Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Palautuminen ultran jälkeen

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Omasta ekasta satasesta on nyt kulunut viikko. Juoksun jälkeen tuntemus oli, että eipä tässä kummempia vammoja tullut. Varpaiden tarkempi tarkastelu sunnuntai-iltana paljasti kuitenkin kolme vesirakkulaa lisää. Lisäksi molempien jalkojen nilkat olivat muhkeasti paisuksissa.

Ensimmäinen täysi yö meni hikoillessa buranan voimin, mutta unen kanssa ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.Rakot paranivat nopeasti, mutta säärien alaosa ja turvonneet nilkat ovat vasta nyt viikko kisan jälkeen normalisoitumassa. Juoksuaskeltakaan en ole ottanut (en kyllä suunnitellutkaan), niinpä olen kertaalleen esim. myöhästynyt junasta. Suojateitä köpötellessä mummot ovat kiihdyttäneet ohi ja vihreät ovat vaihtuneet liiankin nopeasti.

Hain tästä ketjusta lohtua ja viisauden siemeniä, ja päätinkin armahtaa itseäni juoksulta vielä 3-4 päivän ajan. Tukholman juhlamaratonissa ei myöskään haeta ennätyksiä, vaan se saa toimia harjoituksena.

Mites muut Suomi-juoksun satasen rykäisseet ovat toipuneet? Itsesäälin ääni vakuuttaa minulle, että Kuule, ne on olleet lenkillä joka päivä eikä ne edes muista enää mokomaa pikkulenkkiä...

Piti lisätä vielä se, että polvet, jotka ovat aikaisemmin kiukutelleet eivät kummempin ottaneet nokkiinsa kisasta.

Muokattu

Nyt viikko Perniöstä. Juoksutaukoa tämä viikko, kaikenlaiset tuntuvat kipuilut ohi, yksi varpaan kynsi

alkaa tummua ( sama kuin Masun jälkeen ). Meinaan aloittaa kevyesti juoksentelun huomenna, selviää aika pian onko

palautuminen vaiheessa vaiko ei. Samaten kisaa häirinnyt vasen lonkanseutu-vaiva on oireeton nyt, sen ehdolla

aloitan, fillarilla olen sotkenut n. 90 km, auttoi alkuviikosta kovasti.

Omasta ekasta satasesta on nyt kulunut viikko. Juoksun jälkeen tuntemus oli, että eipä tässä kummempia vammoja tullut. Varpaiden tarkempi tarkastelu sunnuntai-iltana paljasti kuitenkin kolme vesirakkulaa lisää. Lisäksi molempien jalkojen nilkat olivat muhkeasti paisuksissa.

Ensimmäinen täysi yö meni hikoillessa buranan voimin, mutta unen kanssa ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.Rakot paranivat nopeasti, mutta säärien alaosa ja turvonneet nilkat ovat vasta nyt viikko kisan jälkeen normalisoitumassa. Juoksuaskeltakaan en ole ottanut (en kyllä suunnitellutkaan), niinpä olen kertaalleen esim. myöhästynyt junasta. Suojateitä köpötellessä mummot ovat kiihdyttäneet ohi ja vihreät ovat vaihtuneet liiankin nopeasti.

Hain tästä ketjusta lohtua ja viisauden siemeniä, ja päätinkin armahtaa itseäni juoksulta vielä 3-4 päivän ajan. Tukholman juhlamaratonissa ei myöskään haeta ennätyksiä, vaan se saa toimia harjoituksena.

Mites muut Suomi-juoksun satasen rykäisseet ovat toipuneet? Itsesäälin ääni vakuuttaa minulle, että Kuule, ne on olleet lenkillä joka päivä eikä ne edes muista enää mokomaa pikkulenkkiä...

Piti lisätä vielä se, että polvet, jotka ovat aikaisemmin kiukutelleet eivät kummempin ottaneet nokkiinsa kisasta.

Ensimmäinen satanen oli minulla Suomi-juoksu 2006 ja jalat oli ihastuttavan paskana sen jälkeen :D

Minä en pitänyt lenkille mitään kiirettä vaan annoin itselleni aikaa palautua ja niin teen yleensäkin kun pelkään että muuten tulee helposti jokin vamma jota saa sitten ikuisuuden parannella. Jotkut saattavat nopeasti lähteä lenkkipoluille mutta ei se ainakaan minun murheeni ole. Näissä asioissa ei voi kuunnella kuin itseään ja kehoaan... Palautumisia.

Ensimmäinen satanen oli minulla Suomi-juoksu 2006 ja jalat oli ihastuttavan paskana sen jälkeen :D

Minä en pitänyt lenkille mitään kiirettä vaan annoin itselleni aikaa palautua ja niin teen yleensäkin kun pelkään että muuten tulee helposti jokin vamma jota saa sitten ikuisuuden parannella. Jotkut saattavat nopeasti lähteä lenkkipoluille mutta ei se ainakaan minun murheeni ole. Näissä asioissa ei voi kuunnella kuin itseään ja kehoaan... Palautumisia.

Kiitos asiantuntevista kommenteista. Itse olen mielelläni neuvomassa muita. Sitten, kun itsellä menee sormi suuhun, niin tuntuu, että se vähäinenkin määrä talonpoikaisjärkeä on hukkunut itseltä jonnekin. Tässä tapauksessa ilmeisesti Perniönjokeen jossakin 75 km:n kieppeillä...

Mutta sinä Shamaani osasit sopivasti tiivistää mistä palautumisessa on kyse. Kiitos.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy