Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksuseuraa Helsingistä?

rfttim
 Share

Recommended Posts

Arvoisat hienon urheilulajin harrastajat!

Löytyisikö täältä juoksuseuraa Helsinkiin, esim. keskuspuistoon? Ottakaa ihmeessä yhteyttä (timo.rft@jippii.fi), jos juoksuseura kiinnostaa! Itselläni on tavoitteena juosta maraton alle 3h ennen kuin täytän 30v (marraskuussa 2007). Hyvä juoksukaveri auttaisi huomattavasti tavoitteen toteutumisessa.

yst.terv. Timo Järvinen

• Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kyllähän tuolla keskuspuistossa tulee harvasen päivä käytyä juoksentelemassa, kun asustelen tässä Taka-Töölössä kivenheiton päässä puistosta. Alle 3h taitaa vain olla allekirjoittaneelle hieman liian kova tavoite.:huh:

samoin täällä!

Muutan 1.8 HElsinkiin ja kämppä on parin minuutin päässä Olympiastadionilta/eli Keskuspuistossa tulee varmaan lenkkeiltyä aika paljon. Lenkkiseura olisi tosi najs juttu, mutta mullekin toi alle 3h maratonivauhti on liian kovavauhtista...?

Muutan 1.8 HElsinkiin ja kämppä on parin minuutin päässä Olympiastadionilta/eli Keskuspuistossa tulee varmaan lenkkeiltyä aika paljon.

Tervetuloa maisemiin, kokemuksesta voin kertoa, että olet tehnyt hyvän valinnan. Jotain yhteislenkkitouhua olisi kyllä ihan hauska kehitellä myös meille hitaammille, itse esim. vedän viikon pitkän yleensä 6:30-7:00 min/km -vauhtia.

Tervetuloa maisemiin, kokemuksesta voin kertoa, että olet tehnyt hyvän valinnan. Jotain yhteislenkkitouhua olisi kyllä ihan hauska kehitellä myös meille hitaammille, itse esim. vedän viikon pitkän yleensä 6:30-7:00 min/km -vauhtia.

Kiitos! Ihan innokkaana olen muuttamassa ja juu, vuokrakämpän valintaan vaikutti juuri toi sijainti..katselin että siitä on helppo/kiva lähteä lenkille.

Kivaa jos saatais kehiteltyä joku yhteislenkkijuttu. Meikäläinen lähtee mielellään mukaan! Mulle olisi myös tosi hyvä lähteä jonkun mukaan joka on jo asunnu alueella ja osaa neuvoa kivoja reittejä :038:

Löytyisikö täältä juoksuseuraa Helsinkiin, esim. keskuspuistoon? Ottakaa ihmeessä yhteyttä (timo.rft@jippii.fi), jos juoksuseura kiinnostaa! Itselläni on tavoitteena juosta maraton alle 3h ennen kuin täytän 30v (marraskuussa 2007).

Sulla lienee kesällä pitkiksien vauhti sitten n. 4.50-5.15/km ja muidenkin lenkkien alle 5.00/km? Toi on mulle nyt ihan liian kovaa, kun olen nylkytellyt lähempänä kuutta kuin viittä minuuttia. Ehkä joskus syys-lokakuun vaihteessa alkaisi tuollaista vauhtia löytyä.

Sun kannattaa varmaan hakeutua esimerkiksi maagisen Mensongen ja kumppaneiden porukoihin, niin on suunnilleen samaa vauhtia.

Jotain yhteislenkkitouhua olisi kyllä ihan hauska kehitellä myös meille hitaammille, itse esim. vedän viikon pitkän yleensä 6:30-7:00 min/km -vauhtia.

Kivaa jos saatais kehiteltyä joku yhteislenkkijuttu. Meikäläinen lähtee mielellään mukaan! Mulle olisi myös tosi hyvä lähteä jonkun mukaan joka on jo asunnu alueella ja osaa neuvoa kivoja reittejä :038:

Heippa! Oottekin varmaan jo vilkaisseet Paloheinän, Malmin ym. yhteislenkkiketjuja. Tervetuloa mukaan!

