Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pääkaupunkijuoksu 24.9-06

Recommended Posts

• Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Itselläni olisi tarkoitus juosta ensimmäinen puolimaratonini näissä kekkereissä. Aikatavoite on varovainen 2 tuntia, vaikka välillä tuntuu, että rahkeita olisi reilusti nopeampaankin aikaan. No, hiljaa hyvä tulee ja onhan lopussa varaa kiristää, jos voimia on jäljellä. 5.40-vauhtia siis liikkeelle.

• 3 weeks later...

Olen just muttanut Helsinkiin ja tässä pari iltaa rponut mihin tapahtumaan sitä osallistuisi... olisi kiva kuulla lisää kommentteja tästä juoksusta. Kannattaako lähteä mukaan? :icon_confused:

Tämä oli ensimmäinen puolimarani viime syksynä, ja kivat muistot jäi vaikka lopussa hyydyinkin. Maasto on jaloille armeliasta soratietä, Keskuspuiston maisemat kauniita ja ilmasto tuohon aikaan miellyttävää. Alku on aika hidas kun kaikki yrittävät sulloutua samaa pullonkaulaa pitkin kuntopolulle, mutta vähitellen joukko hajaantuu. Mukaan vaan!

Hyvät muistot minullakin tuosta juoksusta, kaksi kertaa olen askeltanut lyhyemmän matkan ja viime vuonna olin puolikkaalla. Jotain hienoa on siinä, kun voi mennä viipottaa luonnon tarjoamissa maisemissa. Lyhyellä matkalla en muista kokeneeni tuota alun ruuhkaa, kun on ollut vähemmän osallistujia kuin pidemmällä. Eli tänä vuonnakin lähtöviivalle, ei sieltä voi olla pois (ellei nyt sitten ole pakko)

Ilmoittauduttu on. En ole ennen juossut, mutta ainakin reitti näyttää mukavalta. Kiemurtelevaa metsäistä ulkoilutietä.

Hyvä valinta. Itse suosin Pääkaupunkijuoksua juuri miellyttävän erilaisen reitin (vrt. kesän puolimara-alfalttijuoksuihin) sekä myös perinteiden vuoksi (nyt 33 kerran järjestettävä tapahtuma). Muutama vuosi sitten matkan pidentäminen ns. virallisiin mittoihin (20 km-->21,1 km) on varmaan lisännyt kiinnostavuutta. Ja ajankohta joka vuosi syyskuun viimeisenä sunnuntaina on ollut ainakin minulle hyvä kauden päätös.