Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tekojärvihölkkä 25.5 Ylästössä

Recommended Posts

Baltsun unelma murskattu, voiko hienompaa tunnetta olla :) Yllättävän hyvän sykkeen sain juoksuun päälle, avg 3.54/km, joka on mulle todella hyvä hieman syheröisellä , mutta hienolla reitillä. Taisi olla jo kolmas kisa putkeen, kun en miettinyt matkalla keskeytystä. Järjestelyt toimi hienosti, Jouko presidentiksi.

Baltsun unelma murskattu, voiko hienompaa tunnetta olla :) Yllättävän hyvän sykkeen sain juoksuun päälle, avg 3.54/km, joka on mulle todella hyvä hieman syheröisellä , mutta hienolla reitillä. Taisi olla jo kolmas kisa putkeen, kun en miettinyt matkalla keskeytystä. Järjestelyt toimi hienosti, Jouko presidentiksi.

Mahoton mäsiin oot!

Olen kyllä todella pettynyt suoritukseeni. Aamulla oli hyvä fiilis ja kävin ennen kisaa katsomassa joen varteen asti reitinkin, jotta voisin miettiä taktiikkaa. Olin aivan varma, että tänään olisi minun päiväni, mutta olin väärässä. Juoksu kulki hyvin ja ajattelin, että rullaan alkumatkan alamäet vauhdilla karkuun, kun sykkeetkään eivät olleet korkeita, mutta niin vain kävi sama kuin kk sitten Paloheinässä eli jalat loppuivat totaalisesti. VK:ta pitäisi juosta enemmän ja käydä kisoissa enemmän. Tyytyväinen olen siihen, että pystyin juoksemaan korkeammalla sykkeellä kuin Paloheinässä, mikä osin johtuu siitä, että uskalsin lähteä vähän kovempaa ja osin ehkä lämpötilasta, mutta loppumatkan jalkojen vetelyys oli aivan perseestä. Siis nyt vasta oikeasti tajuaa kuinka perseestä. Kotona tuli todella kova pettymys.

Tapahtuma oli kyllä hyvin järjestetty. Ainoa mikä sieltä puuttuu niin on varustesäilytys. Ei uskalla siis mennä prätkällä, kun kamoja ei saa mihkään. Mutta siis muuten: oli uudet suihkufasiliteetit, pukuhuoneessa urheilujuomaa, reitti oli hyvä, tapahtuma ei maksanut juuri mitään, hinnalla sai mitalin ja voitin arvonnasta paidankin, henkilökunta oli avuliasta jne. Positiivinen yllätys tapahtumana. Siis paljon parempi kuin esim. Aktia. Tosin missään ei ole varmaan niin ilkeitä järjestäjiä kuin Aktiassa, mutta toisaalta siellä on se reittikin niin ankea. Tämä on sopivan vaihteleva, mutta ei kuitenkaan turhan rankka kuten oli esim. Paloheinässä. Matka 7,3km oli mielestäni sopiva. Ei nyt kannata väkisin heti talven jälkeen repiä kymppiä, kun ei ole vauhtikestävyyttä. Maksan hintaa siitä, että ton pakaran takia meni 6kk enemmän tai vähemmän päin helvettiä.

Tein ehkä virheen kun menin ainoana juomaan, mutta siinä pellolla oli joku saakelin kasvi varmaan aiheuttanut sen, että tuntui, että saan huonosti henkeä, joten ajattelin, että parasta mennä juomapaikalle. Se oli ulkokurvissa ja pysähdyin siinä juomaan niin yksi kundi meni karkuun. Tyhmyydessäni otin vielä väärän mukin. Otin jotain todella makeata, hillittömillä prossilla varustettua urheilujuomaa, enkä vettä ja lopputulos on se, että about niillä paikkeilla, missä Pegasus meni ohitse, mulla kramppasi sekä vatsa että alkoi pistää. Pääsin niistä eroon ja ennen maalia, mutta tarpeeton ongelma. Jos olisin osunut vesimukiin niin olisin voinut kostuttaa vähän huulia ja kaataa päähän loput vedet. Siis oikeasti vaikka käytin aikaa ja kävelinkin siinä niin en vain tajunnut ottaa oikeaa mukia. Ajatus ei ollut mukana.

Kyllä tää vähän nyt harmittaa, mutta fakta on se, että pitää käydä enemmän noissa kisoissa. Missä muuten tulokset ovat?

Kisan jälkeen ostin lähikaupasta jäätelön ja sitten ajoin Tammistoon. Sieltä löytyi joku kiinalainen rafla, jonka terassilla oli todella kuuma. Pari kinkkiolutta tuli kiskottua kunnes lähdin Alkon kautta takaisin kaupunkiin. Ihan jees lauantai. Kun olisi löytynyt vielä auton käsinpesumesta niin ton taas hiekassa ja pölyssä maanneen autonkin olisi saanut siedättävämmän näköiseksi, mutta kaikki ei voi onnistua yhtenä päivänä.