Jump to content
Juoksufoorumi.fi


vmaksi (NUTS 300 Top-5)

Arvostele ketju:


vmaksi
 Share

Recommended Posts

Ma 3.2.2020:

 

Hieronta 1 h 15 min. Lepopäivä. 

 

Heti aamusta lihaksistoa kuntoon. Vähän jumeja löytyikin alaselästä ja takareisistä. Tänään sain myös ohjelman rungon seuraavan yhdeksän viikon ajalle. Määrät/tehot nousevat napsun verran ja myös mäkeä tulee ohjelmaan. Tälle jaksolle mahtuu myös kolme ylipitkää 6-8 tunnin polkupitkistä. 

Link to comment
Share on other sites

Tiukka työ- ja reissuviikko kohta takana. Jotain on ehditty treenaillakin, mutta kevyt viikko tästä silti harjoitusten puolesta tuli. 

 

Ti 4.2.2020:

 

Lihaskunto 51 min, keskisyke 94 + Mattojuoksu 20 min, keskisyke ~125

 

Hotellille pääsyn jälkeen perusvoimaa salilla ja päälle lyhyt mattohölkkä. 

 

Ke 5.2.2020:

 

Juoksu 1 h 0 min 58 sek, 12.06 km@5:03 min/km, keskisyke 136, nousumetrit 116

 

Messupäivän seisoskelun ja maleksinnan jälkeen hölkkää jäisellä kelvillä. Sekaan 40 min noin 80% tehoilla. 

 

To 6.2.2020:

 

Polkujuoksu 1 h 3 min 12 sek, 9.75 km@6:29 min/km, keskisyke 130, nousumetrit 278

 

Taas pitkä messupäivä ja huonosti nukuttu yö pohjilla. Anssin kanssa vähän Jyväskylän lumipolkuja. Odotuksiin nähden parempi kulku. 

 

Pe 7.2.2020:

 

Kävelyä messuilla reilut 10000 askelta. Sen perään autoilua ~340 km Itä-Suomeen. 

 

La 8.2.2020:

 

Juoksu 1 h 23 min 5 sek, 16.62 km@5:00 min/km, keskisyke 137, nousumetrit 170

 

Aamupäivästä yhteensä noin 2 h lumitöitä. Osittain aika raskaitakin. Iltapäivästä reippaamman hölkän yritys. 30 min verra + 10 min 80-85% + 4*6 min 90% + jäähdyttelyt. Vikat kaksi kovaa vetoa jäi vähän torsoksi kun jaloista loppui vaan voima ja sykkeet jäi alas. Jotenkin muutenkin väsynyt olotila. Päätettiin keventää huomista pitkistä olennaisesti ettei nyt vaan kippaa homma yli. 

Link to comment
Share on other sites

Su 9.2.2020:

 

Juoksu 1 h 41 min 9 sek, 16.54 km@6:07 min/km, keskisyke 116, nousumetrit 182

 

Kevyttä hölkkää auraamattomilla hiekkateillä melkoisessa lumituiskussa. Aika raskas keli oli juosta, mutta ei se kokonaan selitä tukkoista menoa. Jalkojen palautumisessa selkeästi haasteita. Toivottavasti menee liian matkustelun piikkiin ja ensi viikolla pääsee tekemään suunnitellut ~15 h harjoituksia. Viikko alkaa normaalisti lepopäivällä joka tosin menee työreissussa 😉

Link to comment
Share on other sites

Ti 11.2.2020:

 

Lihaskunto 1 h 5 min, keskisyke 100 + Polkujuoksu 1 h 34 min 47 sek, 11.62 km@8:09 min/km, keskisyke 117, nousumetrit 341

 

Eilen lepoa ja kevyt lihashuolto hotellilla. Aamulla perusvoimaa salilla Helsingissä. Lisäsin sarjapainoja melkein jokaiseen liikkeeseen 5 kg, mutta meni vielä suhteellisen kevyesti läpi. Kotiin palattua sitten Peruslenkille. Alusta oli varsin vaihteleva. Lunta, sohjoa, jäätä, vettä, mutaa, sulaa ja kalliota. Jalka varsin kevyt. Huomenna ultraajan testilenkki eli tunti aerobisella kynnyksellä 😉

