Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seikkailu-urheilu

Sunny
 Share

Recommended Posts

Onko kellään kokemusta seikkailu-urheilusta?

Musta noi kisat vaikuttais todella mielenkiintoisilta. Tosi rutkasi vaihtelua ainaiseen juoksemiseen. Tosin suunnistustaito pitäs opetella ja vähä treenata tota melontaa mutta muuten luulisin ihan kohduudella tollasesta kisasta selviävän.

Olen vähä miettinyt että jos löytyisin joukkue tai kisapari niin ensi kesänä voisi lähtä koitamaan tollasta kisaa.

Ne joille laji on tuntematon voi käydä tutustumassa http://www.multisport.fi/

• Replies 297
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eipä oo kokemusta, mutta olen aina kovasti halunnut mennä!! Kavereita ei oikein ole vaan löytynyt kun kaveripiiristä niin harva harrastaa urheilua yleensäkin. Melonta vähän vieraampaa mullakin mut suunnistus hoituu hyvin, että messissä ollaan jos päätetään laittaa mietinnät toteen!:highfive:

Periaatteessahan tuo on oikein mielenkiintoista, koska tykkään liikkua tuolla maastossa ja monipuoliset lajit kiinnostavat. Noissa kun on kuitenkin kaikenlaista melontaa ym. kanootin kantoa, niin niissä on vaikea mitata kehitystä esim. aikojen perusteella ja harjoittelukaan ei voi olla kovin spesifistä, niin itse en oikein ole jaksanut innostua.

kivakiva että kiinnostusta löytyy! :D

Minusta ois ehkä kivempi kilpailla tyttö joukkueella mutta tonnehan saa osallistua myös seka joukkueella ja tietty miesporukassa :) Ajatuksena ois vaan kivempi että joukkue olisi mahdollisimman tasaväkinen ja miehillähän tota fysiikkaa yleensä löytyy jonkin verran enemmän.

Mulla ei ole ajatuksena lähtä verenmaku suussa tekemään huippuaikaa vaan ois kiva kokemuksena osallistua noin monipuolisee, pitkää ja rankkaan kisaan. Treenaminenkin varmaan monipuolistusi paljon. Mulle toi suunnistus on aika vierasta puuhaa. Melontaan olen ottanut vähä kosketusta. Lisäksi rullaluistelen ja talvella spinnaan. Maastopyörä on ostoslistalla. Kummonsta uintitaitoa noi seikkailu urheilukisat ei vaadi. Onneksi.

Mutta ois ihan loistavaa saada seppolaisita joukkue

http://www.teamsnowflakes.com/ tosta läytyy suomalaisen naisista kootun seikkailu-urheilu joukkueen kisa raportteja yms.

No niin loistavaa!! Ihan innostuin asiasta kun vähän tutustuin paremmin noihin linkkeihin. Olis hienoa saada joku tiimi kasaan ja vielä ehtii ihan hyvin alottaa sen suuntasen treenaamisenkin jos ens kesää vaikka ajattelee.

Rullaluistelu, fillarointi ym ovat ahkerassa lajikäytössä, ehkä uinti mullakin olis se "vaikein" osuus, mutta tosiaan olis kiva edes päästä kokeilemaan ja nauttia omien rajojensa kokeilusta!!

Eli ehdottomasti olen mukana, saatkin Sunny ketjun alullepanijana organisointivastuun asiasta...:thumbup:

Mulle saa kaikki kiinnostuneet laittaa yksäriä niin katotaa saataisko millasta joukkuetta kasaan ensi kesää ajatellen.

Mä olen siinä käsityksessä että noi uinti osuudet on lähinnä sellasia pulahduksia jossa ylitettää joku pieni vesistöpätkä tms. joissain kisoissa se tehdään pelastusliivit päällä ja joissain pitää/saa olla joku kelluntaväline (esim. uimapatja) mukana. En tiedä onko missää kisassa ihan varsinaista uima osuutta kuten triatlonissa.

Melonta tapahtuu joukkueissa inkkarikanootilla joka on tämä avoin kanoottimalli, ei siis esimotyyppinen kajakki. Kanootit saa yleensä vuokrattua mutta muut välineet pitäisi olla omat. Eli yleensä rullaluistimet ja maastopyörä. Lisäksi monessa kisassa tarvii joukkueilla olla omasta takuu huoltaja joka voi kuljettaa noita kaikkia kamoja kisan aikana.

Itse olen kiinnostunut kyseisestä lajista siinä määrin että olen valmis ottamaan tälläisen seikkailu-urheilu kisan ensi kesän päätavoitteeksi.

Mulle saa kaikki kiinnostuneet laittaa yksäriä niin katotaa saataisko millasta joukkuetta kasaan ensi kesää ajatellen.

Itse olen kiinnostunut kyseisestä lajista siinä määrin että olen valmis ottamaan tälläisen seikkailu-urheilu kisan ensi kesän päätavoitteeksi.

Laitoinkin jo privaa Sunnylle ja Karelle aiheeseen liittyen. Tarkoituksena minulla on mennä jo syksyllä kokeilemaan onneaan X-kaato kisaan. Harmi vaan että siitä ei ole mitään tarkempaa tietoa näkyvissä. Voinee olettaa, että on saman tyyppinen kuin Multisport Cupin aiemmatkin osakilpailut?

Sain jo alustavasti puhuttua itselleni serkun joukkuetoveriksi, mutta ainahan voi käydä, että jommalle kummalle tulee esteitä, jolloin on hyvä jos Seppolaisista saadaan jonkinlainen miehistöpörssi aikaiseksi. Sunnyhän voisi laittaa vaikka näkyville ekaan viestiin halukkaita tyyppejä spekseineen ja niistä tehtyjä joukkueita.

Eli näillä puheilla ensimmäinen Seppolaisten joukkue on:

JH ja SerkkuPoika (joukkueella ei vielä varsinaista nimeä).

Tässähän alkaa jo monoa kuumottaa. Tuo SerkkuPoika, kun on aika peto suunnistamaan, niin eihän tässä ole enään hätäpäivää.

Seikkailijoita on ilmottautunut mulle JH ja Salla.

Me ollaan Sallan kanssa kisaamassa mahdollisesti parina ens kesänä. Mitään tarkempia suunnitelmia ei vielä ole.... mun pitää eka käydä tuolla HCM:llä juoksemassa ja sit alan miettii ens vuoden tavotteita ja tietysti loppu syksyä.

Kaikki kiinnostuneet nyt vaan rohkeasti mukaan!

Noi kiipeily + muut köysitehtävät vähä mietityttää... oon kerran käynny kokeilemassa seinäkiipeilyä mut oiskohan joku kipuamiskurssi talven aikana paikallaan?

Ei kannata stressata noita köysitehtäviä!

Pidemmissä/vaativimmissa kisoissa tarvitaan kokemusta eri köysitekniikoista (esim. jumarointi), mutta lyhyemmissä kilpailuissa köysitehtävänä on yleensä pelkkä laskeutuminen (jos sitäkään). Tietenkin jos mielenkiintoa riittää, niin kurssithan on aina pelkkää plussaa...

• 2 weeks later...