Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Musiikki ja maraton?

Orube
 Share

Recommended Posts

Kuunteleeko kukaan musiikkia maratonilla?

Pitkät lenkkini ovat muuttunet kerrassaan nautinnollisiksi hankittuani mp3-soittimen, musiikki antaa fiilistä ja tsemppiä, ”soundtrackin” omaan juoksuelokuvaani. Valmistaudun ensimmäiseen maratonkoitokseeni ja olen alkanut pähkäillä voinko ottaa soittimen mukaan. Onko se etikettivirhe vai vain käytännössä hankalaa?

Pilaako kisafiiliksen vaiko parantaa sitä?

Käsi ylös hep ketkä on juosseet/aikovat juosta maratonin kuulokkeet korvilla?!?!

• Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Monet näyttää kuuntelevan ainakin näissä massamaratoneissa. Onpahan tuolla mukana nähty digi- ja videokameraakin eli ei kai tuo suuri etikettivirhe ole. Itse kevätloskan aikaan kuuntelin mp3:na äänikirjaa useamman pitkän lenkin ajan. Lenkkejä tulikin tehtyä kun oli niin jännittävä kirja!

Mulla on aina musaa lenkillä matkassa,joten otan sitä mukaan myös maratonille.Aion pistää mp3:n jonkun inspiroivan setin, alkuun jotain hitaampitempoista ja loppuun jotain vähän vauhdikkaampaa.

Juoksen lenkit usein ipod korvilla ja taustalle erilaisia "juoksusettejä". Ajattelin koota niistä pitkän setin maratonille. Musiikilla on ihme voima, tosin viime aikoina olen juossut ilman musiikkia ja sekin on tuntunut nyt jännältä.

Kuunteleeko kukaan musiikkia maratonilla?

Kuuntelen aina pitkillä lenkeillä korvalappuradiota. Viime sunnuntaina juoksin maran ekan kerran korvalappuradion kanssa...juoksukaverin polvi petti ja siksi radio. Minusta se oli todella tarpeen koska jouduin taivaltamaan yksin ja hyvä musa antoi sykettä. Sattui tulemaan kissiltä juuri raukkauslauluja yli neljä tuntia ja nehän kolahti vanhukseen.

Mulla oli radio kiinni rintsikoissa ja laitoin rakkolaastarin siihen alle..hyvin toimi. joskus on ollut housun vyötärössä lenkillä ja tahtoo siinäkin hangata

Ei kun vaan luurit korville...kyllä se kannustus kuuluu sieltä läpi jos sitä on

Minähän toimin vain pattereiden varassa eli kuuntelen musiikkia. Jenkkavehje on myös rintaliiveissä.

Ainokaisella maralla vauhtia antoi aika reipas musiikki. Taisin jossain vaiheessa laulaa kanssajuoksijoillekin kovalla äänellä 69 eyesin lost boysia.

Ei kai sitä kovin etikettivirheitä tämmöisillä kuntoilijoilla ole. Kunhan jollain keinolla saa edettyä pisteestä A pisteeseen B.

Itse soitatan mp3 musiikkia korville myös. Sama vehje toimii puhelimena, muistiona ja mp3 soittimena. Vielä pitäs hommat gps matkaa mittaamaan. Siis puhelimeen. Käyttääköhän kukaan puhelimella navigointia hyödyksi lenkeillä? Löytyykö puhelimiin juoksuharjoittelua tukevia ohjelmia? Entä jos kehittelis joku kaltaiseni insinörtti jalka podin kenkään josta yhteys kännyyn.. sitte kännystä handsfree "humanoidi näyttö" aurinkolasien sisäpinnalle... :kapa:

Threadiin liittyvä linkki http://www.iltalehti.fi/terveys/200608044927331_tr.shtml

-future is here-

Minä en kuuntele musiikkia lenkkeillessä. Joskus voisi olla ihan mukava kokeilla. Toisaalta juostessa on ihan mukava vain olla itsensä kanssa ja kuunnella ajatuksiaan ja ympäristöään.

Joissakin juoksutapahtumissa, missä musiikkia on ollut matkan varrella se antaa mukavasti pontta juoksuun. Pelkäänpä, että liiankin mukavasti. Minusta tuntuu siltä, että juoksu rytmittyy musiikin mukaan, jolloin huomaamatta vauhti kiihtyy. No, joskus myös ajatukset käyvät niin kiivaana, että yhtäkkiä huomaakin, että hei! tämähän piti olla pk-lenkki; hidastahan vähän vauhtia!

Sen verran musiikista vielä. Kun ei ole aikaa muuten kuunnella kaikkia hyviä biisejä niin juostessa tulee sekin hyödynnettyä.

Keväällä kaivoin kaikki muistojeni biisit ja juoksin ramonesien, stoogesin, billy idolin yms. tahdissa ja se oli tosi hauskaa. Koska sitä muuten olis aikaa kuunnella oikein antaumuksella musiikkia kuin juostessa.

Kaikki hyöty pitää ottaa juoksusta irti:).

Sen verran musiikista vielä. Kun ei ole aikaa muuten kuunnella kaikkia hyviä biisejä niin juostessa tulee sekin hyödynnettyä.

Keväällä kaivoin kaikki muistojeni biisit ja juoksin ramonesien, stoogesin, billy idolin yms. tahdissa ja se oli tosi hauskaa. :).

Kuulostaa tutulta musalta!!! Ai niin, me ollaan saman aikakauden kasvatteja...Joskus ite lainaan penskojen soittimia, niin tulee samalla tutustuttua heän mieli musaan. Ja hyvää tsemppimusiikkia sieltäkin on löytyny: Rammstein, System of Down ja mitäs lie muitakin jotka kuulostaa ihan hyvältä äitin korvaan! Omassa soittimessa on tällä hetkellä Doorsia, Joplinia, Nirvanaa ja rollareita. Nostalgia jyrää!