Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Venetsialaismaraton Kokkolassa 26.8.

Recommended Posts

Tervehdys listalaisille.

Tuonne Kokkolaan olisi tarkoitus mennä juoksemaan ja nyt kiinnostaisi tietää, minkälainen tuo tapahtuma on (reitti, huolto, tunnelma jne.)? Onko listalaisilla kokemuksia em tapahtumasta?

Ei tungosta vaikka reitti neljänä kierroksena=pienehkö tapahtuma,kokonaan asfalttia paitsi 100m/per kierros mennään tunnelissa jossa puulattia,99%:sti kevyenliikenteen väylillä,osittain keskustan tuntumassa eli yleisöäkin on.Reittiä jotkut moittii hitaaksi eli pientä pohjalaista nyppylää on, mutta minä tykkään että on vähän vaihtelua,saa eri lihakset töitä/lepuutusta,

huolto 3x per kierros,juhlatunnelmaa koska samana viikonloppuna: http://www.venetsialaiset.fi/index.asp?main=1.

Maaliintulleet saavat mitalin ja pääsylipun viereiseen vasta rempattuun uimahalliin.

Juoksin siellä viime vuonna täyden,olin yleisen sarjan 5. eli kärki oli kapea:). Puolikkaita oon juossu siellä neljästi,kerran jopa päihittänyt Jiiveen,ei taida toistua:).Tälläkin kertaa tyydyn puolikkaaseen koska tuo juokseminen on jäänyt liian vähiin.

Puolikkaan juoksijoiden suuren suhteellisen osuuden takia alussa on hurjastelijoita ja "matkakumppaneita", mutta kaksi viimeistä kierrosta saa juosta todennäköisesti omassa rauhassa. Täyden matkan juoksijoita on vain joitakin kymmeniä parista sadasta juoksijasta.

Järjestelyt ok ja Venetsialaiset, rempattu uimahalli sekä uusi maauimala plussaa. Suosittelen, mutta mikään massatapahtuma/yleisömagneetti tämä ei ole.

Korkesueroa reitillä on vain noin 20 metriä, joten ei niihin nyppylöihin hyydy. Jännä juttu on, että reitti (profiili) olisi mielestäni nopeampi toisin päin juostuna. Silloin suurempi osa kierroksesta sujuisi loivaan alamäkeen ja nousuvoittoinen osuus oli vain kaupunkiosuudella. Mutta näillä nousumäärillä tämä on melkeinpä vain makuasia.

Juoksin viime vuonna puolikkaan Kokkolassa. Mielestäni reitti on hyvä. Ei pahoja nousuja ja suurinosa matkasta kevyenliikenteen väyliä. Kaupungin läpi kulkeva osuus hyvin järjestetty. Reitti on mielestäni nopea. Tänä vuonna tarkoitus hyökätä ennätyksen kimppuun ja saavuttaa 1.40.

Venetsialais ilta on myös näkemisen arvoinen. Varsinkin 7 sillan tie Kokkola-Pietarsaari. Rannat on valaistu soihduilla ja muilla ulkotulilla uskomattomalla tavalla!

Kun nuo tapahtuman nettisivut vaikuttavat kovin niukkasisältöisiltä, niin tietäisikö joku opastaa, miten tuonne ilmoittaudutaan?

Itse ilmoittaudun laittamalla sähköpostia sivuilla mainittuun osoitteeseen kokkolan.veikot@kpnet.com ja maksan osallistumismaksun verkkopankissa sivuilla mainitulle pankkitilille.

Lisäksi olen huomannut, että jos jokin asia tulevassa tapahtumassa mietityttää, niin kannattaa soittaa yhteyshenkilölle. Ovat yleensä todella mukavaa porukkaa ja vastailevat mielellään.