Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Herra46

Ehdottomasti parhaat talvitrikoot ?

Recommended Posts

Eli hakusessa on suht. lämpimät (selkeästi pakkaskelin) ja kestävät talvijuoksutrikoot, joissa EI ole varsinaista tuulensuoja kangasta etupuolella tai jos

on niin sitä on ainoastaan polvien yläpuolella (jos semmoisia ylipäätänsä löytyy ??). Tarkoitus on pitää edestä tuulisuojattuja boxereita noiden alla, pitkiä

kalsareita (a.k.a "mamiksia") vain äärimmäisen pakottavissa tilanteissa ( - 20 pakkasta ).

Aiempaa kokemusta on mm.:

- Adidaksen talvitrikoista jotka oli muuten oikein hyvät mutta venyivät loppua kohti aika muodottomiksi,

-Brooksin ja Lidlin edestä tuulisuojatuista trikoista joissa ongelmana on etteivät ne pysy vyötärön kohdalta ylhäällä vaan valuvat alaspäin juostessa (vaikka hirttäisi

vyötärönarun kuinka tiukalle tahansa) sekä

- Brikon hiihtohousuista (edestä tuulisuojatut), jotka on muuten hyvät henkselien kanssa mutta henkselit eivät taas pysy hölkkääjän kapeilla hartioilla :)

Nyt saa kehua siis omat talvitrikoonsa, kunhan perustelee miksi ne ovatkin niin hyvät :) - sana on vapaa...

Salomon Momentum.

En unohda sitä hetkeä, kun ne ekaa kertaa jalkaan sujautin! Istuu paremmin kuin mitkään muut mitä koskaan sovittanut/omistanut. Pikkupakkasilla just passelit, kunnon ydintalven iskiessä laittanen alle kerraston. Ei valu jalassa (kuten Niken, Adidaksen ja Lidlin) ja materiaalikin jotenkin kivemman tuntuinen ihoa vasten.

Ei tuulisuojausta, mutta eipä ole vielä vilu iskenyt kovemmassakaan puhurissa.

Joku sanoi, että noita olisi useampaa paksuutta. Mulla käsittääkseni kai se kevyempi malli, eli Suomen syys/kevät keleihin, keskieuroopan talvikeleihin :)

Mä juoksin viime talven Löfflerin talvitrikoilla. Edessä on kyllä WindStopperia polven alapuolelle asti. Ihan kylmimmillä keleillä olisin kyllä kaivannut sitä takapuolellekin, kun perse meinas jäätyä. Näillä vetelin Mammuttiruntun 3 viikkoa sitten ilman mitään ongelmia.

Mä juoksin viime talven Löfflerin talvitrikoilla. Edessä on kyllä WindStopperia polven alapuolelle asti. Ihan kylmimmillä keleillä olisin kyllä kaivannut sitä takapuolellekin, kun perse meinas jäätyä. Näillä vetelin Mammuttiruntun 3 viikkoa sitten ilman mitään ongelmia.

Mulla on myös Löfflerin talvitrikoot ja tykkään noista Goren trikoista enemmän. Windstopperin takia Löfflerin trikoot ovat tönkömmät ja se vähän ärsyttää.

Mulla on myös Löfflerin talvitrikoot ja tykkään noista Goren trikoista enemmän. Windstopperin takia Löfflerin trikoot ovat tönkömmät ja se vähän ärsyttää.

Mulla on myös Löfflerit ja ne on hiukan tönköt ja ihan liian lyhyet. Koko on kai numeron tai kaksi liian suuri ja silti nilkat vilkkuu paljaana. Joten hyviä vinkkejä sopivista talvitrikoista otetaan vastaan myös täällä!

Mulla on myös Löfflerit ja ne on hiukan tönköt ja ihan liian lyhyet. Koko on kai numeron tai kaksi liian suuri ja silti nilkat vilkkuu paljaana. Joten hyviä vinkkejä sopivista talvitrikoista otetaan vastaan myös täällä!

Saakeli, mä luulin että kaikki talvitrikoot on tönkköjä, mutta ruoho onkin vihreämpää aidan toisella puolella. Pituus on kyllä ihan ok, vaikka en mikään lyhtyjalkainen olekaan ja koko on normaali.

Lidlin talvitrikoot on toiminut -26C asti,ainoastaan perse palelee niissä.Multa ei putoa housutkaan alas,kun lonkkaluut niin pinnassa.

Tuulisuojaa saa kyllä olla edessä koko matkalla.Niin ja kylmimmillä keleillä laitan polveen asti ulottuvat villaiset säärystimet.

Ne menee hauskasti huurteeseen.

Naiset huom, jos täällä on porukkaa joka kärsii siitä, että mitkään trikoot ei "pysy" jalassa (talvijuoksutrikoot on esim. tosi isoja lantion kohdalta ja lyhyitä muuten)! Maailman parhaimmat trikoot talveen ja kesään ja mihin vain tulee lululemonilta. Jos matkaa jenkkilän suhteen suosittelen suurella lämmöllä. Netistäkin saa tilattua (http://shop.lululemon.com/home.jsp?locale=en_US&sl=FI), mutta aika kallista lystiä. Sain ystävältä kerran yhdet. En suostu muita enää pitämään. Pysyy jalassa, ei paina, valu, purista. Talvijuoksutrikoot on ilman sitä paksua tuuliosaa.

Mä vaihdoin kevyille lenkeille nyt viileämmiillä keleillä trikoot kahiseviin tuuliasun housuihin. Kokeilin kerran jopa saman sarjan takkia juostessa (IcePeak) mutta siinä meni raja. Ajattelin jatkossa juosta talven ajan helpot lenkit kahisevissa housuissa, mutta hyvällä ja hengittävällä juoksutakilla. Niin, kysymykseen ehdottoman hyvistä trikoista tämä nyt ei tuonut apua kai ollenkaan?