Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Szalkain 100 km ohjelmasta (8-9,5 h)


runner67
 Share

Recommended Posts

Tässä ohjelmassa törmäsiin tälläiseen harjoitukseen: Interval stege joka menee näin: 4 km verr + 4-3-2-1 km +3 km jäähdyttelyä. Ongelma tässä on se että en ole varma millä vauhdeilla nämä intervallit pitäisi kiskoa, aloittaako tuo 4 km esim. 8h /100 km vauhdilla eli 4:48 ja kolmonen vetää esim.oletetulla maratonvauhdilla, kakkonen puolikkaan vauhdilla ja kilsan veto kympin oletettua kisavauhtia ? Meneekö ihan metsään ? Palautukset lienee 1-3 min välillä vedon pituudesta riippuen.

Sivu mistä tämä ohjelma löytyy on tämä: http://trana.marathon.se/stockholm-ultra-100-km/ultra-100-km-8-95-timmar/12 ja torstaita klikkaamalla harjoitus aukeaa.

Ja kyllä, maksamalla 358 kruunua saisi tarkemman ohjelman videointineen ja ohjeineen mutta kokeillaan josko täältä saisi vinkkiä :character00115:

Link to comment
Share on other sites

Meneekö ihan metsään ? Palautukset lienee 1-3 min välillä vedon pituudesta riippuen.

Menee. Eikö tuohon ole merkattu 30s palautus. Juostiin kerran Arenalla 5+4+3+2+1km vedot 1min palautuksilla niin että hitain 5km oli kai jotain 4.06min/km vauhtia ja sitten siitä kiristäen. Mukana oli sen verran kovempia juoksijoita, että alkoi olla mulle aika rapeata, joten putosin jo 3km vedon kohdalla kyydistä, mutta idea oli kai se, että juostaan aika kovaa. Mukana taisi olla ultraajiakin, joten tuon harjoituksen tarkoitus on kai ultratreeninkin lomassa pitää vauhtikestävyyttä yllä. Lyhyemmät vedot menee selkeästi kovempaa kuin 10km kisavauhti. Joku tietää tietysti tarkemmin, mutta yhtään hidasta veto tuossa ei nähdäkseni ole, vaan jos 4km on selvästi hitaampaa kuin kympin kisavauhti niin vikat ovat sitten nopeampaa.

Link to comment
Share on other sites

Tänks tanikutsi ! tuosta kun ottaa palautuksia pois esim 5 min päästäänkin jo 4:30 km aikaan keskiarvona joten en mä ihan metikössä ollut sittenkään ? Ajatuksena siis vetää 4km/4:45, 3km/4:20-4:25, 2 km/4:05 ja 1 km 3:55-4:00 vauhtia, palautuksena 2min---> 1min.

luulisi tosin, että tuo 50min täytyy olla aika viitteellinen, koska siellä on muissakin lenkeissä tyyliin 34-43min kesto juoksijan kyvyn mukaan. Siinä on aika isoero, onko 8h vai 9,5h juoksija. Tuota ohjelmaahan suositellaan 2.40-3.20 maratoonareille ja nuo juoksevat intervallit pikkaisen eri vauhtia keskenään.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä tuo 4 km satasen kisavauhdilla kuulostaa intervallina vähän turhan helpolta. Samaa vauhtiahan pitäisi pystyä juoksemaan se 100 km. Itse toteuttaisin tuon esim. näin:

4 km maratonin kisavauhdilla, palautus 3 min

3 km mk/pmk välistä vauhtia, palautus 2 min

2 km puolimaratonin kisavauhdilla, palautus 1 min

1 km 10 km kisavauhdilla

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy