Jump to content
Juoksufoorumi.fi



vmaksi (NUTS 300 Top-5)


Recommended Posts

  • Replies 3,8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Olipahan tivoli. Tunnustan että tein huonon taustatyön reitin suhteen. Alun tasaisella oli isompi vaikutus kuin uskoinkaan, kun jalat eivät oikeen tykänneet iskutuksesta. Myös Döden's Zone oli nimensä

NUTS Karhunkierros 160 km – eli sinne ja takaisin.   Suunnitelmat osallistua ensimmäiselle satamailiselleni nimenomaan Kuusamon selkosilla kirkastuivat viimeistään noin vuosi sitten

Spine Race Challenger 2019 – Taistelua luonnonvoimia vastaan   Harvalla ultrajuoksulla on pokkaa mainostaa itseään maansa brutaaleimmaksi kilpailuksi. Montane Spine Race uskaltaa näin tehdä

Posted Images

Onnea kisasta !

Kavin Stravassa kattelemassa suoritustasi, ja kovasti ihmettelin sykkeita. Tosi matalilla sykkeilla menit koko matkan. Se on varmaan kovan treenin ansiota. Se mika ehka enemman yllatti, olis se etta sykkeet naytti laskevan suorituksen myota.

Minulla ainakin sykkeet nousee ajan myota, kun vasymysta kertyy. Eli alkaa (minulle) suht matalalla kun hitaasti juoksen, mutta sitten matkan loppupaassa on ainakin 10 naksua korkeammalla, enemmankin jos oon tosi finaalissa.

Johtuuko se siita, etta juokset / kavelet, ja se laskee sykkeita tehokkaasti ?

Ja katseletko valilla sykkeita, ja teet niitten laskemiseksi jotain "toimenpiteita" ?

Link to post
Share on other sites

Ke 7.10.2020:

 

Juoksu 51 min 7 sek, 7.89 km@6:28 min/km, keskisyke 112, nousumetrit 77

 

Kevyttä hölkkää velipojan kanssa hotellilta Seurasaaren ympäri. Jalat aika kipeät edelleen, pitkospuulta huti astuttu nilkka ja oikea pakara kipuilee. Eli annetaan suosiolla juoksutaukoa ainakin viikonlopun yli. Lihaksisto muutenkin vielä aika väsynyt, joten yllättävän kovilla sitä näköjään oli saanut itseään pidettyä vaikka maaliin tullessa oli taas fiilis ettei ole edes yrittänyt 😉 

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Taidetaan olla telakalla tukevasti. Vasen jalka on mennyt oikeastaan vain huonompaan suuntaan, vaikka en ole sitä millään tavalla rasittanut. Huomenna on hieronta, joten katsellaan tilannetta sen jälkeen uudestaan. 

 

Ilmeisesti sain kuitenkin ulosmitattua kuntoni aika hyvin, koska olotila on vieläkin aika väsynyt. Myös lepopulssi ja HRV indikoivat alipalautumisesta, joten siitäkin syystä lienee fiksua jatkaa lepoa. Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on 😉

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

To 15.10.2020:

 

Juoksu 28 min 53 sek, 5.59 km@5:10 min/km, keskisyke 128, nousumetrit 59

 

Varovaista juoksun tunnustelua ulkotyöpäivän jälkeen. Vasen nilkka jo kivuton, mutta lihaksisto edelleen aika väsynyt. Eiköhän tässä piakkoin jo pääse treenin päälle. Hermoston palautuminen vielä pahasti kesken. 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Pe 16.10.2020:

 

Juoksu 58 min 25 sek, 10.38 km@5:37 min/km, keskisyke 125, nousumetrit 106

 

Iltapäivän hölkkä taas ulkohommien jälkeen. Tänään meno oli vielä tukkoisempaa kuin eilen, joten huomenna pidetään lepopäivä juoksusta. Onneksi ei ole nyt enää kiirettä päästä nopeasti treenaamaan.

 

Kiireen poisti lopullisesti päätös, joka tehtiin yhdessä valmentajani kanssa tässä tämän viikon aikana. En lähde ensi tammikuussa Spineen, vaikka kisa pidettäisiinkin. Tässä tilanteessa matkusteleminen kaikkine karanteeneineen on käytännössä mahdottomuus ja kun tuonne menen, niin haluan olla kisaan täydellisesti valmistautunut. Ekaksi 200 mailiseksi se on ihan liian rankka kisa mennä opettelemaan tavoille. Päätöstä helpotti olennaisesti se, että järjestäjät tarjosivat kaikille mahdollisuuden siirtoon vuodelle 2022. 

 

Siispä jälleen kerran uusi tavoite kehiin. @Seppo, korjaatko otsikon muotoon "NUTS 300 Top-5"

  • Like 9
Link to post
Share on other sites
  • Seppo changed the title to vmaksi (NUTS 300 Top-5)

Su 18.10.2020:

 

Polkujuoksu 1 h 37 min 8 sek, 12.38 km@7:50 min/km, keskisyke 115, nousumetrit 341

 

Paluu Peruslenkille poikien kanssa leppoisasti rupatellen. Jalka tuntui metsässä paljon paremmalta kun tiehölkässä. Tänään sain muutaman seuraavan viikon treeniohjelmat, että edessä taas rutiinien rakentamista. Kevyesti lähdetään liikkeelle. Hölkän määrä maltillinen ja punttisalilla vähän isompia rautoja kehiin. 

  • Like 8
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy