Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
vaaderindartti

SUP Aero TT - kokemukset ja kommentit?

Recommended Posts

Suomen Urheilupyörän valikoimasta löytyy SUP merkkistä pyörää. Onko foorumilaisilla kokemusta tai kommenttia SUP Aero TT mankelista? Pyörä näkyy olevan kohtalaisen suosittu Tampereen seudun kovakuntoisten atleettien joukossa. Hinta vaikuttaisi olevan mielenkiintoinen, jos vain laatu on kohdillaan. Mutta miten on?

Joo kiinalainen open mold runkohan tuo on eli samaa saapi varmaan aika monen merkkisenä tai suoraan tehtaalta. Tämä ei tietysti heikennä pyörää mitenkään. Hyvät osat vaan kiinni niin eiköhän tuolla ajele jos geometria käy omaan roppaan. Aikalailla matala emäputki noissa näyttäis olevan....

kokemusta ei ole kuin muutaman kymmenen kilometrin testilenkistä,mutta äkkiseltään sanottuna varmasti oikeen varteenotettava vaihtoehto jos haet reilu kolme tonnin pyörää,onhan supissa jo kohtuu hyvät kiekotkin valmiina,ja ajaahan suomen kärkinimiäkin tällä,mutta toisaaltaan he nyt varmasti ajavat vaikka jopollakin kovaa...itse päädyin kuitenkin feltin da4 malliin joka samoissa hinnoissa,mutta feltin orkkis kiekoilla,joten vielä joutuu 1000-1500e laittaan kiekkoihin..

Joo, olen tykännyt yhden kesän ajojen kokemuksella. Kaikki toimii loistavasti, runko on jämäkkä ja koko pyörä kevyt.

Satulan paikkaa pystyy säätämään laajalla alueella eteen-taakse suunnassa, joten ajoasento löytynee kaikille soppeliksi.

Kokemusta TT pyöristä on tasan tämän yksilön verran, joten siinä valossa kannattaa tätä lukea.

Mutta jos edelliseen maantiepyörääni vertaan, mikä on lajissaan loistava perusmankeli, niin kyllä tämä SUP vie kirkkaasti voiton. Mutta tosiaan, ihan eri lajin pyöristä puhutaan.

Rookie

Kiitos kommenteista! Mitoiltaan näyttäisi olevan tosiaan todella lähellä P3:sta. Jos rungot laadultaan kelpo tavaraa, niin tuossa supissa lienee ensi kesäksi projekti. Cerveloa katselin syyslomalla jenkeissa, mutta oli tuolloin niin heikko support/mitoitusinto liikkeenharjoittajalla, että kaupanteko jumahti justiinsa, hinta oli huokea.

Jos mansesterissa olisi parempi meininki...

jos olet tosissasi supia ostamassa niin ota urheilupyörän peteen yhteyttä niin saat varmasti tehdä kunnon testilenkin niin helpottaa kummasti päätöstäsi...mutta kantsii olla ajoissa liikenteessä,kun ainakin tänä vuonna m kokoiset pyörät oli kesällä loppu,tosin en tiedä meinavatko ottaa varastoon jemmaan useampia ensi vuodeksi,mutta sehän sitten selviää kysymällä.

Täällä yksi tyytyväinen Supisti ilmoittautuu. Jarmo Hast, Tuukka Miettinen, Mika Luoto ym. fillaria käyttävät niin kyllä laatu pitää olla kohdallaan vaikka sponsoripyörä onkin...

Pyörää on tuossa jo kehuttukin, mutta kehutaan sitten liikkeen palvelua, joka toimii varmasti toisella tapaa kuin Kiinasta tilaamalla.

Tosin minä olen vähän jäävi sanomaan mitään, se täytyy tunnustaa. Mutta olen käyttänyt liikkeen palveluja kohta 20v kun olen Nokialla asunut ja "tallissa" ajanut vasta pari kautta.

Tyytyväinen supottaja ilmoittautuu myös täältä, ei huonoa sanottavaa, jämäkkä runko, sopivasti kevyt jopa "ison" miehen koossa ja ah miten ihana ääni niistä 80mm korkeista vainteista irtoaakaan :congratulatory:

Huomioitavaa:

Älä kiristä satula tolppaa liian kireälle, kiristin on alumiinia :) (korkkasin jo kertaalleen omani, korjaus tosin helppoa)

Tarkasta takahaarukan vanteen kiinnitys kohdan metalli osien kiinnitys mutterit (suottavat löystyä)

PS. Sompin Mikakin taitaa Supolla ajella...