Heippa! Oottekin varmaan jo vilkaisseet Paloheinän, Malmin ym. yhteislenkkiketjuja. Tervetuloa mukaan!

Kiitos kutsusta. Arveluttaa vaan, että kannattaako tuolla meikäläisen vauhdilla lähteä mukaan. Lähinnä sitä mietin, että en turhaan ole muun porukan jarruna siellä. Vai löytyykö myös tuohon minun vauhtihaarukkaan juoksevia? Jos löytyy, niin voisin tosiaan joskus tulla kokeilemaan.

Kiitos kutsusta. Arveluttaa vaan, että kannattaako tuolla meikäläisen vauhdilla lähteä mukaan. Lähinnä sitä mietin, että en turhaan ole muun porukan jarruna siellä. Vai löytyykö myös tuohon minun vauhtihaarukkaan juoksevia? Jos löytyy, niin voisin tosiaan joskus tulla kokeilemaan.

Onhan tuolla ketjussa ollut useitakin sinun vauhtihaarukkaasi mieltyneitä juoksijoita. Kaikki vaan eivät ole aikeistaan huolimatta ilmaantuneet paikalle, joten ehkä ovat sittenkin halunneet juosta mieluummin yksin. Mutta kehottaisin kyllä osallistumaan myös yhteislenkeille. Vaihtelu virkistää.

Yhteislenkkejä kannattaa käyttää niiden vk-lenkkien tekemiseen. Yksin juosten ei välttämättä tule vedettyä ihan niin kovaa, kuin harjoitusmielessä olisi hyväksi, mutta porukassa vauhtia irtoaa kummasti hieman lisää.

Makuasioita, mutta minusta just VK:ssa seurasta on vähiten hyötyä.

PK:n yksitoikkoisuutta vähentää, jos on juttukaveri mukana, ja MK:ssa saa koneesta enemmän irti, jos on kaveri luomassa "kilpailutilanteen".

VK:ssa vauhtia on jo sen verran, että keskusteluun ei mielellään enää antaudu, mutta meno on vielä rentoa ja vaadittava vauhti löytyy pakottamatta.

Itse asun Meilahdessa 200 metrin päässä Keskuspuistosta, joten osallistun mielellään yhteislenkkeihin, mikäli ne vain sopivat kalenteriini. Sopiva vauhti minulle on alle kympin lenkeillä 5-6 min/km ja pitkillä kuudesta ylöspäin.

Mäkin juoksen usein Keskuspuistossa, Töölöstä Pirkkolaan tai Paloheinään, mutta ei näitä juttuja oikein saa matsaamaan yhteislenkeiksi koskaan. Joko aikataulu on eri tai nopeus ihan liian kovaa. No seuraavan kerran aion lähteä tämän viikon lauantaina vetään Paloheinän huipulle asti, joskus 12-00 maissa.

No seuraavan kerran aion lähteä tämän viikon lauantaina vetään Paloheinän huipulle asti, joskus 12-00 maissa.

Ai siis klo 12-24 on startti? Aika laaja skaala.;) No joo, vitsit sikseen. Itse ajattelin myös lauantaina vetää viimeisen pitkän/pitkähkön ennen maraa. Paljonkohan mahtaa Laaksosta olla matkaa tuonne Paloheinään?

Ai siis klo 12-24 on startti? Aika laaja skaala.;) No joo, vitsit sikseen. Itse ajattelin myös lauantaina vetää viimeisen pitkän/pitkähkön ennen maraa. Paljonkohan mahtaa Laaksosta olla matkaa tuonne Paloheinään?

Oon juossut Töölöstä rantaa pitkin Laakson kautta Pirkkolaan ja jatkaen siitä Paloheinän huipulle. Matkaa on tullut edes takaisin noin 22 km. Ajattelin nyt vetää vähän pidemmän lenkin. Tavoitteena olis (sykemittarin mittaama) 25 km. Vauhti varmaankin suht.rauhallista 06.00-07.00min/km.