Jump to content
Juoksufoorumi.fi

HCM 2006 lepo!

Faust
 Share

Recommended Posts

Kylläpäs ottaa pattiin.

Kävin eilen ensimmäistä kertaa juoksemassa kahteen viikkoon. Kuvittelin että kaikki on suht koht ok mutta eihän se ole.

Kolmen kilsan jälkeen rupesi jomottamaan niin pahasti taas että oli pakko linkuttaa nolona kotiin.

Tämä kyllä tarkoittaa että en saa itseäni millään marakuntoon ennen HCM'ää.

Ikävä kyllä olen jo ilmoittautunut ja maksanut 65 €.

Saako sen takaisin jos on lääkärintodistus loukkaantumisesta?

Mutta ei se raha niin pahasti ku se ikävä fiilis. Harmittaa ihan mahottomasti.

Nyt kysyisin että mistä löytyy urheilulääkäri tai fysio pääkaupunkiseudulla joka ei maksa ihan mansikoita.

Kunnallinen lepuskilääkäri ei ihan tainnut tajuta mitä puhui.

Nyt tarvitsen kyllä spesiaaliapua.

:sick0010: :022:

Ahaa, no hyvä!

Sitten se rahakaan ei harmita niin paljon. Meinaan kyllä juosta sen matkan, mutta kai se sit on niin että olen treenannut liian lyhyen ajan.

Aloitin näet hiihdolla tammikuussa enkä juuri ole muuta tehnyt elämäni aikana ku löhönnyt ja soittanut rokkia.

Reino Kärkkäisen mukaan maraan pitäisi treenata vuoden ainakin.

Eli toivoa on vielä.

Pitää soittaa sinne toimistoon ensi viikolla.

Kiitos vihjeestä.

Ainahan niitä tulee uusia maratoneja :) Voi olla, ettei pääkaupunkiseudulla löydy kovin halpoja urheilulääkäreitä. Itse ainakin voin suositella Helsingin urheilulääkäriasemaa, kävin tuolla teetättämässä tukipohjalliset ja samalla katsottiin juoksutekniikka matolla.

Niin tuli tuosta HCM.stä vielä mieleen, että tuon osallistujamaksun voi myös siirtää kaverilleen.

Ahaa, no hyvä!

Pitää soittaa sinne toimistoon ensi viikolla.

Kiitos vihjeestä.

Tuosta peruuttamisesta on mainittu:

Osanoton peruuttaminen

Osanottomaksua ei palauteta osanottajien peruessa osallistumisensa. Lääkärintodistuksen perusteella osanottomaksu ja oikeus tapahtumiin voidaan siirtää yhden kerran seuraavaan vuoteen. Lääkärintodistus tulee toimittaa kilpailutoimistoon ennen tapahtumaa. Mikäli se lähetetään postitse, tulee siinä olla viimeistään tapahtumapäivän postileima.

http://www.helsinkicitymarathon.com/hcm/s_saannot.html

Tästä taitaa tulla oikea vammaisten palsta, minäkin ilmoittaudun tähän surulliseen joukkoon. Akillesjänne tulehtui ja on vihoitellut jo pari viikkoa. Mobilaattia ja sidettä on väännetty jalkaan viikko. Käveleminen on yhtä vaikeaa kuin juokseminen, siispä olen jättänyt kävelemisen ja pelkästään juoksen, koska tunne on sama.

Nyt just kun piti reenata vielä kovaa pari viikkoa HCM:ää ajatellen niin tuli tämmönen. Noo. Olen vetänyt pelkkää PK:ta kevyesti ja vielä kevyemmin, ja pelkkää pururataa. Kovat reenit olen jättänyt pois. Menohalut on kuitenkin ihan helvetinmoiset ja tunnen jo kuinka kuntohuippu alkaa lähestyä vähentyneen harjoittelun myötä.

Vielä on toivoa HCM:stä, jos se jalka kuitenkin paranisi... Onko jollakin kokemuksia Akillesjännetulehduksesta? Kannattaako reeni vai nou? Katkaisenko jalan polven alapuolelta?

Onko jollakin kokemuksia Akillesjännetulehduksesta? Kannattaako reeni vai nou? Katkaisenko jalan polven alapuolelta?
Juu, olin silloin noin kymmenvuotias, enkä millään olisi pysytellyt pois pallokentältä. Mutta sillä pelailulla koiven sai niin pahaksi, että käytännössä määrättiin parin viikon vuodelepoon kesälomalla... Vanhemmalla iällä tuollaista ei ole onneksi kohdalle osunut, mutta silloin aikanaan lekurin määräys oli aivan ehdoton EI liikunnalle, kun homma oli jo päässyt pahenemaan.

Vielä on toivoa HCM:stä, jos se jalka kuitenkin paranisi... Onko jollakin kokemuksia Akillesjännetulehduksesta? Kannattaako reeni vai nou? Katkaisenko jalan polven alapuolelta?

Älä katkaise. Äläkä reenaa. Mulla oli sama juttu ennen Tukholman maratonia. Lievä akillestulehdus n. 1 kk ennen. Sain tulehduskipulääkekuurin, kylmähoitoa niin usein kuin pystyin ja viikon täyslepo juoksusta. Ja kunnon venyttelyt niin usein kun pystyt. Ja korotusta kantapään alle. Koska tulehdus oli lievä, selvisin viikon tauolla. Seur. viikolla aloitin varovasti 5 km:n lenkillä ja kun kipua ei ollut, jatkoin joka toinen päivä pikkuhiljaa kasvattamalla km-määriä. Ja siis juoksin sen Tukholman maran.

Koita parantua!