Link to comment
Share on other sites

Ke 12.2.2020:

 

Juoksu 1 h 19 min 50 sek, 17.35 km@4:36 min/km, keskisyke 145, nousumetrit 131

 

Verrat ja tunnin työpätkä aerobisella kynnyksellä. Eilinen punttitreeni painoi vähän liikaa jaloissa, mutta tulipahan nyt asetettua lähtötaso kevään treeneille. Työpätkän keskari oli 4:25 min/km. Tuosta pitää seuraavan kahdeksan viikon treeniblokilla saada ainakin 10 sek/km pois tai ei hyvä heilu. 

Link to comment
Share on other sites

To 13.2.2020:

 

Aamu: Juoksu 36 min 14 sek, 6.08 km@5:58 min/km, keskisyke 120, nousumetrit 52 

Ilta: Polkujuoksu 1 h 19 min 24 sek, 11.49 km@6:55 min/km, keskisyke 124, nousumetrit 325

 

Valmentaja keksinyt keskiviikon kovahkon harjoituksen jälkeen uuden ihanuuden ohjelmaan eli lyhyen aamulenkin suoraan sängystä jäykin jaloin. Aika karmeaa oli. Illan polkulenkki oli taas lähes täydellinen vastakohta. Jalka oli kevyt ja vauhti kohdillaan syketasoon ja olosuhteisiin nähden. Loppupuolelle 6*30 sek ruskot. Huomenna oheisharjoittelua. 

Link to comment
Share on other sites

Pe 14.2.2020:

 

Lihaskunto 58 min, keskisyke 110 + Sisäpyörä 68 min, keskisyke 102

 

Aamusta jälleen kerran Spartalainen liikepatteriharjoitus salilla suhteellisen tiukalla temmolla. Illasta kevyttä pyörittelyä trainerilla. Suhteellisen liikunnallinen viikonloppu tulossa. 

Link to comment
Share on other sites

La 15.2.2020:

 

Juoksu 1 h 34 min 38 sek, 17.03 km@5:33 min/km, keskisyke 133, nousumetrit 266

 

Harjuhumppaa Vehoniemi-Pälkäne välisellä polulla. Kevyen perushölkän sekaan ensin 10 min 80-85% ja sitten 4*6 min 90%. Työjaksoissa tänään jo ihan tekemisen makua, jos viime lauantaihin vertaa. Kolmas kovempi veto alkoi Punamultalukon nousulla ja siihen tasa-aika oman ennätyksen kanssa vaikka menin pikkaisen säästellen ylös. 

Link to comment
Share on other sites

Ma 17.2.2020:

 

Lepopäivä. Suuri lihashuolto.  

 

Yllättävän hyvä tuntuma kropassa kevään ekan vähän kovemman treeniviikon (yht. ~16 h) jäljiltä. Illalla ensin rullailut + venyttelyt ja päälle 30 min kompressiolahkeissa. Viime yönä oli sentään vähän levottomat unet, eli rasitus liikkui juuri sopivasti siellä järkevän rajalla.  

Link to comment
Share on other sites

Ti 18.2.2020:

 

Lihaskunto 1 h 2 min, keskisyke 98 + Polkujuoksu 1 h 24 min 44 sek, 11.50 km@7:22 min/km, keskisyke 118, nousumetrit 335

 

Ennen töitä taas kuntosalilla perusvoimaa. Nyt tuntuu voima tarttuvan, lisäsin taas sarjapainoja viime viikosta. Illasta Pasin kanssa vetisessä Aitovuoressa puro...eikun polkujuoksua. Loppupuolelle muutama ~30 sek rusko sykejumista herättelyä. Aamun sali tuntui mukavasti jaloissa. 

Link to comment
Share on other sites

Ke 19.2.2020:

 

Mäkiharjoitus 2 h 30 min 46 sek, 22.34 km@6:45 min/km, keskisyke 126, nousumetrit 1048

 

Yhdistelmätreeni työreissulla Jättärillä. 30 min sileän verra + 45 min mäkeä max 80% + sileä 20 min + 45 min mäki max 80% + 10 min sileän jäähdyttely. Hyvä tuntuma koko treenin. 

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy