Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Adidas Boost

Recommended Posts

Laitoin tilaukseen kohta alkavia maratonharjoituksia varten Sonic Boostit, kun olivat tarjouksessa ja kaiketi aika lähellä Energy Boosteja. Ehkäpä sitten joskus kisakengiksi esim. nuo kevyemmät Adios Boostit?

Nyt tuli lopultakin Saksasta nuo boostit ja tämä uusi malli on entistä kevyempi, UK 10 koko painaa 244 g. Päällinen on keventynyt enemmän verkkomaiseksi. Miten lienee sitten kestävyys, aika näyttää. 

• Replies 205
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mites Supernova Glide 7? Noissa on se Boost- vaimennus ja pitävän tuntuinen Continental- pohja. Kengät ei ole sieltä kevyemmästä päästä, mutta kyllähän noillakin kovaa pääsee. Vaimennusta on riittäväs

​Ultra Boost lienee se vaimennetuin Adidas Boost malli. Boston Boost on aika kevyt kenkä. Boost versio on mielestäni vähän kisakenkämaisempi, kuin perus Boston, kumpaakaan en kovin runsaasti vaimenn

Kerronpahan minäkin nyt kokemukseni. Hommasin siis tämän ketjun konsensuksena energy boostit, ja niillä puolenkymmentä lenkkiä olen juossut. Hyvin on minun jalalle passannut sekä pitkiksille että nope

Posted Images

Lisään vielä, että nuo tavalliset energy boost 2:t eivät sitten pidä pätkääkään vettä, vaan suorastaan imevät sitä. Nimbuksilla ei mitään ongelmaa samanlaisissa keleissä. Enpäs ajatellut tilatessa, vissiin ne ESM:t tai jotain olisi olleet paremmat... Sadekeleillä siis vesi oikein tirskaa varpaiden välissä melkein välittömästi sateen alettua, ei kiva juttu.

Eikös tuo boostien pohja ole kaikissa vettä hyvin varastoiva? Mitä ohuempi pohja, sen vähemmän kertyy vettä. Esim. Adios 2 Boosteissa vähemmän varmasti ku Energyissä jne..... Adios 2 Boostit on kyllä joskus sateella ollut mutta en muista että olisi ollut ongelmia kuivumisen suhteen tai sitten oli kevyt sade.

edit : ja Sonicit taas parhaat hintalaatusuhteeltaan ollut mitä on kenkiä mulla ollut (49,-). Tai no on muitakin hyviä tullut ostettua tarjouksista. Soniceilla en ole ainakaan rankkasateessa juossut myöskään.

Muokattu

Tänään vähän lujempaa. Verryttely 15min, 10km maratonvauhtista 48.58 4.54:km s162, verryttely 5min. Yhteensä 13.7km 69min. Ei kulkenu sitten yhtään. Bonuksena taisin saada vielä silmätulehduksen. Taas ilman hikipantaa liikenteessä -> hikeä silmiin -> silmien hierontaa -> silmätulehdus. Koitetaan nyt pari päivää kosteuttavia tippoja. Jos ei parane niin perjantaina lääkäriin. Tämä on näitä meikäläisen kesän riemuja, prkl.

Bonuksena taisin saada vielä silmätulehduksen. Taas ilman hikipantaa liikenteessä -> hikeä silmiin -> silmien hierontaa -> silmätulehdus. Koitetaan nyt pari päivää kosteuttavia tippoja. Jos ei parane niin perjantaina lääkäriin. Tämä on näitä meikäläisen kesän riemuja, prkl.

Vaikkei tää mun vastaus liity mitenkään ketjun Adios Boostiin (muuten kun välillä vedän ykkösmallilla kovavauhtisemmat vedot ja kisat).

Silmäoperaation (kaihileikkaus) jälkeen oon käyttänyt Bepanthen eye tippoja ennen ja jälkeen lenkin. Lisäksi hikinauha tai liina jolla pyyhin otsaa kun hikinoro lähtee uhkaavasti lähestymään silmänurkkaa. Se mistä lääkärisedät ja tädit varoitteli oli nimenomaan hieromasta silmiä. Se onkin ollut itsellenikin kaikkein vaikeinta sisäistää kun välillä kutittaa ja tuntuu roskan tunnetta silmässä.

Just noita tippoja oon nyt laittanu silmiin pari kertaa päivässä. Nuo pikku ampullit on käteviä kun ne säilyy pidempään. Pidin tänään suosiolla lepopäivän jotta silmäkin tulisi parempaan kuntoon. Aamulla ei ollu rähmimistä ja vain pieniä tuntemuksia pitkin päivää. Jospa tuo meniskin nyt ohi ilman tulehdusta.

Mieluummin olis käyttämättä hikipantaa kun se tuntuu olevan semmonen aikakone -70 - -80 luvulle. Mutta minkäs teet, pakko mikä pakko.

1435696751956-1048984696.jpg

• Like 1
  • 2 months later...
  • 1 month later...

N. 90 km jälkeen voin sanoa että Adidas Ultra Boost on paras tossu millä oon juossut. Uskomaton vaimennus, pehmeys sekä ennenkaikkea istuvuus, ja ero (=suuri ero) perus-lenkkareihin tulee esille kovilla alustoilla juostaessa. Paljon tuli kokeiltua eri tossuja ennen kuin näihin päädyin, kerrankin kun tuli ostettua oikeasti kunnon kengät. Alussa toki vähän epäilytti, mutta kannatti kokeilla (Y). Tähän astisen kokemuksen perusteella voi sanoa että parhaat puolet tulee esille ennenkaikkea pitkillä lenkeillä. Toimii vähän reippaammallakin vauhdilla, tosin vähän skeptinen Ultra Boostin ominaisuuksista jos lähtee radalle vetoja ottaan.

Kenelläkään kokemuksia Ultra Boostista ja kovista vedoista vähän pidemmän ajan kanssa?

• 4 weeks later...

Monenlaisilla tossuilla on vuosien varrella tullut juostua, mutta ei koskaan Ultra Boostien kaltaisilla, mitä tulee kenkien kulumiseen. Kenkien pohjat tuntuvat kuluvan luvattoman nopeasti. Tätä nykyä Stravan avulla on helppo seurata kenkien kilometrimääriä. Ultrien kohdalla mittarissa on nyt noin 250 kilometriä ja paikoitellen kenkien pohjat alkavat olla jo sileinä. Kenkien pohjakuviointi jo itsessään tuntuu olevan sellainen, että ne ovat alttiita nopealle kulumiselle.

Muuten kengät ovat juoksuominaisuuksiltaan ihan hyvät erityisesti pitkillä lenkeillä, mitä nyt kuluvat nopeasti, pito on huono ja ovat todella kuumat jalassa. :D

Ovatko muut Ultra Boostien käyttäjät pistäneet merkille tuota kulumista? Muiden Boost-kenkien kohdalla vastaavaa ongelmaa itselläni ei ole ollut.

Moon:in kanssa vastaavanlaisia kokemuksia. Pohja kuluu yllättävän nopeasti. Itse arvioin Polarin matkoista, että olen juossut ultra boosteillani noin 450-500km ja kengät ovat jo pohjan kuluman vuoksi vaihtokunnossa.

Muuten olen kyllä pitänyt kengästä. Talven juoksen muilla kengillä, mutta keväällä pitäisi päättää, mitä hankkii alle pitkille lenkeille. Toisaalta boost on todella hyvä kenkä, mutta saisi kyllä kestää paremmin.

Sent from my iPhone using Tapatalk