Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Kajtsu

Satula

Recommended Posts

Onpas ihmisillä tiukkaa tuollaisen yhden vaivaisen satulan löytäminen, ei vain täällä vaan kuulee sitä muuallakin... Aina olen alkuperäisellä satulalla jyystänyt menemään, ja viime kesä oli ensimmäinen kesä, kun käytin tri-/pyörähousuja. Eipä ne nyt itselle mitenkään ihmeitä tuoneet, pehmeäthän ne ovat, mutta on se jämäkkä satulakin minusta mukava. Toivottavasti ihmiset nyt löytävät sopivia satuloita.

Jupiksella varmaan aika paljon jo kokemusta eri palleista, montako mahtaa olla koeajettu ja alkaako "oikea" viimein löytymään?

Onhan noita trisatuloita jokunen tullu testattua, mutta ei mitään ihan huikeita määriä kuitenkaan. Tässä muutama, jolla olen vähän enemmän ajanut.

-Fizik Arione Tri. Maantiellä ajan Arionella, mutta trikäytössä tulee hiertymiä ja vehkeet puutuvat. Yläpinnan kaarevuus hyvä omalle persukselle.

-QuintanaRoo originelli. Kulmikas vehkeiden puuduttaja.

-Adamot (road, TT, prologue). Ei puudu, mutta ei luontevan tuntuisia ajaa. Liian leveitä mulle.

-Cobb v-flow plus. Välillä tosi hyvä, mutta vaikea löytää sopivaa asentoa.

-Cobb Max. Parhaillaan testissä. Lupaavan oloinen....

-Omatekoinen carbon satula. Yritin yhdistää Arionen muotoon satulan keskellä olevaa "kanjonia". Yllättävän hyvä, mutta en onnistunut löytämää sopivaa kestävää pehmustetta.

Hyvin yksilöllistä tämä tuntuu olevan, viime kesänä hankittu Arione Tri K3 ei ollut minulle sopiva ainakaan

http://www.wiggle.co.uk/fizik-arione-tri-k3-saddle-with-kium-rails/

Pitänee laittaa se myyntiin, kunhan ehdin testata tänään UK:sta tullutta Cobb FiftyFive JOF:ia

http://www.bike-science.com/collections/saddles/products/cobb-cycling-jof-fifty-five-time-trial-and-triathlon-saddle

Hyvin erilaisia nuo ainakin ovat:

post-861-14304186190433_thumb.jpg