Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
steelmän_2

Kokemuksia QR CD 0.1:stä ?

Recommended Posts

Jännä juttu muuten tämä aerotuotteiden markkinointikin. Muutama vuosi sitten Cervelon insinöörit sanoi että jarruja ei piilotettu koska ne oli sen verran hankalat piilottaa eikä sillä nähty kuulemma saavutettavan mitään hyötyä tuulitunnelissa. Nyt on melkein joka pyörässä jarrut piilotettu vaikka sitä varten onkin jouduttu ottamaan käyttöön ihan uudenlaiset jarrut. Onhan nuo piilotetut kyllä hyvän näköiset ulospäin verrattuna perinteisiin mokkuloihin haarukassa, se on varmaan suurin syy miksi ne on melkein joka vehkeessä?

Muokattu

Maasturin V-jarrun putki kävi siihen tilalle. Etujarruun menee heittämällä. Takajarrun mutka on niin jyrkkä, että vakioputkea joutuu taivuttamaan. Visionin tanko ei tosiaan ollut kovin säädettävä, vaihdoin omani Profile-designin malliin.

Oma etujouseni hävisi jonnekin :cower: ja siihen tulikin paikalle tuo v-jarrujen kanssa käytetty putki, takajarrua jo tuossa aiemmin tänäiltana yritimmme erään enempi asennuksia tehneen kaverin kanssa säätää mm. nokonin palikoilla mutta ei avittanut, täytyy tsekata tuo putkihomma, takajarrun kysymysmerkin mallista mutkaa olisi jossain tapauksessa voinnut loiventaa siirtämällä sitä vaijerin ulostuloa sieltä ulostulopukista mutta runkorakenne ei anna siihen mahdollisuutta ( joidenkin muiden valmistajien rungot mahdollistavat tuon editaation). Ihan hieno tuo Vision:in tanko on mutta aika pässisti suunniteltu, ei voi ymmärtää miksi ne nojapädien lifteritkin istuu kaltevalla kulmalla :mad0228:, jos vertaa korkeuden muutoksia ( nojapädin pinta vs. mistä käsi pitää kiinni) ikivanhan Syntace Clip On:in ja tämän kanssa niin voi hyvää päivää ....... siinä missä Syntacen muutos on n. nolla Vision tiputtaa korkeutta käden pitokohdasta alaspäin, nostaa taas ylöspäin lifterien kohtaa/liftereillä kunnes niiden nojapädienkin asennustyyli aiheuttaa korkeuden menetystä.

Mutta jämäkältä tuo M-koko (51 cm) tuntuu tämmöisen 177 cm/ 73 kiloisen hepun käsittelyssä.

Takajarrun mutka on niin jyrkkä, että vakioputkea joutuu taivuttamaan. Koekappaleeni litistyi ja vaijeri meinasi jumia, joten takana minulla on vielä se jousi.

Olisin kiitollinen kuvista tuosta sovelluksestasi, voin antaa vaikka s-postios. jos sinne olisi parempi niitä kuvatuksia lähetellä.

Laitetaas vielä kuva n. kisavalmiista laitteesta, etupääni on korkea mutta mulle ja enempi pitkille matkoille sopiva.

QR095_zps5aa5353e.jpg?t=1370838838

Takajarrun osalta lopullinen ratkaisu olisi Omega-jarrusta tuleva U-jarrun tilalle kahteen tappiin istuva versio: http://www.tririg.com/

Eteen se ei tule sopimaan kun on keskiveto, pitäisi sitten vaihtaa haarukka...

Minulle nyky"tehot" riittävät, en ole edes vaihtanut parempia jarrupaloja. Eri asia sitten jos olisi hiilikuituiset jarrupinnat kiekoissa.

Punamusta on tosiaan hieno, himoitsin sitä itsekin, mutta 1500e punamustasta ja DA-palikoista oli minulle liikaa verrattuna musta-harmaaseen ja Ultegraan.

steelmänille laitoin yksityisviestin.

Punamusta on tosiaan hieno, himoitsin sitä itsekin, mutta 1500e punamustasta ja DA-palikoista oli minulle liikaa verrattuna musta-harmaaseen ja Ultegraan.

steelmänille laitoin yksityisviestin.

Juu kiitokset siitä, tuosta väri- ja DA-lisästä ( huomaa paremmat kammetkin) osan olisi saannut pois Reynoldsien realisoinnin kautta kuten itsekin, tuohon hankkimillani harjoituskiekoilla ( kuvan kisa-FFWD:t hankittu kesällä 2011) itse rullaavan pyörän projekti-hinta jäi todella maltilliselle tasolle.

