Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mauritsio

New Balance

Recommended Posts

On 29.12.2015 at 23.09, Tarkki kirjoitti:

NB 790 v4 tarttuivat xxl:stä hintaan 59,90

Hyvältä vaikutti. Askeltuntuma hyvin lähellä vanhaa 890v3:sta.

Itse tilasin muutama viikko sitten Stadiumin verkkokaupasta NB Vazee Rushit hintaan 59,90 ( viime vuoden väri) Itse myös  vannoutuneena 890 käyttäjänä nämä tuntuvat oikein soivilta peleiltä. Koko on näissä itsellä sama molemmissa. Vieläkin näyttäsi olevan suht hyvin kokoja jäljellä. Näitähän voi vaikka käydä XXL:ssä sovitamassa ennen ostospäätöstä :)

http://www.stadium.fi/INTERSHOP/web/WFS/Stadium-FinlandB2C-Site/fi_FI/-/EUR/

On 23.2.2016 at 05.53, Reijo Petkelström kirjoitti:

Itse tilasin muutama viikko sitten Stadiumin verkkokaupasta NB Vazee Rushit hintaan 59,90 ( viime vuoden väri) Itse myös  vannoutuneena 890 käyttäjänä nämä tuntuvat oikein soivilta peleiltä. Koko on näissä itsellä sama molemmissa. Vieläkin näyttäsi olevan suht hyvin kokoja jäljellä. Näitähän voi vaikka käydä XXL:ssä sovitamassa ennen ostospäätöstä :)

http://www.stadium.fi/INTERSHOP/web/WFS/Stadium-FinlandB2C-Site/fi_FI/-/EUR/

Jep. Itse koklasin noita Vazee Rusheja myös eilen ja kovin ovat samantyyliset kuin 890:t. Yhtä pehmeät ja tohvelimaiset, liiankin pehmeät omaan makuuni.

Jäivät hyllyyn.

Ja NB 1400:t ostin sitten eilen Lielahden XXL:stä.

Kisatossua lähdin hakemaan, vauhdikkuus, napakkuus ja nopean, päkiävoittoisen

juoksun vaivattomuus tärkeimpiä valintakriteereitä.

Hyvät olivat myös Mizunon Aerot ja vaikea oli valita kahden loistavan tossun väliltä.

Molemmat helposti juostavia, vauhdikkaita tossuja.

Mutta 1400:n keveys ratkaisi lopulta valinnan.

Niillä juoksen tällä viikolla kaksi kisaa, ensin Siivikkalan kierroksen 7,5km Ylöjärvellä

torstaina ja lauantaina sitten vielä Raholan kympin Tampereella.

Guest jkmetrit

New balancen malleista kaipaisin  enemmän 2 E lestiä, taitaa olla yksi malli vain markkinoilla 2 E eli leveällä lestillä, Usasta  noita löytäisi paljon mutta hankala tilata kun ei ole kunnollista verkkokauppaa joka ilmoittaa lestin leveyden ennen oli Run Forest mutta se loppui, sikaa säkissä en tilaa pitää tietää lestin leveys.

Koko on itsellä Us 13(47,5) joten sopivaa tossua vaikea löytää, onneksi noita hamstrannut  jonkin verran, tätä wazee prism mallia en ole kokeillut se on se ainoa Suomessa saatava  leveällä lestillä oleva NB kenkä, jos jollakulla kokemusta NB Wazee Prsim tossusta 2 E lestillä niin KIITOS:

NB tossuista olen kyllä pitänyt aina.

Kaksi kisaa juossut nyt NB 1400 V3:lla, yhden reilun seiskan ja yhden kympin.

Asfaltilla ovat todella loistavat ja samoin kovalla maantiellä, sillä jopa paremmat.

Pehmeällä kuntopolulla näillä oli pikkasen vaikeuksia, mutta se saattoi johtua siitäkin että olen treenannut liikaa kovilla alustoilla ja siirtymä ääri-pehmeälle alustalle oli vaikea.

Vaatii siis enemmän treeniä pehmeällä ennen kuin voi tuomionsa antaa.

Radalla en ole näillä vielä juossut.

Sopivat mielestäni neutraalille päkiävoittoisesti askeltavalle juoksijalle kaikille matkoille vitosesta ylöspäin, varmasti aina maratonille asti.

Ja kannattaa muuten ostaa puoli numeroa pienempi kuin millä koolla normaalisti juoksee.

Adidaksilla juoksen 46:lla ja NB 1400 V3:t taas ovat kokoa 45,5 ja ovat tuntuneet hyviltä, sopivilta.

NB 1400 V2/V3 on parhaat yleiskengät millä olen juossut. Juoksen lähes pelkästään kovalla alustalla ja keveydestä huolimatta vaimennusta on ihan riittävästi. Jos haluaa vielä kevyemmät/nopeammat, niin NB:ltä löytyy myös 1600V2. Nämäkin toimii hyvin alustalla kuin alustalla, vaikken nyt ihan puolikasta näillä juoksisi. Molemmat istuvat ainakin omaan jalkaan kuin sukka.

On 16/05/2016 at 22.08, juhanahm kirjoitti:

Onko jo kokemusta Zante 2 verrattuna Zanteen mikä on kenkien ero. Onko koko pysynyt samana. Ainakin itse kaupassa kokeilleena väittäisin, että 2 pitäisi olla puoli numeroa isompi.

Saman olen itsekin huomannut, koko/lesti on nykyisin sama kuin vazee pacessa. 

Guest Betoni

Paikallahan näyttää olevan muitakin newbalancenistejä. Mulla on käytössä 1400v2, jotka alkaa oleen finitot. Uudet 1400:t ostan pomminvarmasti mutta oon funtsinu myös 1500v2:sia. Niitä ei tahdo löytyä Suomesta. Onkohan koko sama? 1400v2:t on kokoa UK12,5(US13). 

Guest Betoni

Ostin samaa kokoa (UK 12.5) kuin 1400v2. Noita kenkiä löytyy Stockmannilta. Ale alkoi vissiin tänään, -30%. 1500:lle jäi hintaa 90€. Siellä oli myös Boston Boosteja, jotka kans haluaisin hyllyyn mutta niistä ei 47 1/3 riitä mulle.

Eilen tuli tilattua vazee pace 1 korvaajiksi 2 versio. Jossain jo ehdittiinkin haukkua koko kenkä, mutta kun lueskelin kenkään tehtyjä muutoksia, niin uskaltauduin tilamaan ja helpottihan sekin päätöstä kun xxl myi sitä yöllä 69 euroon. Muutokset olivat lähinnä luokkaa, että pohjan kuviota oli muutettu ja kulutuspintaa oli lisätty 1-2mm. Aikaisemmista paceista päkiän kohta kului nolliin alta 700km. Mutta nyt juurikin tuo kohta saanut uuden muodon, eli saattaisi kestää vähän pidempään. Kokemuksia tulee sitten viimeistään ensi viikolla. 

• Like 1