Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Finntriathlon 2014

Arvostele ketju:

Recommended Posts

turhaa spekulointia, tulee olemaan täysin selvä että märkäpukukieltoa ei tule olemaan, hyvät mittaajat löytyy, ei kukaan aio ottaa sitä riskiä kun yli puolet on tänä vuonna ensikertalaisia, ja tästä voin lyödä pääni pantiksi. Päätöksessähän otetaan aina huomioon muukin kuin itse veden lämpötila eli toisin sanoen olosuhteet kuten ilman lämpötila ja myös turvallisuus seikat näin minun tietääkseni.

Lähetetty minun GT-N7000 laitteesta Tapatalkilla

turhaa spekulointia, tulee olemaan täysin selvä että märkäpukukieltoa ei tule olemaan, hyvät mittaajat löytyy, ei kukaan aio ottaa sitä riskiä kun yli puolet on tänä vuonna ensikertalaisia, ja tästä voin lyödä pääni pantiksi. Päätöksessähän otetaan aina huomioon muukin kuin itse veden lämpötila eli toisin sanoen olosuhteet kuten ilman lämpötila ja myös turvallisuus seikat näin minun tietääkseni.

Lähetetty minun GT-N7000 laitteesta Tapatalkilla

Saako olla eri mieltä? Ei SM-lähdössä pitäisi joutua miettimään, selviävätkö kaikki elävinä rannalle, vaan mennä tiukasti sääntöjen mukaan. Toki itsekin uin mieluummin puku päällä.

Eihän Joroisilla mitään ryysistä uinnissa edes ole (ellei nyt välttämättä halua mennä 50min tavoiteajalla keskelle eturiviin); pitkät poijunvälit, käännöksissä tilaa kilometritolkulla ja porrastetut lähdöt.

Aivan eri luokan ryysis on esimerkiksi Kuusijärvellä, jossa lähtösuora on parisataa metriä ja sen jälkeen erittäin kapeassa tilassa tiukka 90 asteen mutka jonka jälkeen 25-50m uintia ja vielä kapeammassa tilassa toinen tiukka 90 asteen mutka. Sieltä jos on hengissä selvinnyt, niin Joroisten uinti on ihan sooloilua. Isoinpana haasteena suunnistaminen, jonka kanssa saa olla tarkempi kuin pienenpienessä Kuusijärvessä.

Eikös tuona mainittuna 2010-kesänä ollut kelit jossain liki +30 asteen tietämillä? Kyllähän nytkin järvivedet ovat keskiarvoja lämpimämpiä, mutta aika harvalla seudulla ollaan edes 23:n asteen rajan lähettyvillä: http://wwwi3.ymparisto.fi/i3/tilanne/fin/Lampotila/Lampotila.htm Tähän kun vielä lisätään se fakta, että Valvatuksessa on niitä lähteitä, jotka viilentävät järven lämpötilaa, niin tokkopa tuomareiden edes tarvitsee hirveästi lähteä sitä sopivaa mittauspistettä etsimään? :) Samaa mieltä kyllä siitä, että ei tuolla märkkärikieltoa kehiin iskettäisikään kuin äärimmäisen pakon edessä, jos silloinkaan...

Tänään Finntriathlonin FB-sivun mukaan Valvatus +20C, joten tuskinpa märkäpukuja tullaan kieltämään. Vaatisi kovempia päivälämpöjä kuin mitä nyt on luvattu, että kieltolämpöihin päästäisiin.

Tähän kun lisätään Finntriathlonin kovassa nosteessa olevan bisnes ja märkkärikiellosta aiheutuvat riskit, niin itselleni ei tulisi kilpailun järjestäjänä mieleenkään märkäpukujen kieltäminen, vaikka veden lämpötila olisikin tuon +23.

Tänään Finntriathlonin FB-sivun mukaan Valvatus +20C, joten tuskinpa märkäpukuja tullaan kieltämään. Vaatisi kovempia päivälämpöjä kuin mitä nyt on luvattu, että kieltolämpöihin päästäisiin.

Tähän kun lisätään Finntriathlonin kovassa nosteessa olevan bisnes ja märkkärikiellosta aiheutuvat riskit, niin itselleni ei tulisi kilpailun järjestäjänä mieleenkään märkäpukujen kieltäminen, vaikka veden lämpötila olisikin tuon +23.

Joo, ei olisi järjestäjän intresseissä, mutta järjestäjä kun ei tuota päätä yksinään.

Onko tuomaristolla (ylituomari, kilpailijoiden edustaja ja järjestäjän edustaja) sitten tärkeämpää järjestäjän intressit vai se että SM-kisa mennään sääntöjen mukaan, onkin toinen juttu.

Mutta nyt tosiaan näyttää siltä että tätä asiaa ei tarvinne edes miettiä.

Rookie

Tiedämpä yhden tapauksen jossa vesi oli liian kylmää? vaati kuulemma kikkailua (hyvin harmaalla alueella) että saatiin riittävä lukema.Toki uintimatka puolitettiin.

Sitten minun ensimmäisessä Joroisten puolikkaalla -unti silloin 2,5km,perjantai illan infossa sanottiin että märkäpuvun käyttö kielletty -yöllä en varmaan kolmea tuntia enempää nukkunut asuntovaunussa,jännitti niin :D. Yön ukkos rankkasade jäähdytti vettä riittäävästi kuitenkin.

Nyt tarvittais vertaistukea.

Olisko perjantaina Valvatuksella kisareitin uinti: a) hyvä b)ihan yhdentekevää c)ihan perseestä -idea.

Taustana se, että en ole uinut kovinkaan paljon viime aikoina ja haluaisin "houkutella" kaiken mahdollisen uintikunnon mitä mulla ikinä on kisaa varten. Nyt tunne on että joka uintireeni vie askeleen eteenpäin, mutta onko tuo turhaa rasitusta edellisenä päivänä ja sitten pois itse suorituksesta?

Muutoin kisaviikko menee kevennellen (ma harkkakisa) ti-to puolisen tuntia uintia joka päivä.

Rookie

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

• Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:

"Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!

Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 

Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 

Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI

Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy