Jump to content
Juoksufoorumi.fi

testijuoksut Iissä

Recommended Posts

Juu, kävin ekan osakisan pari viikkoa sitten juoksemassa. Osanottajia ehkä n. 70-80. Asfaltilla juostaan 5km suuntaansa ja takas. Reitti aikas tasainen, pientä loivaa nousua ja laskua. Niin, voi siellä vitosenkin juosta.

Ihan mukava tapahtuma, kannattaa käydä kokeilemassa. Kiva nähdä välillä muitakin juoksun harrastajia ja näyttipä siellä olevan mukana "oikeitakin" juoksioita :smiley.

• 2 months later...

Oon vähän tuumaillu, jotta kävisin kympin hölkkäämässä 28.1. Kovasti vaan mietityttää, kun koskaan en ole kymppiä tolleen kovaa juossu, että minkälaisilla tehoilla uskaltais liikkeelle lähteä. Tavoiteaikaakaan ei osaa ollenkaan arvioida.(45?) Ei harmainta aavistusta.

Onkohan siellä muita tällaisia hitaampia menijöitä viivalla vai pelkästään piirikunnan pikakiiturit?

edit: kävin katsomasas tuloksia ja onhan siellä 45+ menijöitä useampia ollut. Sekaan vain siis.

Pitänee mennä ja kokea.

Tommi

• 5 weeks later...

Onko palstalaisista kukaan (muu kuin minä) menossa Iihin puolikkaalle 18/2?

Minkä lainen baana se mahtaa olla?

Onko siellä juomatarjoiluja radan varrella?

Ei ole huoltoa, eli omat juomat mukaan. Reitti on asvalttipyörätietä 5 km yhteen suuntaan (lievää nousua) ja takas.

En ole menossa itse tällä kertaa.

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Kommentoidaanpa tähänkin viime viikon juoksua. Ensimmäistä kertaa siis olin mukana ja hyvä maku jäi tapahtumasta. Harmi vaan, kun oli lunta satanu koko yön ja vaikka toki reitti oli juuri aurattu ja hiekoitettu, niin aika heikkohan se pito tahtoi olla. Reitti oli kyllä mukavan tasainen, eli ihan juostava.

Lähdin taas dieselinä matkaan ja kärki karkas 2km jälkeen puolen minsan päähän isolla porukalla. Puolessavälissä olin kymmenentenä ja kärkeen ehkä 40s, seuraaviin n. 30s eroa. Mukavasti sain poimittua paluumatkalla vielä edellä menijöitä ja maaliin tulin viidentenä 1.16 kärjen ja olikos 25s kakkosen jälkeen. Viimeisellä kilsalla jätin yhtä kaveria näemmä yli 20s, eli hyvin irtos vielä loppuvetoakin.

Aikahan oli 1.40 heikompi, kuin Aktiassa. Kaipa se meni lähinnä olosuhteiden piikkiin ja osansa teki varmasti kovempi treeniviikkokin. Muita palstalaisia ei liene ollut mukana. Täytyypä käydä Iissä toisteki, kun seudulla olen. Niin ja aikaa ei tuloksista löydy, kun oli numerolappu auennut toiselta puolelta. Oma ajanotto näytti 37.59.

Olin mukana minäkin tuossa Maaliskuun testijuoksussa. Taisi olla viides kerta tälle kaudelle. Ihan mukava, että tälläisia järjestetään, ompi mahdollisuus aina kerran kuussa vetää vähän kovempi lenkki, ei ehkä muuten tulisi noin koville itseään laittaneeksi. Kiva on myös tavata muita juoksun harrastajia.

Keli oli tosiaan vähän niljakas mutta jospa jo seuraavalla kerralla olis sulat tiet.

Ajoista ei viitsi paljon puhua, muutakuin että syksyn ekasta juoksusta on loppuaika talven kuluessa huonontunut tasaista tahtia; nyt oli tosin pieni piikki ylöspäin. Jospa se siitä...

• 3 weeks later...

Eilen oli taasen Testijuoksu Iissä. Liekö palstalaisia muita paikalla?

Paikalle oli tullut kovasti juoksijoita, kevät saa juoksijat(kin) innostumaan. Kärjessä menivat aika kovaakin.

Yllättävän hyvin kulki itellä juoksu. Edellisestä kerrasta parani kympin aika yli 2 min, taisipa tulla henk.koht. reittiennätys. Olosuhteet oli tosin paljon paremmat kuin viimeksi, mutta kaipa treenikin on jotain vaikuttanut, toivottavasti.

Toukokuussa sitten viimeinen osakilpailu radalla. Sopivasti puolitoista viikkoa ennen Terwaa.

Jahhans, näkyi Oportan poika voittaneen juoksun tällä kertaa ja aikakin reippaasti alle 35min. Koskapa pistin kaveria 10s päihin kuukausi sitten, voimme suoraan laskea kympin kuntoni tällä hetkellä. Matkahan taittuu nyt aikaan 34.30 :viheltely Ei tähän mitään kotiratoja tarvita, kirjataan lukemat ennätyssarakkeisiin vaan. Vai ei se Pudaskaan enää pärjää mulle..