Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kuinka isoa puhelinta olet valmis pitämään lenkillä mukana?

Antiko
 Share

Recommended Posts

Eli olen vaihtamassa puhelinta ja isot näytöt houkuttavat arjessa mutta pelottavat lenkillä - kuinka ihmeessä jonkun Galaxy S III:n saa kulkemaan lenkillä mukana?

Eli yksinkertaisesti: minkä kokoisia puhelimia kuljetatte (raahaatte) mukananne? Ja missä niitä pidätte?

Itse arvon Lumia 820:n ja Iphonen välillä - kummassakin on puolensa, menevät takin taskuun, mutta näytön naarmuuntuminen kyllä huolettaa. (Suojakalvoista en perusta, kun ne naarmuuntuvat vielä nopeammin kuin lasi ja jatkuvasti pitäisi olla vaihtamassa.)

• Replies 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

On mulla tuo N900 ollut taskussa jonkun kerran, eikä se nyt ihan sietämätöntä ole. Kesäjuoksuvaatteiden kanssa se ei vaan yksinkertaisesti mahdu mihinkään. Työmatkoilla puhelin tietysti kulkee ihan huomaamatta repussa.

Mikset hankkisi jotain halpaa ja pientä puhelinta lenkkipuhelimeksi, jos tahdot pitää puhelimen mukana lenkillä?

Isonemaan päin.. Lumia 920 nykyään. Talvisin ei ongelmia, menee tosiaan hyvin juoksutakin taskuun. 1 takissa taskut on juoksiystävällisesti selässä ja rinnan korkeudella, ei hölsky. Sellaisia lisää, kun muut vanhat kulahtavat loppuun.

Kesäisin/juoksuhousuissa kuskaan juoksuhousujen takataskussa. Siinä alkaa kyllä 920 olemaan jo hieman liian iso. Saa sovitella, eikä kaikkiin mahdukaan. Välillä otan vyölaukun mukaan.

Niin ja pienessä muovipussissa koko härveli..

En siis ole kyseisen tuotteen myyjä mutta mainostan nyt kuitenkin- ostin foorumillakin mainostetun spibeltin syksyllä ja se on tosi mahtava! Mulla on siellä puhelin ja pari hätäapugeeliä, joskus isokin nippu työavaimia ja se pysyy tosi hyvin paikallaan, sitä ei edes huomaa lenkillä. Eiks sitä mainostetakin että ei hölsky. Ostin sen kun kyllästyin puhelimen pomppimiseen taskussa, mua se häiritsi takinkin taskussa kun aika isokokoinen. Nyt ei tarvi miettiä että viittiikö puhelimen ottaa mukaan tai ostaa eri lenkkipuhelinta. Mun spibelt on vedenkestävä ettei tarvi enää kääriä puhelinta muovikelmuun tai pakastepussiin vai mitä niitä viritelmiä oli käytössä mullakin. Suosittelen!

Itse arvon Lumia 820:n ja Iphonen välillä - kummassakin on puolensa, menevät takin taskuun, mutta näytön naarmuuntuminen kyllä huolettaa. (Suojakalvoista en perusta, kun ne naarmuuntuvat vielä nopeammin kuin lasi ja jatkuvasti pitäisi olla vaihtamassa.)

En ole muuten mitenkään innoissani Lumiasta (800) ja se Sports Tracker versio Windows Phoneen on aika kehno. Turhan iso se on taskuunkin, toisin kuin edellinen puhelimeni E75. Mutta näytön naarmuuntumista ei mielestäni tarvitse pelätä. YouTubesta löytyy video, jossa Lumia 900 puhelinta käytetään vasarana. Käsittääkseni 800 (ja 820) mallin lasi on ihan yhtä kovaa. Ei naarmuunnu helposti. En ole saanut siihen näkyviä naarmuja neljässä kuukaudessa laisinkaan.

