihto tiedossa...siksi vain tavallaan. Harrastuspuolella musiikki vie pitkälti kaiken vapaa-ajan. Olen multi-instrumentalisti, en osaa tai jaksa keskittyä vain yhteen soittimeen tai tyylilajiin kerrallaan. Siksi tämä harrastus onkin niin aikaavievä. Erilaisiin treeneihin pitäisi ehtiä, kenties joskus harjoitella yksinäänkin (nykyään vähemmän) ja muut vastaavat toiminnot ovat hyvin aikaavieviä.

Musiikin lisäksi sitten harrastan koiran kanssa eräilyä, tosin siinäkin saisi skarpata vielä lisää, tekisi meille molemmille hyvää. Viihdyn metsässä marjastaen, sienestäen ja muuten vain samoillen. Mikäli aikaa olisi riittävästi töiden, koulun ja muun pakollisen arkitoiminnan lisäksi, viettäisin aikaani mielelläni enemmän luonnossa! Rakastan luonnon rauhoittavaa vaikutusta. Jos olisin vähemmän sosiaalieläin, voisin varmaan muuttaa todella syrjään muusta asutuksesta, kunnolla metsän keskelle. :)

Töitä (enemmän kuin 7.5h/pv, mutta ei haittaa kun se yleensä on kivaa), sarjoja, leffoja, tietokonepelejä, JUOKSUA, viininmaistelua, oluenmaistelua, jumppia (ryhmäliikunta), kuntosali, ruuanlaittoa (tai sen yrittämistä), golffia, laskettelua, sulkapalloa, paintballia, asuntonäyttöjä, jalkapalloa.

Yritin ryhmitellä ne ajankäytöllisesti järjestykseen.

Muokattu

Urheilupuolelta juoksun lisäksi hiihtoa ja pyöräilyä. Kaikkia kolmea nelinumeroiset kilsat vuodessa. Muista harrastuksista eniten aikaa menee vetten päällä vetouisteluhommissa (~300 h/a). Siihen päälle työt ja pari lasta sisältävä perhe niin eipä ole vapaa-ajan ongelmia :friendly_wink:

Ei oo aikaa harrastaa prkl :mad0228:. Tai siis harrastuksia on vaikka kuinka monia, mutta niitä ei ehdi oikein ollenkaan tehdä. Esim. golfia, tennistä, laskettelua en ole tehnyt vuosiin. Sama koskee vesiurheilua kuten vesihiihtoa ja jetteilyä. Maastopyörällä en ole ajanut tänä kesänä kertaakaan, avoautollakin vain satunnaisesti. No prätkällä sentään joka päivä. Lukemista olen ennättänyt, samoin vähän uida. Hiihtoa tuli viime talvena vain muutama kerta, matkustaakaan en kauheasti ole ehtinyt. Juhlimassakaan en ole kauheasti kerennyt käydä, vähän enemmän sitten terasseilla ja varsinkin rannalla grillaamassa. Penkkiurheilua toki harrastan. Bayern Münchenin matsit määräävät aika hyvin vkonlopun aikataulut, mutta seuraan muitakin lajeja.

Totuus on se, että juokseminen ja lenkeistä palautuminen vie liikaa aikaa.

Urheiluharrastukset jätän väliin. Penkkiurheilu on minulle ykkösharrastus ja talvisin painottuu jääkiekon katsominen paikanpäällä. Lukemista jonkin verran. Oliskohan TV:n katselu harrastus? Jos on, niin sitten sitä, liikaa. Töiden tekoakin tulee harrastettua säännöllisen epäsäännöllisesti.

Urheiluharrastukset jätän väliin. Penkkiurheilu on minulle ykkösharrastus ja talvisin painottuu jääkiekon katsominen paikanpäällä. Lukemista jonkin verran. Oliskohan TV:n katselu harrastus? Jos on, niin sitten sitä, liikaa. Töiden tekoakin tulee harrastettua säännöllisen epäsäännöllisesti.

sama täällä, penkkiurheilu on mukavaa. Ja kävely, kun ei jaksa juosta lenkillä kävelen.