Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ylivieskan Kärkimaraton 16.9.2006

Recommended Posts

Suunnitelmissa on kärkimaraton, vielä harkinnassa juoksenko täys- vai puolihullun. Viime vuonna juoksin elämäni toisen kokonaisen siellä. Reittihän on TODELLA tasainen, kierretään neljänä lenkkinä ja kullakin kierroksella on kaksi tien alitusta, siinäpä ne mäet. Mutta, mikäli syystuuli puhaltaa lännestä niin joka kiekalla on kivasti vastaista liki 5 km, tosin paluumatkalla se tuuli on sitte selän takaa, eli joen vartta juostaan. Harmi, että veteraanien SM kisat ovat viikon päästä kärkimaratonista ja vähän olen suunnitellut, josko joutsenoon lähtisin. Sinne kyllä on niin turkasen pitkä matka, että saapas nähä. Jos en Joutsenoon mene niin sitten Ylivieskassa kokonainen.

• 2 weeks later...

Täällä ylivieskassa asustelen ja tarkoituksena on juosta jokin matka, mutta en sitten tiedä vielä onko se kymppi, 1/2 vai kokonainen. Ihteäni kyllä vähän epäilyttää se lenkin tylsyys, kun oon välillä siellä käynyt juoksemassa..... Voipi olla että viimisellä kierroksella juoksee jo automaattisesti Visalaan (paikka, jossa on ihmisiä joilla ei oo kaikki kotona)..... Saapi nähdä ehkä puolikas...

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Harkinnassa on isännällä tuo kärkimaratonin puolikas. Nyt on kuulemma päässyt oikein vasta vauhtiin tälle vuotta. Ja reittiä olen kuullut tosiaan kehuttavan maan nopeimmaksi!

Että huoltohommiin taas joudun, jos lähtee:icon_jook:

Reitin varrella 21 vuotta asuneena voin sanoa että tasainen se on.

Ja nopea jos ei ole kova tuuli, silloin vastainen tuuli voi vaikuttaa aika ikävästi, kun suuri osa reitistä on keskellä peltomaisemaa.

No niin on nyt tuo isäntä päättänyt juosta sen kolmannen puolikkaansa (tälle vuotta)Ylivieskassa. Toivottavasti ei nyt sitten ole kova tuuli! Ehkä ajatuksissa on se 1.25 alitus.:wife: Ja mikä ettei jos Justiina vaan jaksaa ruoskia töppösiin tarpeeksi vauhtia. Toivottavasti tapaan myös Savolkan ja Moskun!

Ja jos joku epäröi lähteä sen takia, että kilpailukutsussa mainitaan, että jälki-ilmoittauminen päättyy jo kahta tuntia ennen starttia, niin olen soittanut ja sanottiin, että mainiosti ehtii vielä vaikka viittä vaille!