Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mauritsio

New Balance

Recommended Posts

Guest Baltsu
37 minuuttia sitten, OlliL kirjoitti:

Mikähän olisi muuten hyvä korvaaja Vazee Pacelle? Neutraalit PK-kengät haussa ja noita olen juossut kohta kaksi paria loppuun. Vaihtelu voisi virkistää.

Ihmettelen kuinka pystyt juoksemaan pk-lenkkejä Vazee Paceilla. Minusta ne ovat sen oloiset kengät, että niillä pitää juosta pikemminkin jotain 3.30 min/km vauhtia kuin hitaampaa. Joku maratonvauhti on jo ehdottomasti liian hidasta niille. Vaimennusta on aika huonosti ja se kengän muoto ohjaa juoksemaan kovaa. Hidas juoksu ei ole kovinkaan mukavaa niillä. Zante on sitten vähän samasta sarjasta se hitaampi (pehmeämpi) tossu. Vaihtoehtoja: ehkäpä adidas Boston Boost ja Asics DynaFlyte. Voit katsoa speksit jostain. Boston aika lailla Vazee Pacen oloinen, mutta minusta siinä on enemmän vaimennusta, joten olen käyttänyt Bostoneita temporuneihin. Luulen, että sopivat yleistossuiksi Paceja paremmin. DynaFlyte puolestaan kai pikkaisen painavampi, mutta pitäisi olla paremmin vaimennustakin olematta silti kömpelö. Nike Zoom Elite 9 ehkä myös. Ostin sellaiset, mutten ole vielä testannut. Jalka ei kestä nyt nopeaa juoksua, joten taon kilsat hitailla tossuilla.

44 minuuttia sitten, OlliL kirjoitti:

Englannista saa vielä vähän edullisemmin, mutta onhan tuo hinta edelleen ihan älytön.

Mikähän olisi muuten hyvä korvaaja Vazee Pacelle? Neutraalit PK-kengät haussa ja noita olen juossut kohta kaksi paria loppuun. Vaihtelu voisi virkistää.

Onkos sulla jo Strobet? Vähän meinannut niitä Pacen seuraajiksi.

Eihän noi Pacet kyllä kulu ihan niin nopeasti kuin monet muut. Jopa vähän turhankin hitaasti...

Ekoista Paceista irtosi yhdestä pohjan muovipalasta liimaukset. Strobet sain palkinnoksi viime talvena ja ajattelin niitä enemmän 1400:n korvaajiksi. Niillä piti juosta myös kevätmara, joka jäi sitten juoksematta. Strobet ovat kyllä mukavantuntuiset ja kohtuullisen kevyet kengät. Keväällä juoksin niillä jonkun VK-lenkin, mutta kesällä kaikki vauhtijuoksut ovat menneet 1400:lla.

2 tuntia sitten, OlliL kirjoitti:

Englannista saa vielä vähän edullisemmin, mutta onhan tuo hinta edelleen ihan älytön.

Zanteja oon ite tykänny käyttää hitaammilla (@4.45-5.45) lenkeillä. Pace 2 taas musta asteen nopeampi ja kovempi kenkä. Niillä oon juossut tuota nopeammat vauhdit. Ehkä en kuitenkaan enää osta uusia Pace kakkosia vaan juoksen Zanteilla nuo välivauhditkin. Kisoissa taas 1400 ja 1500. 1400 ja Zante ovat parhaat NB:t mun mielestä. 1500 en osta uusia. 

Mikäs NB-kenkä olisi hyvä ihan perus PK-lenkeille ? Neutraali saa olla. Noi 1500V3 vaikka kuulemma 5km-maratonille sopivatkin niin jotain missä vähän enemmän vaimennusta, mutta ei liikaa painokaan saisi olla.

9 tuntia sitten, juhanahm kirjoitti:

Mulla toimii peruslenkkareina pegasukset. Eli jos 1500 on hyvä jalkaan niin uskoisin että pegasus on myös. mulla on siis 1500t mutta lian kovat.. jalkaan istuu kyllä hyvin

Joo istuu hyvin, mutta aika kovat on asfaltilla(lue nopeat). Vazeeta on monenlaista ettei viitsisi vaan kokeilla

ja todeta huonoksi. NB:stä pidän, kun on erilevyisillä lesteillä ainoa markkinoilla.

Ihme kyllä 1500V3 D-mitoitus tuntuu ihan sopivalta eikä puserra reunoista ja koko on 46.5/30cm.

On melkein kaikki merkinnät jo hävinneet tuosta lapusta joka on tuossa iltin sisäpuolella.

Juuri ja juuri näki suurennuslasilla koon, kun tarkistin. Kannattaa ottaa uutena tiedot ylös, häviää jo 100km jälkeen musteet.

Pitääpä tsekata tuo Tarkin ehdottama Vazee 2090.

1 tunti sitten, janner2 kirjoitti:

Mä haluisin kengät, jotka on kuin Vazee Pace v1, mutta kevyemmät.

Kenkä on aina ominaisuuksien kompromissi kaikkia hyviä asioita ei saa yhteen kenkään mitenkään.

No siksipä niitä pitäisikin 2-3 erilaista paria juoksukenkää ollakin koko ajan käytössä.

39 minuuttia sitten, janner2 kirjoitti:

Meikäläisellä taitaa olla kymmenkunta erillaista paria käytössä, mutta nyt maistuisi 160g painavat Pacet. NB 1400V3 ja 1600 on kyllä kevyempiä, mutta huomattavasti löysemmillä pohjilla kuten nämä kevyet kengät tuppaa olemaan.

No kyllä kevyemmissä kengissä on kovemmat pohjat ?  Kaikki kengät nyt kovempia on pohjasta kuin ihmisen paljas jalkapohja. Voi mennä koittaan juokseen sepelille paljain jaloin.

Mitä järkeä on 10 erilaisilla pareilla juosta, kun 3-4 riittää ?  Ellei sitten halua värien täsmäävän eri vaatetuksen kanssa.

Paras kenkä olisi sellainen, joka parhaiten lähettää aivoille tietoa jalan asennosta. Tunnoton kenkä taas on pahin mahdollinen. Sellaiinen ettei yhtään tunne jalkaterän asentoa ns. tiiliskivet kenkinä.