Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Sign in to follow this  
steelmän_2

Kokemuksia QR CD 0.1:stä ?

Recommended Posts

Tuota nykyistä Dura-Ace-takavaihtajaa jo kentillä 20 kesää ulkoiluttaneena :tongue: olis kait aika päivittää se ja samalla se pyöräkin, nyt näyttäisi oheista saavan maailmalta ja sopivasti, onko tuosta kellään ajokokemuksia ? Ainakin yksi liikkuu maassamme, bongattu kisoissa.

http://www.quintanarootri.com/_bike.asp?content=cd0.1%20dura%20ace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole kokemusta, mutta aika hyvään hintaan näkyisi Evansilta lähtevän, etenkin Ultegra-mallissa on melkein rungon hinnalla koko pyörä treenikiekoilla :-O

Itsellä saman merkin halvempi malli, jossa siinäkin oli aikanaan kilohinta sangen kohtuullinen!

Sanotaan näin, että jos tuon verran (2500 £) olisi nyt laittaa pyörään, kyllä putoaisi kervelot aika nopeasti pois vertailusta, kun noita cd 0.1:siä kattelisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin 2011 CD0.1 Ultegeran juurikin Evansilta 1999 punnalla tasan vuosi sitten, kesällä tuli ajettua n. 2500km. Tyytyväinen olen ollut, runko tuntuu vastaavan P3:sta. Varsin tukeva, joskaan ei kai höyhenenkevyt. Aerotangon vaihdoin kun vakiomalli oli vähän pieni pitkille käsilleni. Jarrut ovat vähän tehottomat, mutta riittävästi pysähtyy aina lenkin lopuksi (ei kai tri-pyörällä muulloin jarruteta?). Etujarrua tosin vähän tuunasin, niin nyt se on ihan ok. Tämän kesän ajelin peruskiekoilla, mutta harkinnassa on ensi kesäksi aerommat. Ensiasennusrenkaat olivat huonot. Adamo satula on henk. kohtainen asia, mutta muutaman kerran edestakaisin vaihdettuani siihen lopulta tykästyin. Kisassakin ulkoilutin ja puoli tuntia lähti pyöräajasta verrattuna edellisvuoden aerotangolla varustettuun cyclocrossariin (ehkä 15min oli pyörän (eli ajoasennon) ansiota, loput treeniä ja kypärä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kommenteista, itsellänikin tuo P3 on se joka enempi kummitellut, hinnat vaan niissä roikkuu vähän korkealla ( vai sanotaanko että niihin ei oikein seale iske :moody: ), yksi hyväkuntoinen käytetty P3 oli tuossa kiikarissa mutta jos 2 v. vanhasta halutaan jonkun matkaa yli 2 te niin 'pitkäksihän' se menee etenkin tämmösen tarjouksen edessä.

Taitaa clik-ääni olla tosi liki. :party0002:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tänä kesänä CD.01 kunnes se tuhoutui auto-onnettomuudessa. Todella hätäinen peli. Poljinvoima siirtyy rungon ansiosta mielestäni todella hyvin kiekolle. Paras mitä olen kokenut. Rungon geometria on kohtuullisen agressiivinen: pitkä ja matala. En suosittele pitkäraajaiselle.

Jarrut ovat ainoa murheenkryyni. Vähän tehottomat ja aika tarkat säätää.

Voin suositella ja Evanssilla homma toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika matala on juu, M-kokoisessa emäputki vain 9 cm, ja pitkäkin, noin matalassa raamissa 74 ast. maantietsykämitoiksi muutettuna tämä 52 cm ( n. 50 cm rungossa joka asteen nousu istuinkulmassa lyhentää vaakaputkea n. 8 mm jos halutaan pitää keskiön ja emäputken asemointi samana) vaakaputki olisi jo miltei 56 cm ! ! ! Mutta luulenpa sen olevan se sopivin minulle 178 cm/ 82 cm inseam-jannulle etenkin kun kaulaputkessa riittää (+ stemmin kääntö ylöspäin).

Heh, 4:n IM-suorituskerran newbie on näemmä 'ihan pihalla'. :1Snoopy-08:

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pyörä saapui viime pe, täytyy sanoa että vaikka parit asiat etukäteen tarkistin (etenkin kampien pituuden) + pyörä oli vielä inspektorin

lähetystarkistama niin kylläpä tuli pahat speksiheitot pyörääni, kammet on väärän pituiset, kaulaputki mainostettua lyhyempi, parit tankosetin vaihto-osat puuttuu ..... :tana:

