Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
nedflanders

Helle ja juokseminen.

Recommended Posts

Samaa täälläkin, että kun aurinkoa on ja kuuma, niin naama punottaa, kuin possulla. Vauhdit putoaa, varmaankin tuo paino, tai jotenkin kuumaverisyys. Joillekin näyttää siltä, ettei kuuma juurikaan vaikuta tuloksiin. Mutta mulla ainakin se vaikuttaa maralla ehkä kymmenisen, jopa viisitoista minsaa. Mutta pitääkin ottaa vähän taisteluna sään kanssa, oma haastehan se on, eikä vähäinen.

Mä uuvun nopeasti aika pienistäkin lämmöistä, päälle 20 riittää. Asiaan vaikuttanee se, että en hikoile maksimisuorituksissakaan kuin nimeksi. Mistähän sekin oikein johtuu...

Hikoilu taitaa olla tosi henkilökohtaista. Itellä tuppaa riippumaan myös päivästä. Ei siis säästä vaan jostain ihan randomista, en tiiä onko kyse siitä mitä oon syöny tai juonu, tai kuinka väsynyt/birkee olen... älillä tiukan kympin jälkeen ihan kuiva, ja toiste selkä kostea, mutta en itekään ikinä ole ihan märkä hiestä, ellei ole ihan tajuttoman kuuma sää.

Ihan hyvä kikka mutta eihän se hirveen kauaa auta.. pitäis saada kylmä suihku vartin välein naamalle. Ja niskan viilentäminen auttaa hyvin viilentämään koko kehon, sen oon huomannut.
.. ja joskus tuntuu, että viileetä vettä sais olla vielä varttiaki tiheämmin suihkuttamassa päähän ja naamalle.. Tänään taas muistin, miksen tykkää helteessä jolkotella. En vaan prkl tykkää. Pilvistä, max +15, himppasen tuulta ja ehken vesisateen uhkaa.. mulle sopivaa. Ja joo ehkä toi max +15 on sekin jo liian paljon, +12 kuulostas siedettävämmältä.. Helteellä on hauskempaa kävellä :D

Mä en itse tykkää siitä, että jotkut käyttävät maratoonilla esim. polkupyörähuoltoa, mutta jos asiaa tarkastelisi helteen kannalta, ja saisi sen tasapuolisesti järjestettyä kaikille, niin mikä ettei hellemaran koittaessa, että olisi sellainen lähes talkoonomainen polkypyöräpataljoona, joka takaisi kaikille haluaville vesisuihkun, vaikkapa polkupyörään asetetulle kanisterille tai kannulle, josta lapettaisiin/kaadettaisiin vettä juoksijan niskaan, tai kuten ennenvanhaa tehtiin, että oli sellainen reppuruisku, jolla myrkytettiin perunamaita, niin tällainen ruiskupataljoona reitin sivuun ajelemaan ja vettä sumuttamaan.

Muokattu

Mä en itse tykkää siitä, että jotkut käyttävät maratoonilla esim. polkupyörähuoltoa, mutta jos asiaa tarkastelisi helteen kannalta, ja saisi sen tasapuolisesti järjestettyä kaikille, niin mikä ettei hellemaran koittaessa, että olisi sellainen lähes talkoonomainen polkypyöräpataljoona, joka takaisi kaikille haluaville vesisuihkun, vaikkapa polkupyörään asetetulle kanisterille tai kannulle, josta lapettaisiin/kaadettaisiin vettä juoksijan niskaan, tai kuten ennenvanhaa tehtiin, että oli sellainen reppuruisku, jolla myrkytettiin perunamaita, niin tällainen ruiskupataljoona reitin sivuun ajelemaan ja vettä sumuttamaan.

Yyterin maratonilla viime viikonloppuna oli monella mainitsemaasi polkupyörähuoltoa. Juostaan rinnakkain ja sitten vielä siinä pyörä, niin ohi on melkein mahdotonta päästä. En tosin puhu itsestäni ohittajana, mutta olihan noitakin. Perästä päin seurailin.