Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pyöräily housut

konna
 Share

Recommended Posts

Termos,

Onko suositella hyviä ( ja kohtuuhintaisia ) pyöräilyhousuja ympärivuotiseen käyttöön? Voiko yleensä edes pyöräilyhousuja pitää muun hengittävän asustuksen alla talvella? Kävin koe-ponnistamassa Löfferin Comfort henkselimallisia housuja ja tuntuivat hyvältä. Soveltuvatko ne talvipyöräilyyn käytettäväksi muun asustuksen alla? Hintaa jäi 140€ ko. housuille joten se vähän kirpasee. Olisiko näille halvempaa vaihtoehtoa ja mistä niitä voisi tilata?

• Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ite oon käyttäny lähinnä Nalineita hintaan 60-90e. Saapi Saksasta tilaamalla esim http://www.bike24.com/

Suomenmaasta (ainakin Hki keskusta) tuntuisi kaikki normaalit koot olevan tällä hetkellä loppu kaikista merkeistä ja liikkeistä.

Pearl Izumin ja Sugoin pöksyjä on myös kehuttu. Ja semmoiset henkselimalliset ne tietty pitää olla.

Talvipyöräilyssä olen nimenomaan käyttänyt pyöräilyhousuja alusasuna. Päälle sit kalsaria ja tuulenpitävää matskua tarpeen mukaan.

Ps. Arvostan omaa persustani sen verran, että pysyttelen Lidlin pöksyistä kaukana...

Mä olen huomannut ne Lidlin "pyöräilyhousut" sopiviksi yhdistelmäharjoituksiin. Pehmuste on niin olematon ettei se mainittavasti haittaa juoksemista, mutta on kuitenkin juoksuhousuja parempi satulan päällä. Kovin pitkää pyörälenkkiä on Lidlin housuilla kuitenkaan suostuisi tekemään. Lidlin "pyöräilypaita" on puolestaan osoittautunut toimivaksi tuulensuojaksi kevään ja syksyn viileillä keleillä oikean pyöräilypaidan alle heitettynä.

Nalinin ja Pearl Izumin pyöräilyhousuja olen käyttänyt eikä kummastakaan ole negatiivista sanottavaa. Saatavuudesta Suomessa en tiedä mitään, omani olen tilannut Saksasta alennusmyynneistä.

Ite oon käyttäny lähinnä Nalineita hintaan 60-90e. Saapi Saksasta tilaamalla esim http://www.bike24.com/

Suomenmaasta (ainakin Hki keskusta) tuntuisi kaikki normaalit koot olevan tällä hetkellä loppu kaikista merkeistä ja liikkeistä.

Pearl Izumin ja Sugoin pöksyjä on myös kehuttu. Ja semmoiset henkselimalliset ne tietty pitää olla.

Talvipyöräilyssä olen nimenomaan käyttänyt pyöräilyhousuja alusasuna. Päälle sit kalsaria ja tuulenpitävää matskua tarpeen mukaan.

Ps. Arvostan omaa persustani sen verran, että pysyttelen Lidlin pöksyistä kaukana...

Joo kiitos verkkokaupan vinkistä! Tällaiset ajattelin tilata tuota selattuani:

http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=4305;pid=0;mid=0;ID=3b2ec9f3cc4c3182fe7d83b1d546a1da

Kokoni oli löfflerin housuja sovittaessa 52, joten 52 olisi varmaan hyvä arvaus tuostakin. kokoa miehellä 186cm ja 81kg että pienimmät ei mahu :)

Offtopic. Eilen 40km fillarilenkillä join ennen viimeistä 15km pätkää ½l:n omenasiiderin.. Oikeasti ei ollut pysähdyspaikassa muuta juotavaa. Olipahan lennokas loppumatka. Syke pysyi 155 - 160:ssä ja vauhtia oli kohtalaisesti. Lopussa viimeisellä 2km:llä kunnon spurtti ja vauhti päälle 40:n. Sokeriahan niissä on paljon, en tosin ottaisi tavaksi.. Oli kyllä ihmeellinen taikajuomaefekti. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Joo kiitos verkkokaupan vinkistä! Tällaiset ajattelin tilata tuota selattuani:

http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=4305;pid=0;mid=0;ID=3b2ec9f3cc4c3182fe7d83b1d546a1da

Kerro sit lisää täällä noista housuista. Kunhan olet päässyt ekaksi testaamaan niitä. Jospa sitä itsekkin tilaisi samanlaiset. Tai ylipäänsä tilais saksanmaalta.

• 4 weeks later...

Jepulis, pitkällisen säätämisen ja odottelun jälkeen saapumisilmoitus läpsähti laatikkoon. Muutaman kerran jouduin vaihtamaan housuja koska haluamani mallia ei ollut saatavilla. Tällaiset olisi nyt postissa, http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=4485;group=81;page=2;ID=d29d2cd88070111f16a86b9be0972d6f

Kirjoittelempa vielä myöhemmin käyttökokemuksista kunhan pääsen housuja testailemaan. Meinaa ahteri olla jo hellänä, kilsoja takana pikkasen vajaa tonni tälle syksylle/loppukesälle.

Mitenkäs tuo tilauspuoli käytännössä toimii ja sen luotettavuus kyseisestä firmasta?

Aikomus olisi tuolta jotakin tilailla, mutta olen vielä niin pirun arka noiden nettifirmojen ja visan @-vingutuksen suhteen...

Naputtelee visan numerot kun ostoskoria viimeistelee.. Vähän itselläkin arveluttaa tilailla netistä visalla, ihan hyvää palvelua tuolta sai kun haluamani tuote oli loppunut. Luotettavan oloinen firma. Paketti vielä postissa joten sisältöä en ole päässyt tarkastamaan.

Mitenkäs tuo tilauspuoli käytännössä toimii ja sen luotettavuus kyseisestä firmasta?

Aikomus olisi tuolta jotakin tilailla, mutta olen vielä niin pirun arka noiden nettifirmojen ja visan @-vingutuksen suhteen...

Olen kahdesti tilannut samaisesta putiikista tekstiilejä/osia/tarvikkeita ilman ongelmia.

Toimitus ei ole maailman nopeinta, kestää n. viikon, mutta se on tullut, mitä on tilattu.

En tiedä, olenko ollut vain onnekas, mutta jonkin verran on nettikaupoista tullut tilailtua - aina luottokortilla - eikä mitään sähläystä ole sattunut kohdalle. Tekstiilejä olen joskus joutunut vaihtamaankin, ja sekin on sujunut hyvin.

Samalla tavallahan on maksettava mm. ulkomaisten maratonien osallistumismaksut. Luottoyhtiö vastaa väärinkäytöksistä, ellei se pysty osoittamaan, että olet itse toiminut huolimattomasti.

Elikkäs hain paketin postista, ja paketissa odotteli Nalinin Aronsset sekä Pro Dragonit. Aronsset jalkaan ja baanalle ja hyvältä tuntui. Tuntuma penkkiin aivan eri ja penkin muotoja ei tunne padin läpi.

Kaverille tuli Pro Dragonit ja niiden padi näytti ja tuntui hyppysissä suurinpiirtein samalta. Padin keelitäyte oli saman paksuinen ja tuntuinen sormissa, siinä ei ollut "kohoumia/muotoiluja". Eri asia onko niistä edes hyötyä. Taisi olla hyvä hankinta. Yokon housuissa joita testasin Suvalalla, oli suurinpiirtein samantuntuinen geelipädi mitä aronsseissa ja hintaa vaivaiset 159€.

Paria kilometriä enempää en kerennyt testaileen joten pistän riimiä ensiviikolla lisää, kunhan kilometrejä tulee rullailtua (mikäli jotain mullistavaa tapahtuu).

Lopullinen toimitusaika oli 6pv, viikko meni arpoessa mitä malleja oli paikalla. Sivuilta ei näe varastotilannetta joten vasta tilausta käsiteltäessä saa tiedon onko haluttua mallia jäljellä, siitä pieni miinus. Muuten homma toimi jouhevasti.

Henkselillisiä nalinin geelipädi housuja ei bike24:ssa enää ollut jäljellä joten uusia malleja joutuu odottelemaan mikäli sellaisia haluaa. Voisivat olla talvella hitusen paremmat.:smiley:

Jees, tilasin n. kk sitten uudet kumekset maantiepeliin Probikekitistä. Erittäin hyvät hinnat, ainakaan toistaiseksi ei ollut postikuluja Suomeen ja paketti saapui alle viikossa kotiin. Suosittelen!

Bike24stä on tullut myös tilailtua jokunen kerta, Trikotboersesta, bike-discountista.. kaikki on toiminut hyvin.

Ainoat ongelmat oli yhden tilauksen kanssa bike-discountista parikolme vuotta sitten, eivät pystyneet toimittamaan (Polar mittaria) mutta laskuttivat kuitenkin. Luottokunnan kanssa sekin hoitui sitten nopeasti ja kivuttomasti.

AllTerrainCyclesin kanssa oli myös pientä vääntöä kuukausi sitten. Tavara tuli OK, mutta KESTI ja vaati pientä potkimista että lähti edes liikenteeseen.

Bike24n kanssa piti vaihtaa yhden kerran Nalinin böksyt kokoa pienempään, ei ollut mitään ongelmaa. Postitin isot pöksyt sinne ja sieltä tuli postikuluitta uudet tilalle n. viikossa.