Takajarrusta sen verran vielä että itse sen alkuperäisenkin voisi muuttaa keskivetoiseksi ja varsin helposti, täytyy ihmetellä sitä optiota joskin kyllä ne nytkin jotenkuten toimivat.

Muokattu

Juu kiitokset siitä, tuosta väri- ja DA-lisästä ( huomaa paremmat kammetkin) osan olisi saannut pois Reynoldsien realisoinnin kautta kuten itsekin, tuohon hankkimillani harjoituskiekoilla ( kuvan kisa-FFWD:t hankittu kesällä 2011) itse rullaavan pyörän projekti-hinta jäi todella maltilliselle tasolle.

Takajarrusta sen verran vielä että itse sen alkuperäisenkin voisi muuttaa keskivetoiseksi ja varsin helposti, täytyy ihmetellä sitä optiota joskin kyllä ne nytkin jotenkuten toimivat.

Minäkin mietin, josko U-jarrun länkien kärkien väliin virittäisi canti-kaapelin ja stopparin siihen muoviosaan. Voisi toimia, mutta pitäisi tarkkaan laskea cantin vetosuhteet, oikean mittainen canti-kaapeli & kulmat. Cantin huono puoli vain on, että vedon alussa on voimaa ja lopussa liikettä, juuri väärinpäin. Sikäli tuollainen lineaari-U on helpompi.

Menee off-topicin puolelle, mutta kammista pitää kuitata, että tammikuussa oli samanlaiset hipokammet CRC:llä 87% alennuksessa (price drop). Kun sitten kauppasin siitä setistä turhat isot rattaat ja keraamiset laakerit pois, niin jäin reilusti voitolle ja sain epämuodikkaat, mutta minulla toimivat 180mm kammet. Ja vanhat ovat vielä kaupan. Visionin häränsarvitangon ja jarrukahvat muuten hankin edellistalvena samaan tyyliin.

No vähän samoin kävi mullakin noitten kampien suhteen, sain itse kaupasta pientä hyvitystä tuosta kaikesta häsläyksestä + spekseistä poikkeavista kammista ( pituus), tuolla hyvityksellä ( no pikkasen piti pistää lisää) onnistuin ostamaan toiset samanlaiset mutta sopivan pituiset kammet.

Tosiaan asentoni on aika rennon korkea, ohessa kuva viime pe temmon jälkeen.

Toni403_zpsf42e8e5e.jpg?t=1370947196

Muokattu

Vielä yksi kehu, tänään poljettuna + 100 km., laite tuntuu menevän ihan mihin tuulensuuntaan tahansa ihan tikkana, käsittämättömän hyvän ja luikkaan oloinen pyörä vaikka en kummoista vertailupohjaa omaakaan, viime syksynä kokeilin erään kaverin kaupanollutta 2010 P3:sta ihan lenkkarit jalassa, siinä oli se ajoasentokin itselleni väärä mutta summasummarum siitä en saannut säväreitä ollenkaan.

Olisin kiitollinen kuvista tuosta sovelluksestasi, voin antaa vaikka s-postios. jos sinne olisi parempi niitä kuvatuksia lähetellä.

Laitetaas vielä kuva n. kisavalmiista laitteesta, etupääni on korkea mutta mulle ja enempi pitkille matkoille sopiva.

QR095_zps5aa5353e.jpg?t=1370838838

Millä tuo pulloteline on noissa tangoissa kiinni?

Olen miettinyt pullotelineen asennusta samaan paikkaan mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.

Toi oli tommonen aika iisi askartelun tulos, sovittelin parit muovipätkät sopivaksi tangon väliin, pätkien päähän parit reiät ja nippusiteillä kiinni, pätkien keskelle reiät ja pulloteline kiinni - siinä se lyhykäisyydessään oli. Saat pulloa hieman kulmaan jos vaikka taaimmaisen lätkän jätät (hieman pitkäksi ja) tangon alapuolelle ja toisinpäin edessä - pysyy liemet paremmin mukana. Nyt jo tuota hieman kokeilleena ja vaihdevivut ylöspäin jättäessäni täytyypi sano että on kyllä hienosti tuo kokonaispaketti kätösieni suojassa, eli aero-moodi on toteutunut.

Mulla on pari kuvaa otettuna tuosta askartelusta, jos haluut ne niin laita mulle s-postios.

Muokattu