Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
Janus

Nike Air Zoom Vomero

Recommended Posts

Onhan tuo uusi vomero nopeamman oloinen kuin vanha. Uudelle sisäänajo tarvekkin on olematon ja kantapää istuu kenkään mukavan napakasti. Sanoisin että sellaine + vaimennus versio pegasuksesta. Periaatteessa Pegasus tuntuu vähän turhalta uuden vomeron jälkeen kun nopeammat lenkit kuitenkin juoksen Bostoneilla, joille Pegasus ei mielestäni pärjää. Se miten uuden Vomeron pohjan kumi kestää on eri juttu, mutta minulla tuskin ongelma, koska vaimennus kuolee minulla ennen kuin kumi kuluu liikaa.

En kyllä pidä itseäni lihavana, mutta painavana kyllä. Ei putoo paino millään vaikka kuinka juoksee ja rasvaprosentti on luokkaa 10. Pitänee alkaa syömään ituja.. Ikä on vain numero

Ma oon vahan hukassa naitten Niken malliston kanssa. Nyt mulla on nyt kaytossa:

- Zoom Flyt, hyvat kun haluan nopeasti menna, mutta kaipaisin pitkille lenkeille lisaa vaimennusta, varsinkin kengan etu-osaan (kantapaa tuntuu suht-ok:lta).

- Pegasus Turbo 35, tosi hyva vaimennus, mutta mulla muljahtaa kantapaa sisaanpain joka askeleella kun hitaasti juoksen, ja se jotenkin hairitsee. Kaytan pohjallisia jotka ton pronaation muilla neutraaleilla kengilla korjaa, mutta turboilla ne ei joko oikein toimi (pohja jo liian pehmea ?), tai kantapaan muotoilu ei sovi, tai jotain. Muljahtelusta haluisin paasta eroon.

Olisiko Vomerot sitten noitten kahden valimaastossa ?

Nyt on uusilla vomeroilla juostu 130km. Esportissa 20km ja lazarotella 110km. Vedin vauhdikkaammatkin lenkit vomeroilla kun paikallist jalkakäytävät ovat aika raakoja jalalle. Ainakaan omalla askelluksella pohja ei ole sen kummemmin kulunut. Toki ei minulla oikein mikään kenkä kulu pohjasta puhki kumin osalta. Yleensä vaimennus mun kengissä hajoaa. Oli tänään aika kuuma ilma vetää 5km lämpöä 19km 4.25 ja 6km jäähdyttelyä. Meni läpi kuitenkin ihan tavoitteen mukaan. Tulee muuten eka yli 100km viikko ikinä... sunnuntaille riittää 3,5km. No 10km hälkötellään

Mä olen sitä mieltä parin lenkin perusteella, ettei noi Vomerot vaadi mitään sisäänajoa. Ne tuntuivat hyvältä heti pakasta. Pidän itsekin ilttiä liian lyhyenä ja se aiheuttaa ongelmia ehkä sen takia, koska sen yläreuna on niin ohut. Mä huomasin kyllä heti miten ne tulee sitoa. Käytän kanssa lukkonauhoitusta, mutta mä laitan ne niin, että yritän vetää iltin niin ylös kuin se tulee, sitten kiristän nauhat kunnolla (alempaa se on hyvin pehmustettu), mutta jätän sen ylimmän vähän löysäksi. Se on vaikea selittää kunnolla miten se menee, mutta se nauha ei saa ylhäältä puristaa jalkaa vasten. Nauhojen sitominen on vähän vaikeampaa kuin muissa kengissä, koska sen kanssa pitää olla huolellinen, mutta minkäs tekee. Mä en oo niitä nettijuttuja tuosta ominaisuudesta lukenut, sillä osa kyllä liioitteleekin ja sitten on sellaisia tyyppejä, jotka hirttävät kengännauhansa kiinni kaikin voimin. No joo, onhan se tietynlainen suunnitteluvirhe, eikä kaikille tuon takia välttämättä sovi ollenkaan, mutta toisaalta luulen, että se on siitä pitkälti kiinni miten sen nauhoittaa. 

Mulla on muuten sattumalta just samassa värityksessä toi Vomero. Kuvasta näette miten löysäksi jätin lukkonauhoituksen ylimääräisen lenkin, mutta siitä alaspäin nauhat on kireällä. 

DSC_8507.JPG

9 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä parin lenkin perusteella, ettei noi Vomerot vaadi mitään sisäänajoa. Ne tuntuivat hyvältä heti pakasta. Pidän itsekin ilttiä liian lyhyenä ja se aiheuttaa ongelmia ehkä sen takia, koska sen yläreuna on niin ohut. Mä huomasin kyllä heti miten ne tulee sitoa. Käytän kanssa lukkonauhoitusta, mutta mä laitan ne niin, että yritän vetää iltin niin ylös kuin se tulee, sitten kiristän nauhat kunnolla (alempaa se on hyvin pehmustettu), mutta jätän sen ylimmän vähän löysäksi. Se on vaikea selittää kunnolla miten se menee, mutta se nauha ei saa ylhäältä puristaa jalkaa vasten. Nauhojen sitominen on vähän vaikeampaa kuin muissa kengissä, koska sen kanssa pitää olla huolellinen, mutta minkäs tekee. Mä en oo niitä nettijuttuja tuosta ominaisuudesta lukenut, sillä osa kyllä liioitteleekin ja sitten on sellaisia tyyppejä, jotka hirttävät kengännauhansa kiinni kaikin voimin. No joo, onhan se tietynlainen suunnitteluvirhe, eikä kaikille tuon takia välttämättä sovi ollenkaan, mutta toisaalta luulen, että se on siitä pitkälti kiinni miten sen nauhoittaa. 

Mulla on muuten sattumalta just samassa värityksessä toi Vomero. Kuvasta näette miten löysäksi jätin lukkonauhoituksen ylimääräisen lenkin, mutta siitä alaspäin nauhat on kireällä. 

Tuosta päkiän alla tuntuvasta muhkurasta on hyvin ristiriitaisia mielipiteitä. Osa ei ole semmoista huomannut, osalla se on kadonnut aikaa myöten ja joillain ei ollenkaan. Mystinen juttu.

Itse tosiaan tunsin selvän muhkuran päkiän alla, mutta 2-3 kilsan jälkeen se katosi, enkä ole enää muilla lenkeillä semmoista tuntenut/huomioinut.

Pitää koittaa vielä tuota lukkonauhoitusta tuolla tyylillä.

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen hankintaani.

No mä huomasin sen kävellessä, mutten tavallaan juostessa. Minusta se on vain extravaimennus asfalttipitkiksiä varten, enkä mä olen toistaiseksi juoksussa mitään edes huomannut. Paljon omituisemmilta tuntui alussa jalassa esim. Hoka Cliftonit. No tänään kun menen pitkikselle, näkee paremmin miltä Vomerot tuntuvat. Ajattelin juosta Porvoon suuntaan niin saan tarpeeksi suoraa asfalttipätkää. 

Juoksin tänään 32km asfaltilla. Nauhoitus toimi erinomaisesti, ei ollut mitään tuntemuksia. Kyllä noi Vomerot toimivat hyvin pitkiksillä, mutta jos olisi kuuma kesäkeli, niin voisivat olla vähän liian kuumat, kun ne on aikalailla vuorattu. 20 kilsan jälkeen tuntui jo vähän kuumalta. 

Mielikuva, että Glycerin olisi hitaampi. Tosin en ole koskaan edes ajatellut niitä vaihtoehtoina. Brooksilla lähinnä Launch on kiinnostava. Voihan se olla, että Glycerinkin on muuttunut. Yksi juttu mitä moni ei mainitse kun testaavat, että mitkä ne vauhdit ja matkat ovat, mihin niitä kenkiä käyttävät. Mä juoksin nyt ton pitkiksen 4.51 min/km keskarilla, mikä johtuu lähinnä siitä, että olen ollut kipeänä ja olo oli ihan vetelä. Yleensä juoksen kyllä jonkin verran lujempaa, mutta noin lähtökohtaisesti pitkiskenkä itsellä on ehkäpä 4.10-5.00 min/km kilsoille. Maravauhtista sisältävälle pitkikselle sitten kevyempi tossu. 

Sain matchaamaan nämä uudet Vomerot aika hyvin tähän asukokonaisuuteen. Jopa etumuksen harmaa karhu osuu aika hyvin minusta kenkien nauhojen väritykseen. Harmittaa se, että menin ostamaan aikanaan noita paitoja kaksi kappaletta, mutta shortseja vain yhdet. Täytyy löytää samanväriset punaiset shortsit jostain, vaikkeivat olisikaan Nikelta. Siinä mielessä kyllä tämä on hyvä Vomeron väri, kun sitä punaista on sivussakin. Yhdet shortsit vain pitää tosiaan saada vielä samassa värisävyssä. Olen tehnyt aiemmin toisten kenkien kanssa, että näitä paitoja olen pitänyt myös turkoosin väristen shortsien kanssa.

DSC_8682.JPG

_20190824_204928.JPG