Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
M1nd3

Kelluke avovesiuintiin?

Recommended Posts

Mistä saisi ostettua Varsinais-Suomen alueelta tai netistä sellaisen kellukkeen avovesiuintiin? Käyttötarkoitus on a) olla merkkinä muille, että täällä menee uimari, b) jos voimat ehtyvät eikä jalat yllä pohjaan, saa kellukkeesta hieman pinnallapysymisapua.

Mulla ois periaatteessa yksi ylimääräinen kun tuli ostettua kaksi reissussa ollessani kun en tiennyt kumman mallisen ottaisin. Jos kiinnostaa niin laitappa privana messua, niin voin kuvaa kaivella jostain tai näpätä puhelimella kuvan moisesta. Tosin laite on nyt tampereella ja seuraava helsingin keikka on 13.8. jos sen saisi sinne mukanaan - postikulut kun suomessa taitaa olla melkoiset.

Mulla ois periaatteessa yksi ylimääräinen kun tuli ostettua kaksi reissussa ollessani kun en tiennyt kumman mallisen ottaisin. Jos kiinnostaa niin laitappa privana messua, niin voin kuvaa kaivella jostain tai näpätä puhelimella kuvan moisesta. Tosin laite on nyt tampereella ja seuraava helsingin keikka on 13.8. jos sen saisi sinne mukanaan - postikulut kun suomessa taitaa olla melkoiset.

YV:tä laitettu ;)

Minä hommasin kaverin vinkistä tänä kesänä Safer Swimmer Float -nimisen kellukkeen, joka on nimenomaan avovesiuintiin tarkoitettu. Se on vähän samannäköinen kapine kuin mitä Baywatchissa on totuttu näkemään. Kirjoitin ihan äsken kellukkeesta tuonne blogiini: http://www.laskimaija.blogspot.fi/2013/08/360swim-uimakellukepussukka-ehka-jopa.html

Tuo on siitä kätevä, että kellutusominaisuuden lisäksi siinä on vedenpitävää säilytystilaa sen verran, että voi ottaa mukaan vaikka energiageelejä ja jotain pikkutavaraa. Ei kuitenkaan ihan yhtä paljon kuin kumiveneeseen, jota aiemmin hinasin perässäni :D

Tuota kapinetta voi tilata täältä: http://swimsafetydevice.com/ - ja joku sitä jo maahantuo Suomeenkin, en muista kuka.

Swimshopista löytyy jkallioniemen mainitsema poiju. Meinasin ensn itse osallistua seuran kimppatilaukseen, mutta Finn Dude ehti hätiin ja sain ostettua häneltä ylimääräisen (samankaltainen, mutta ei sama tuote).

Testattu on ja hyväksi todettu; tavarat pysyivät kuivina, uidessa ei edes huomaa vetävänsä poijua mukanaan ja sen varassa pystyy itseään pitämään pinnalla jos kramppailee tai voimat ehtyy.

Olen niin rookie avovesiuinnin (ja uinnin osalta yleensäkin), että rantaviivan mukaisesti mennään ja poiju tuo näkyvyyttä sekä turvallisuutta. Vielä on tovin aikaa ulkovesikelejä - toivottavasti!

Kelluke-kuivapussin voi tilata meikäläiseltä täältä: http://swimsafetydevice.com/fi/ . Käynnissä on kesäkampanja alennuksineen ja tuotteen saa jo parissa päivässä. Eli itse myyn tätä tuotetta Espoosta käsin, joten voi myös tulla hakemaan niin säästätte postituskuluissakin (lähettäkää tässä tapauksessa yksityisviestiä).

Kelluke on saanut kyllä osakseen paljon hyvää palautetta. Itse olen päätynyt myymään tätä tuotetta sekä turvallisuussyistä että siksi, etten koskaan tiennyt mihin saan auton avaimet uinnin ajaksi. Avovesiuinti ilman tätä on vähän sama kuin menisi pyöräilemään ilman kypärää.

Jos on kysyttävää, niin mielellään vastailen.