Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Haamutuntemukset ennen juoksutapahtumaa

madass
 Share

Recommended Posts

Viimeisen kahden viikon aikana treenien keventyessä on yllättäen tullut monenmoisia tuntemuksia, joista osa on varmasti psykosomaattista oireilua ennen HCM:ää:

-Viime viikolla jostain syystä varsinkin vasemman polven sivu tuntui aralta samoin kuin pohkeen alaosa (jotain krampin poikasta?). Samantyyppisiä tuntemuksia myös oikeasta jalasta.

-Toissapäivänä kurkku oli todella karhea ja olin 101%:n varma, että nyt se flunssa/angiina iski (vaimo ja yksi lapsista angiinassa). Vaan eipä tunnu enää missään...

-Toissapäiväinen maravauhtinen viimeistelylenkki tuntui meneen penkin alle, kun keskisyke oli 2 pykälää korkeampi kuin muutama päivä aiemmin - no, juoksin lopun mäkiosuuden 1/2 minuuttia nopeammin ja syke pikkasen karkasi, joten se siitä...(kalorinkulutus mittarin mukaan lähes sama)

-Eilen alkoi taas vanha vaiva oikean jalan isovarpaan tyvessä muistutella itsestään... ja eikun taas testaamaan erilaisia pädejä ja viritelmiä, josko niistä löytyisi apua.

Tulevatko rasitusoireet tavallisesti vaan esille harjoittelun keventyessä, vai onko kaikki vaan päästä kiinni??:WTF:

- kurkkuoireita ja flunssatuntemuksia aivan kuin ketjun aloittajallakin

- lisääntyneet juoksu-unet ja jalkaliikkeet öisin (mm. lähes perheväkivallaksi laskettava tiedostamaton askel-potku-liike kylkiasennossa)

- mukamas kohonnut leposyke (en ole virallisessa levossa sitä edes mitannut vaan ainoastaan duunin jälkeen)

- rintalihaksen aristus vasemmalla puolella parin ensimmäisen juoksukilometrin aikana vauhdista riippumatta, liittynee hengityksen kiihtymiseen - tämä voi olla kyllä ihan "oikeakin" vaiva

Isovarvas on kestovaiva, joka on tuntunut jo treenikaudella, joten sitä en laske itselleni mukaan tähän.

Lisäksi ravaan psykosomaattisesti vessassa - vai johtuisiko sittenkin tuosta tankkauksen aikana lisääntyvästä nesteen nauttimisesta... :)

Hullujahan me kaikki täällä ollaan, joten vika lienee päässä - vaikka olisivat rasitusoireitakin, niin itse ne on hankittu ==> monen mielestä vika on edelleen päässä. Mutta kyllähän nuo kolotukset iskevät muutoinkin kevyellä viikolla päälle vaikkei mara olisi vielä lähelläkään.

Itse olen huomannut että kun aikaisemmin tein vain kolme harjoitusta viikossa, aina oli jotain kolotuksia. Pokkana vaan lisäsin määrää ja nyt teen viisi tai kuusi treeniä ja jalat on paljon tuoreemman tuntuset! Voi tietysti olla syyt ja seuraukset sekaisin. Varmaankin neuroottinen paikkojen monitoroiminen tapahtuman alla tuo myös esiin paljon pieniä kolotuksia.. Mutta niinkuin joku viisas sanoi täällä, sitä joko pystyy juoksemaan tai ei. Lauantaina sen sitten näkee..

Niinpal ruppee pelkäämään, että joku menee myttyyn, että löytää itsestään yhtä ja toista 'ennusmerkkiä', josta voi päätellä tosi pahojen ongelmien olevan edessä...Mulla oli jo muka-kurkkukatarri ja muka-imusolmukkeet tulehtuneet ja muka-varvasvamma ym. ym. Nyt on ainoo oire, että hyppään täällä palstalla jatkuvasti, kun ei saa keskityttyy työhön ja tekemiseen kuin vähäksi aikaa kerrallaan. :006: Kaipaan vaan juoksukavereiden seuraa ja haluun jakaa odotusfiiliksiä. Saas nähdä miten palstan nurkat paukkuu ens sunnuntaista lähtien, kun puretaan kokemuksia....jännää!

Niinpal ruppee pelkäämään, että joku menee myttyyn, että löytää itsestään yhtä ja toista 'ennusmerkkiä', josta voi päätellä tosi pahojen ongelmien olevan edessä...Mulla oli jo muka-kurkkukatarri ja muka-imusolmukkeet tulehtuneet ja muka-varvasvamma ym. ym. Nyt on ainoo oire, että hyppään täällä palstalla jatkuvasti, kun ei saa keskityttyy työhön ja tekemiseen kuin vähäksi aikaa kerrallaan. :006:

Sama vika rahikaisella - eihän tästä tuu mitään kun pitää koko ajan kurkkia palstaa ja tsättiä!

Pitää vältellä flunssaista työkaveria kuin ruttoa, ettei vaan saa tautia.:huh:

Ja tämäkin varteenotettava viesti pitää laittaa.:tongue:

Mulla oli kans ennen HCM:ää noi kurkku, vainoharhainen flunssaisten välttely, jaloissa kolotusta siellä jos täällä, ripulia, vatsanväänteitä jne jne. Löin päänikin yhteen tankoon ja kirosin, että just joo ennen maraa, niin että aivotärähdys...No nyt maran jälkeen ei ole ollut mitään oireita.