Jump to content
Juoksufoorumi.fi

-juoksija-

10km alle 45min

Recommended Posts

Mä siirryn kans tänne pikkuhiljaa, 9.2 km:n kisa juuri 45 minuuttiin. Seuraavaksi tarkoitus kokeilla Uusi Lahti juoksussa 1/4 maran eli reilun kympin pinkomista tuohon samaan aikaan. Nyt ei mennyt valmistautuminen ihan putkeen (kylkipistosta, numerolapun säätöä yms). Kumpikaan ei siis ole tasan 10 km, mutta mieluummin treenaan tämän tavoitteen mukaisesti nyt kun vauhtiin on päässyt.

Tein tänään testijuoksun vinkki on Men's Healthiltä.Eli näin.10km tavoitevauhtia(4:30/km) 10min 4-5 kertaa.Välissä 3-4min palauttelu.Tuntui ihan mukavalle ja antoi uskoa tuohon vauhtiin.Viimeisen kilometrin koitin vielä kovempaakin 4:27.

Hyvä treeni.

Tämän treenin olen myös bongannut jostain ja nyt tuntuu itsellenikin jo mahdolliselta kun eilisessä kisassa vauhdit pyöri 4.00-5.00/km. Tuollaisia 4.20 kilsoja olen joskus juossut just viimeisenä vetona. Yleensä ongelmaksi muodostuu se, että en juokse mitään pururataa/urheilukentää ympäri vaan ihan maantietä/metsäteitä joten kilsat eivät ole vertailukelpoisia maastovaihteluiden takia.

Vaatii multa melkoista tsemppausta mennä juoksemaan jotain ympyrää. Olis ainoa keino saada vertailukelpoisia tuloksia. Täytynee siis kokeilla :D

Kai meikäläisenkin pitää ahterinsa hilata tähän ketjuun kun eilen meni kymppi Pynsällä 49 minuuttiin.

Kertokaas, oi tietäväisemmät, onko mitään tehtävissä kolmessa viikossa. Tuosta joutuu vielä pari päivää ottamaan kevyemmin heti alusta.

Meinaan vaan että mikäli aikataulu antaa periksi voisi kolmen viikon päästä kokeilla tasaisemmalla kovempaa...

Eka Pyynikki 46, toinen 45.47 ja nyt kolmas 44.17. Sen kummempaa treeniohjelmaa ei ole ollut kuin pääasiassa talvi maastopyöräilyä ja nyt kevät maantiepyöräilyä ja juoksua. Lähes kaiken peruskestävyysharjoituksen olen tehnyt pyörällä (2-5 tuntia) ja juoksussa olen keskittynyt tuohon vauhdikkaampaan osastoon (4.30 - 5 min/km). Juoksukilsoja ennen Pyynikkiä oli 190 ja pyörällä reipas 2000 km.

Mullakin on tavoitteena tänä vuonna juosta kymppi alle 45 min. Treeneihin olen nyt lisännyt tonnin vetoja ja viimeeksi ne menikin kivasti 4.02-4.10 min/km aikaan. Ehkä hieman liian kovaa mutta kun kulki niin annoin mennä. Nuo ei ole radalla juostu vaan pitkällä asfalttisuoralla. Toissapäivänä tasavauhtinen kova lenkki 7 km sujui myös hienosti kilometriaikojen ollessa 4.30 min tuntumassa. Nyt näyttää ja tuntuu hyvältä, joten toivon rikkovani vielä ennen syksyä ennätykseni kympillä. Näillä treeneillä olisi tarkoitus myös parantaa puolimaraton aikaa Espoossa tai viimeistään Vantaalla :running:

Ei ihan kuittaantunut tämä ketju omalta osaltani, tänään 9.2 km gps:n mukaan pienessä juoksukisassa aikaan 44 ja risat. No, puolustuksen puheenvuorona se, että oli maastoreitti, ihan metsäautotietä, heinikkoa ja polkuja muutaman kilometrin verran ja sorapäällysteisiä ylämäkiä myös. Tyytyväinen olen tottakai, sarjan hopeaa ja parannusta viime vuotiseen aikaan n. 4 min.

Juu tuli aloitettua puolimara-ohjelma joka tähtää alle 1.43. 14.9.Lassen hölkkään.Jos joku tietää 10km riksun lähellä voi laittaa vinkkiä.

Jossain vaiheessa ennen tuota kisaa pitää juosta kisakymppi.

edit.Aquamigo itellä ainakin vaikuttaa ylämäet ihan pirusti, kun on massaa.10km on pirullinen matka viim.2km yhtä raastoa.

Tässä ketjussa tarttee höpötellä vielä, vaikka mennyt viikonloppu lupaileekin ainakin mahdollisuutta muuhun...

Enhän mää mihinkään oikeaan juoksukilpailuun kerennyt; ihan itsekseni vetäisin tutun, useampaan kertaan tahkotun kymmenen kilometrin lenkin tavoilleni uskollisesti alusta liian kovaa aikaan 45:33.

Tämän kesän päätavoiteena on tällä hetkellä kuitenkin käydä hakemassa joku tulos puolikkaalta, joten jos kympin kisa sitten jää ensi keväälle niin sitten se jää sinne...

Mites olis Hämeenlinnan kaupunkikymppi, olikohan 2.8 tai Kustaan kymppi Turengissa 16.8. Ei henk. koht kokemusta kummastakaan reitistä, tuohon Turengin hölkkään olen tulossa.

Hämeenlinnassa oon juossut helle puolimaran en tykkää reitistä(hidas).Kustaan Kymppi on taas 10.8km.

Pitää kai juosta oma maantie 10km.Tai Forssassa taitaa olla ratakymppi.Sinne pitäisi vaan saada kierroslaskija.

Katsoin kans että Forssassa olis ratakymppi..ööh, ei ole mua varten. Cooperissakin rupesi jo tuntumaan että boooriiing.. eikö tämä koskaan lopu. Mua ei haittaa tuo 10.8 km:n reitti, en ole niin turhan tarkka noista matkoista ja ajoista. Jos tuo 10.8 km menee johonkin 48-49 minsaan niin olen ihan tyytyväinen,