Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Elite Kit Aeton Triathlon juomapullo

Just4fun
 Share

Recommended Posts

Laitoin otsikon mukaisen juomapullon pyörään kiinni. Kahden kilometrin pyöräilyn jälkeen sillan liittymässä tärähdyksessä pullo tippui asfalttiin ja paluu takaisin. Pullo täyteen ja uusi yritys taas sillalla ja sama tulos pullo ja juomat pitkin tietä. Onko muilla kokemuksia ko. pullosta pitääkö sille tehdä jotain kiinnityksen varmennuksia. Pulloteline itse kyllä pysyy hyvin aerotangoissa kiinni mutta pullo ei pysy telineessä.

http://www.bike-discount.de/shop/k1249/a85796/kit-aeton-triathlon-1000-ml.html

Moro, mulla on sama pullo ja samanlaisia kokemuksia. Varmista, että menee ihan pohjaan asti kun työnnät sitä paikalleen. En voi muuten auttaa kuin toteamalla, että ei ole ainakaan mun mielestäni ollut se kaikkein onnistunein ostos minkä olen tehnyt.

Lisäksi se vuotaa kannesta, jos vetää ilman 'sukkaa' ja se on mahdoton täyttää vauhdissa 'sukan' läpi. Että näin.

Tuossa saattas olla luokkansa paras tuote juuri nyt. Tor Hans varmaan pelittää myöskin mutta ei ole ehkä niin aerodynaaminen eikä monikäyttöinen kuin PD horizontal jossa telineeseen voi tökätä myös minä tahansa tavallisen pullon niin halutessaan.

Jos tuon Eliten kiinnityksiä vahvistat niin lähtisin ehkä vahvasta/vahvoista kuminauhoista.

Muokattu

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Kona-pyöristä bongattuna ainakin Dirk Bockelin Speed Conceptissa on kisassa Tor Hansin säiliö ja Mirinda Carfraen pyörässä tuo PD:n uusi vaakasäiliö. Nuo tietysti sponsorisopimusten myötä, mutta tuskinpa silti käyttävät säiliöitä jotka esim. putoilisi tai falskaisi. Useimmilla on kuitenkin tavallinen teline tankojen välissä ja monella satulan takana olevia pullotelineitä.

Muokattu

• 5 months later...

Moro

Itelläni on tuo profilen pullo ja se toimii kyllä just niin kuin pitää. Pullo pysyy tod napakasti paikallaan, helppo täyttää vauhdissa eikä vuoda eikä valskaa mistään.

Aikoinani valintaa tehdessäni annoin painoarvoa paljonkin sille, että samaan telineeseen menee myös ihan peruspullotkin, mutta käytössä sille ominaisuudelle ei oikein ole ollut tarvetta.

Pienen operaation aiheutti telineen kiinnitys. Profilen telinehän on itsessään ja yksinkertaisuudessaan liki idioottivarma, mutta kun itelläni ohjaustankona on HEDin Corsair, niin siinäpä olikin nuo aerobarit niin lähellä toisiaan, ettei teline mahtunut siihen väliin ilman pientä modifiointia. Onneksi muovia on helppo työstää ja nyt kaikki on kuin pitää.

Tuo Nathanin pullo näyttää kyllä myöskin varsin hyvältä. Pikkuisen kiinnitin huomiota tuohon pullotelineeseen ja sen kiinnittimiin. Toimivat varmasti kuin junan vessa täydellisessä maailmassa, mutta ovatko hieman heppoiset/kevyet oikeaan elämään?? Kuka tietää..käyttökokemukset sen sitten varmasti näyttävät

Arvosteluissa tuota Nathanin kiinnitintä on toiset haukkuneet tosiaan heppoiseksi, toiset taas kertovat sen toimivan loistavasti ja olevan paras kiinnityssysteemi tähän asti. Päädyin itsekin lopulta Profileen, koska siihen tosiaan saa tavallisenkin pullon kiinni ja saatavuus oli huomattavasti parempi. Ensi viikolla toivon mukaan saapuu, niin pääsen testailemaan.