Nyt se vasta se Evans:in toimitusketju lujille joutuu ....... ensireaktio heiltä on että yrittävät saada palikkani siihen kuntoon mitä speksit antavat

ymmärtää, tosi kurja kun tämänkin hintaluokan peli voin olla näin 'poissa tolaltaan'. :moody:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh huh mikä vääntö takana, mm. pyörän piti jo vaihtuakin toiseen täyspitkän kaulan omaavaan pyörään mutta missasivat senkin ja SAMA pyörä tuli mulle takaisin :huh: , nyt tasan 3 kk siitä kun pyörä mulla oli ekan kerran hallussani sain siihen haarukan joka tyydyttää, se eka oli leikattu 'ihan *uniaan' myöten :mad0228: . Vielä on jotakin 'hampaankolossa' mutta onnekseni kuitenkin tuo tärkein speksi saatiin korjattua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt olen ajanut pyörällä jo reilut 200 km. ( 2 x 20 km tempo + 145 km lenkki), aluksi pyörä tuntui hieman huterolta kun liian luikkaan stemmiankkurin vuoksi en meinannut saada ohjainlaakeria jämptiksi, nyt asia ok ja etenkin tuo tämänpäiväinen pitkä lenkki oli pelkkää nautintoa vaikka olikin eka noin pitkä tälle keväälle. Tässä kun tullut ajettua 20 v. Cannondalen putkirungolla ( satulankärki 10 mm. keskiön takana + viim. 15 v. 175 mm. kammet) niin kyllä on tämän pyörän oikeamman tyylinen triathlonasento ( samanlaisen satulan kärki n. 30 mm. keskiön etupuolella) vaan mannaa yhdistettynä itselleni sopivamman pituisiin kampiin (170 mm.), kroppa pysyy enempi paikallaan ja vain jalat toimivat. Vaihdoin myös tuohon Cannondaleen kauden alussa 170 mm. kammet ja esim. tuossa omassa 80 km. peruslenkissä ( ollut sama viim. 20 v.) vaihde oli koko ajan n. yhden pykälän tiheämmällä.

Tuohon syksyseen tarjoushintaan on tämä pyörä kyllä pistämätön sijoitus.

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen joltain kuullut että 'ammattilaiset' hoitavat kalustonsa jo talvella, näemmä olin kaukaa viisas kun aloitin oman rumbani jo marraskuussa niin pyörä voi jo kesällä olla kunnossa :smug:. No tässä on ollut semmoista omaaloitteistakin säätöä joka ottanut aikansa, alk.p. nojapädien alla olleet lifterit olivat vain 12,5 mm. korkeat ja omaan tavoiteasentoon ne olivat matalat, sain erään asiayhteyden kautta yhteyden kaveriin jolla yhteyksiä cad-koneistuksiin joten tanko irti ja ne alkuperäiset lifterien epätasaiset alustat plaanattiin (tanko oli 'hetkosen' poissa paikoiltaan), nyt odotan vielä niitä n. 2 x alkuperäisiä leviämpiä ja 2 x korkeampia tailor made liftereitä - sitten on peli (turvallisesti) kunnossa.

Niitä liftereitä pitäisi tulla muutamat ylimääräisetkin joten jos joku Vision-tangolla ajava moisia tarvitsee niin sopuhintaan niitä on pian kenties saatavissa + yhdet alkuperäiset 25 mm. lifterit.

PS. Jarrut ovat kyllä aika surkeat ...... mutta niitähän yritetään muutenkin olla käyttämättä. :smug:

PS2. Yhdyn tuohon aiempaan kommenttiin 'hätäinen pyörä', etenkin suoranopeudet ja optimeissa olosuhteissa voi nousta yllättävänkin korkealle, ei uskoisi pelkän pyörän vaikuttavan ihan noin paljoa.

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS. Jarrut ovat kyllä aika surkeat ...... mutta niitähän yritetään muutenkin olla käyttämättä. :smug:

Osa noiden U-jarrujen heikkoudesta johtuu niistä mutkajousista jotka ovat jarrun päässä vaijeria, ne puristuvat kasaan. Jarruun saa lisää eloa kun vaihtaa sen mutkajousen jäykkään putkeen. Maasturin V-jarrun putki kävi siihen tilalle. Etujarruun menee heittämällä. Takajarrun mutka on niin jyrkkä, että vakioputkea joutuu taivuttamaan. Koekappaleeni litistyi ja vaijeri meinasi jumia, joten takana minulla on vielä se jousi.

Visionin tanko ei tosiaan ollut kovin säädettävä, vaihdoin omani Profile-designin malliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan tuohon joku järkevä selitys miksi ne on noissa 0.1:sen jarruissa tuollaiset 'jouset'. Itelläni hyvin tuon kaltaiset linear pull trp-jarrut joissa jäykkä teräsputki ja mielestäni ihan tehokkaat. Ehkä noita käyriä putkia saa tilattua tuolta valmiinakin, mahtavatko sopia tuohon u-jarruunkin sellaisenaan?

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä





×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy