Jump to content
Juoksufoorumi.fi

New Balance

Recommended Posts

Takana 35 vuotta juoksua New Balancella, enkä ole pettynyt sitten 1979 kun silloiset NB620 kengät kestivät vain kolme viikkoa (600K). Kaikki kenkäni ovat ainakin pari vuotta vanhaa mallia tai mallikappaleita NB Outlet kaupasta haarukassa €40-65.

NB 890 mallit eivät koskaan istuneet jalkaani eikä 890 mallista tehty neutraali versio 905 ollut paljon parempi. Kun 905 muuttui 1190 malliksi homma meni täysin metsään. 1080 sarja toimii ja arsenaalissani on vielä 1064 ja 1063 mallit joita ostin varastoon loppuun myynnistä. Kun on fiilis kevyelle kengälle MINIMUS IONIX 3090 on tosi hyvin istuva ja miellyttävä juosta.

• Replies 449
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Numerointi alkaa matalista sarjoista 400,500 jne edelleen sarjoista jotka ovat enempi vapaa ajan kenkiä. Mitä isompi numero sitä enemmän teknisiä ominaisuuksia. Kaksi viimeistä numeroa  40,50 ja 60 on

Näin varmaan on. Itsellä v3 ja v4 ja molemmilla pitkiä lenkkejä ja kai mä olen maratonin molemmilla (vai olikohan molemmilla kerroilla sama pari....?) juossut ja hyvältä tuntuu. Myös lyhyemmillä riitt

En tiedä, kun mulla jäivät välistä kummatkin ostaessani viime vuonna vielä yhdet 890v3:t. Niihin verrattuna ainakin kevyemmät ja ehkä vähän paremmin rullaavat. Sama koko toimii molemmissa ja nuo Vazee

Posted Images

Mulla vaihtoehtona ja harkinnassa edullinen (mutta onko hyvä?) NB 880V2, jos jollain on suositella jotain muuta nb mallia alipronaatio/neutraali mallista, niin kertokaas ihmeessä. Vaimennettu, jopa täysvaimennettu ja nimbuksella ja cumuluksella olen tähän asti juossut. Jotenkin sekä nimbus että cumulus on alkaneet tuntua raskailta, mutta silti kunnon vaimennus tämmöiselle isokokoiselle (66/170) hiukan polvivaivaiselle juoksijalle lienee paikallaan. Tavoitteena siis syyskuussa ensimmäinen kokonainen maraton.

Mulla vaihtoehtona ja harkinnassa edullinen (mutta onko hyvä?) NB 880V2, jos jollain on suositella jotain muuta nb mallia alipronaatio/neutraali mallista, niin kertokaas ihmeessä. Vaimennettu, jopa täysvaimennettu ja nimbuksella ja cumuluksella olen tähän asti juossut. Jotenkin sekä nimbus että cumulus on alkaneet tuntua raskailta, mutta silti kunnon vaimennus tämmöiselle isokokoiselle (66/170) hiukan polvivaivaiselle juoksijalle lienee paikallaan. Tavoitteena siis syyskuussa ensimmäinen kokonainen maraton.

Mulla on NB 890V2 tossut ja olen tykännyt tosi paljon. Kaapista löytyy myös mm. Adidaksen Aegikset ja Nimbukset, mutta NB:t on kyllä tän hetken lempparit. Oon tällainen normi neutraali kengän kuluttaja, jalka on kyllä aika kapea lestiltään (mitat n.59/171) Kävin eilen hypistelemässä uutta 890V3 mallia Intersportissa ja oli kyllä niin ihanat (ja PINKIT) eikä maksa paljon (109€) Pakko varmaan käydä ostamassa, vaikka noita nykyisiäkin oon käyttänyt vasta vähän, kun rasitusvamma estänyt juoksut. ( ja HUOM! Rasitusvamma on syntynyt ihan Nimbuksilla juostessa!)

Kiitos avuista, erityisesti toi nimbus vs. nb...Mä olen päätymässä siihen nb 880 malliin, saan sen 90 eurolla, joka onkin ihan maksimi, mitä nyt pystyn kenkiin käyttämään. Josko se harjoituskenkänä menis ja sitten pikkuhiljaa säästäisi, jos tuntuu, että ei ole nimbuksen voittanutta. Jännä nähdä, sillä oon niin asics-orientoitunut kun joku voi olla, kaikki muut merkit on aina olleet ei-sopivia ja siirtyneet kiertoon tai puutarhatossuiksi. Innolla odotan newbalancen keveyttä.

http://www.newbalance.com/New-Balance-880v2/W880-V2,default,pd.html?dwvar_W880-V2_color=Purple%20Cactus%20Flower_with_Teal&start=15&cgid=201000, tommoset sain 79 eurolla paikallisesta liikkeestä hyvän tuurin kautta. Kahden lenkin perusteella hyvät, kuin olis aina olleet jalassa ja erityisesti tuohon hintaan. Looginen jatkumo nimbukselle (jo keveämpi ja vähemmän tuettu/vaimennettu) ja tästä sitten looginen jatkumo voisi olla toi 890 malli, joka kyllä jokseenkin jäi takaraivoon jyskyttämään. Näillä hinnoillahan on varaa vaikka vähän testaillakin, yksien nimbusten hinnalla ostaa näköjään kahdet loistavat new balancet. Seuraavaa lenkkiä odotellen...

amazon.co.uk:sta saa nb 890v3:sta alle 80€:lla. Sieltähän saa ilmaisen postituksen yli 25£ ostoksiin. Itsellä juuri tilaus vetämässä. Tänään lähti tulemaan briteistä. Kannattaa tosin käydä jossakin urheiluliikkeessä kokeilemassa kenkä ensin ja laittaa UK-koko mieleen.

Jep, ja kun tilaa jonkun uutiskirjeen niin sai vielä 20% alennusta. Eilen tilattiin yhdet new balancet ja pojalle sandaalit yht. 100 euroa.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ostin juuri NB 870 BB2 kengät Itiksen Puhoksesta hintaan 99,90 eur.

Lähtöhinta oli 139,90 eur, Puhoksessa näyttää usein olevan kelvollisia tarjouksia.

Lestin leveys 2E elikkä leveämpi malli. Adidakset ovat jalkaani hiukan kapeat, mutta

NB:t aivan mainiot. Yksi 14 km lenkki takana ja tuntuvat kunnon kengiltä.

Kevyet, hyvin istuvat, sopivan joustavat.

Tämähän oli mielenkiintoinen ketju. Olen juossut viimeiset viitisen vuotta pelkästään Asicsin kengillä, lähinnä Nimbuksilla. On ollut mielessä, että voisi kokeilla NB:a, jos sattuu sopivat kengät eteen. Nyt tuli ostettua NB M880-pari leveällä lestillä. Tuntui niin hyvältä kaupassa, että päätin ostaa, kun kohtuuhinnalla (vajaa 90 e) sai. Parin lenkin perusteella tuntuu hyvältä kengältä.

En edes vielä oikein tiedä, mihin käyttöön nuo olisi sopivimmat, mutta katsotaan. Joka tapauksessa siirtyminen (ainakin osittain) Asics-orjasta muihinkin orjuuksiin on alkanut.

Olen köpötellyt nyt pari kk 890 v3:silla ja on todella hyvät. Vaikka ovat kevyet, niin vaimennusta on minulle riittävästi, vaikka juoksen vain kovalla alustalla. Aikaisemmin käytin Nimbuksia, Karhuja, Bostoneita ...Aina on joku asia alkanut vaivata. Bostonitkin ovat muuten hyvät, mutta jostain syystä polvi kipeytyi. NB-vaihdoksen jälkeen odotin mielenkiinnolla, mistä kivistää, mutta toistaiseksi ei mitään vaivoja.

Mulla ekat kunnon juoksulenkkarit oli NB:t, koska tuntu olevan ainut malli, joka mun jalkaani sopi, tykästyin niihin ja nyt kun lähdin uusia kunnollisia lenkkareita ostamaan, niin kyllä se ainut vaihtoehto oli ostaa Nb:t. Sovitin kyllä Nikea ja Nimbusta, mutta ei kumpikaan tuntunu istuvan mun jalkaan, edelleenkään. Niimpä päädyin noihin 1080v3 ja kyllä olen niin tyytyväinen, kuin olla ja voi. Toimii ainakin mulla. :)

Oi että! kävin hakemassa uudet 890v3 kengät Myllyn Top-sportista hintaan 111,90€ ja ensimmäinen lenkura tehtynä. Tarkoitus oli juosta ~5:20 kilsavauhtia mutta en malttanut vaan loppujenlopuksi keskivauhti olikin 4:45/km :)

Hyvältä tuntui jalassa, joskin uusi kenkä tuntui uutta sukkaa vasten melko liukkaalta ja jalka pääsi hieman liikkumaan turhaan. Selkeästi huomasi että droppi on tosiaan vain sen 8mm, nähtäväksi jää miltä se tuntuu hitaammassa vauhdissa vanhoissa kun on sen reilun sentin kuitenkin. Kolme viikkoa olisi aikaa maratonille joten yritän nyt sen verran juoksennella näillä NB:llä että voin sitten valita kummat kengät vaan viimeisellä viikolla itse PNM:ää varten..