Mielestäni kun puhelimella alkaa olla leveyttä 6 cm ja painoa 150 grammaa, niin se alkaa tuntua ikävältä juoksuhousun/ takin / trikoiden taskussa.

Puhelinta kannan lenkillä vain, jos olen menossa taipaleille, joilla ei juuri muuta väkeä liiku. Eli siis yleensä en koskaan ota puhelinta matkaan, mutta nillä muutamilla kerroilla kun olen sen, N8:n ottanut, niin hyvin se on mennyt juomapullovyön taskussa tai nyttemmin Spibeltissä.

Seuraava puhelin on vielä suunnitteluvaiheessa. Firman luureissa kun pitää noudattaa firman vaihtopolitiikkaa, niin uusi tulee ensi vuonna. Joko Lumia 920 tai iPhone.

mulla on kännykkä aina mukana, sillä käytän endomondoa lenkin mittaukseen (lähinnä kiinnostaa vertailla, miten lopputulos poikkeaa Garminin mittauksesta, joka on mun virallinen tilastotyökalu) ja kuuntelen musiikkia. iPhone kulkee kätevästi juoksutakin taskussa, eikä ole siinä naarmuuntunut. Kesäaikaan kun ei tarvii juoksutakkia niin roikutan kännyä kaulassa tai vyölaukussa. Ainoa miinus iPhonessa on, että kun käyttää GPSää niin virtaa kuluu paljon, joten puolimaratonin matkaan tultaessa taitais virta olla jo finaalissa.

Saa kyllä olla jopa minuakin hitaampi jos puolikkaalla loppuu kännyssä virta. Neljän tunnin lenkillä IP käyttää noin puolikkaan akun. Jos näyttö on koko ajan päällä esim navigointiin kuluu enempi. Silloinkin riittää ainakin 5 tuntia.

Mutta pari kertaa -20 asteessa hiihtäessä on IP sammunut kylmyyteen. Piäisi olla lähempänä kroppaa.

Olen käyttänyt jo muutaman vuoden Nokia C5-00 mallia sekä juostessa että suunnistuksessa. Märemmillä keleillä pieneen muovipussiin ja taskuun, ja kun ymmärtää olla menemättä lonkkaa myöten puroihin ja suon pohjalle niin toimii. Tässä edut:

+ Pieni (mahtuu useimpien sortsien sisätaskuun)

+ Edullinen (100-150e oli joskus)

+ Nokia-kartat

+ Näppismalli (ei kosketusnäytöllinen kuten C5-03)

+ Akku kestää >3 tuntia (muttei juuri pidempään)

+ Oma softa (http://cs.uef.fi/mopsi/) jossa träkkäys suoraan weppiin realtime

+ Kestää kolhuja ja kastumista (mutta ei vesipesua)

Huonoja puolia:

- Kompassin puuttuu (ei yleensä tarvi)

- Nokia-karttoihin vanha köppänen käyttöliittymä (omassa softassa parempi)

- Uusien mallien hienoudet puuttuu (juoksija ei tarvi)

- Saatavuus kyseenalainen (Vanhentuvaa Symbian-linjaa)

Itsellä oma softa käytössä joten sen vuoksi en osaa sanoa miten tähän on muita (kelvollisia) träkkereitä saatavilla.

Mulla on kolme näitä joista yksi on pudonnut katuun niin monta kertaa että GPS-fix ja tarkkuus välillä niin ja näin, muuten toimii kyllä. Toisen olen tuhonnut kaatosateessa pussittamalla vedet imevään suihkumyssyyn. Kolmas on uudempi versio ja siinä nopea fix ja minulle riittävä tarkkuus ja aktiivikäytössä. Eli kaksi toimivaa on. Sitten kun tää hajoaa en tiedä mikä tilalle, mutta nämä N8/E7/Lumia900 mallit ei ainakaan - pieni, näppärä ja ei-kosketusnäyttö se olla pitää.

Tässä siis mistä puhun:

http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/c5-00/