Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
jouni.makela

118th Boston Marathon 21.4.2014

Recommended Posts

Osaako joku sanoa, pitääkö aikaraja olla alitettu ko. sarjan ikäisenä vai riittääkö että tapahtuman aikana on sen ikäinen?

Edit: tuossahan se heti lukikin: "The qualifying times below are based upon each athlete's age on the date of the Boston Marathon in which they are participating"

Muokattu

Mulla olisi tarkoitus käydä juoksemassa elokuussa maratoni, jotta pääsisin 2014 Bostoniin. Ei kait järjestäjille ole väliä missä matka on juostu, kunhan reitti on virallisesti mitattu ja aika on riittävä?

se pitää olla sertifioitu tapahtuma.

edit.

Q. Where can qualifying marathons be run?

A. In the U.S., marathons must be run on a course certified by USA Track & Field. Overseas marathons must be certified by that country's athletic federation. A list of top qualifying U.S. marathons can be found here. A list of certified courses in the U.S. can be found here.

se pitää olla sertifioitu tapahtuma.

edit.

Q. Where can qualifying marathons be run?

A. In the U.S., marathons must be run on a course certified by USA Track & Field. Overseas marathons must be certified by that country's athletic federation. A list of top qualifying U.S. marathons can be found here. A list of certified courses in the U.S. can be found here.

Eli jos tulkitsin oikein.Riittää, että kilpailu on SUL:n kilpailukalenterissa ja että reitin on mitannut (ja dokumentoinut) SUL:n virallinen mittaaja. Eikö vain?

Eli jos tulkitsin oikein.Riittää, että kilpailu on SUL:n kilpailukalenterissa ja että reitin on mitannut (ja dokumentoinut) SUL:n virallinen mittaaja. Eikö vain?

mä en tiedä. Tuosta pitäisi ehkä kysyä SUL:stä. Johonkin kisaa vaadittiin joskus AIMS:n serfiointia, mutta tässä ei kai nyt ole samasta kysymys. Jokainen isompi, ns. maailmankuulu tapahtuma tuohon nyt kai joka tapauksessa kelpuutetaan.

Vaivaisen viiden päivän takia en pysty tähän lähtöön osallistumaan. Sen verran kisapäivä on ennen mun synttäreitä, enkä pysty (vielä) saavuttamaan vaadittua aikarajaa. Mikäli asiat menee niin kuin toivon ja treenaan, niin 2015 olen viivalla. Nykyisen M 45 -aikarajan (< 3:25:00) tulen alittamaan tänä vuonna, mikäli terveyttä piisaa...

mä en tiedä. Tuosta pitäisi ehkä kysyä SUL:stä. Johonkin kisaa vaadittiin joskus AIMS:n serfiointia, mutta tässä ei kai nyt ole samasta kysymys. Jokainen isompi, ns. maailmankuulu tapahtuma tuohon nyt kai joka tapauksessa kelpuutetaan.

http://www.aims-association.org/Directory.htm#SRB

tuosta linkistä löytyy ainakin varmuudella kaikki hyväksyttävät maratonit. Noille sivuille ajauduin Bostonin maratonin virallisten sivujen linkittämänä...

Tämä raja on nyt suoritettu. 3.03.48 menee jopa yleisessä alle, vaikka olen ensi vuonna M40 sarjassa. Tosin ei tunnu miltään. Kun oli se pommi niin päätin, että haluan tehdä ton rajan, mutta nyt kun se on tehty niin se ei tunnukaan miltään, enkä ole oikein hirveän innostunut osallistumaan. Mua häiritsee se, että naisille on liian helpot rajat suhteessa. Se ei ole yhtä vaativa suoritus heiltä ja mua ottaa päähän kaikki epätasa-arvo miehiä kohtaan. Toisekseen haluan sen 3h alittaa ja Boston vaikka on nopea reitti niin ei ole aina sitä, jos tulee kuuma. Kolmanneksi mietin sitä, mitä kävi Tasemiehelle eli tuli loukkaantuminen ja hän oli aikaisin ilmoittautunut. Jotenkin harmittaa tollainen, että pitää ilmoittautua noin aikaisin. Silloin kun jäi telakan takia Berliini väliin, ajattelin että onko tossa mitään järkeä, kun pitää ilmoittautua niin aikaisin. Neljänneksi reitti ei ole tilastokelpoinen, kun startti ja maali ovat eri paikassa. Parempi yrittää tehdä sub 3h jossain muualla, niin ei tule mitään epäselvyyksiä, onko aika ok vai ei.

Haluan ehdottomasti juosta Bostonin joskus sen legendaarisuuden vuoksi, mutta näin tarkemmin ajateltuna, en halua nyt ensi keväänä. Tai ei ole mitään hinkua. Luulin joskus, että jos ja kun sen rajan saavuttaa niin sinne haluaa mennä heti mukaan, mutta ei se oo niin. Sen rajan tekeminen ei tuntunut miltään.

Menkää ihmeessä Bostoniin, se on hieno tapahtuma! Jos teille herää kysyttävää maratonin käytännön järjestelyistä, niin voin vastailla viime keväisen tapahtuman perusteella. Vietin aluksi viikon New Yorkissa, josta kävin linja-autolla (Bolt Bus, halpa, nopea, erinomainen) Bostonissa juoksemassa tuon maratonin ja palasin vielä samana iltana takaisin NYCiin.

Muokattu

Meinaatko, että se viikko pitäisi olla juuri sen aikaeron takia? Vai minkä vuoksi olit viikon?

Itse ehkä viettäisin aikaa jossain muualla kuin Nykissä tai jos menen sinne niin menisin varmaan Brooklyniin, Manhattan jotenkin nykyisellään tympii. Bostonin alueella sen sijaan voisi olla ihan kiva pyöriä, kun en ole ollut, mutta silti sellainen fiilis, että en ilmoittaudu sinne ennen kuin päätavoite eli 3h on alitettu. Jotenkin tärkeämpi projekti se ja tankkaus on kyllä ainakin jotenkin kivempaa hoitaa kotona. Jenkeissä ollessa sitä haluaa nauttia, vetää burgeria naamaan ja pitää hauskaa, ei siis jotenkin tuota aika spartaanista tankkausviikkoa, jolloin pitää katsoa, mitä ottaa, viitsisi siellä toteuttaa. Siinä mielessä hankala toi aikaero. Olisi kiva mennä sinne kisaan ja olla mielummin vko jälkeenpäin ja nauttia, mutta se voi olla mahdotonta, en tiedä.

Mene Bostoniin ja alita siellä kolme tuntia, Double Rainbow! Itse olin kisaa edeltävän viikon New Yorkissa, koska sain Stockan hulluilta päiviltä halvat lennot sinne edeltävänä syksynä (muistaakseni 450 euroa Finnairin suora lento) ja koska en ollut aiemmin päässyt vierailemaan siellä. Bostonissa olisi varmasti nähtävää muutamaksi päiväksi (Harvard, MIT).