Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Jodlaaja (800m ja 1500m)

Arvostele ketju:


 Share

Recommended Posts

Lauantaina juoksua yhteensä 40,7 km.

Kolme harjoitusta, aamulla, iltapäivällä ja illalla.

 

Aamu:  Alkuverkkaa 3 km @ 5:14/km, aika 15:44 min., Adidas Response Boost2 Tech Fit. Sen jälkeen itse Raholan Kymppi aikaan 40:52 min., 4:05/km, NB 1400 V3.

Melko raskas reitti.

 

Iltapäivä: 14,1 km sisältäen alkuverkan (6,1km) + intervalliharjoituksen 10x400m., pal. 400m hölkkää. Vetojen ajat: 1:18, 1:20, 1:20, 1:22, 1:23, 1:20, 1:21, 1:21, 1:20 ja 1:19.

Tossuina 6km alkuverkassa Adidas Response Boost2 Tech Fit. Sen jälkeen vaihdoin tossut Adidas Ambition piikkareihin, juoksin vielä 100m alkuverkkaa ja tein sitten

vetoharjoituksen. Kokonaisaika 1:12:01 h.

Vetojen jälkeen vielä loppuverkkaa 4 km @ 5:43/km, aika22:51 min., Response Boost2.

 

Ilta: Palauttava 9,6 km @ 5:57/km, aika 57:08 min., Adidas Response Boost2 Tech Fit.

Link to comment
Share on other sites

Sunnuntaina vain hidasvauhtinen pitkä lenkki.

 

22,22 km @ 5:38/km, aika 2:05:17 h., Adidas Response Boost2 Tech Fit (menivät rikki, oikean tossun pohja kului päkiän ulkosyrjältä puhki). 295 km juoksua Response Boost2 tossuilla kertyi ennen kuin hajosivat, ehkä näillä lenkin tai pari vielä uskaltaa juosta, oikean tossun reikä kun ei vielä suuren suuri ole ja vasen on ehjä. Ilta.

 

Alkuun lauantain tehot ja määrä tuntuivat jaloissa, mutta jo kolmen kilsan jälkeen juoksu helpottui ja juoksin ohjelmassani olleen pitkiksen.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vko 17

 

Ma 25 km (pitkä lenkki 5:36/km, aika 2:19:49 h., ilta. +8, Response Boost2)

 

Ti Lepooo

 

Ke 12,13 km (aika 54:44 min., alkuver. + 5x1000m @ 3:45/km, pal. 2:30 min. hölkkää, vatsavaivat pakottivat jättämään vedot viiteen, Adios Boost, lyhkäinen loppuver. 0,8 km.)

 

To 30 km (pitkä lenkki vauhtileikittelynä toteutettuna, 4:54/km, aika 2:27:14 h., ip, Response Boost2)

 

Pe 12 km (4:51/km, aika 58:08 min., Response Boost2, kilsat 6-9 kiihtyen: 4:22, 4:05, 3:56 ja 3:44, ilta, +15)

 

La 15,15 km (kevyt, 5:18/km, aika 1:20:23 h., ilta)

 

Su 8,1 km (mahdollisimman hidas palauttava, 5:54/km, aika 47:49 min., ilta, +10)

 

Yhteensä 102,3 km, ihan hyvä viikko, joskin tehoja olisi voinut juosta enemmän.

 

 

Vko 18

 

Ma Lepooo

 

Ti 9,6 km (palauttava 6:04/km, aika 58:18 min., Response Boost2, +20, ip)

 

Ke 15 km (10 km @ 5:13/km, aika 52:13 min., sisältäen 2x200m. ylämäkeen 4:27 ja 3:36/km vauhteja  + 1x200m. alamäkeen rennosti rullaten + 5x100m. kovin veto pikkasen alle 18 sekunnin. Response Boost2, ip + palauttava, ilta, 5 km @ 5:46/km, aika 28:50 min., Response Boost2)

 

To 20,15 km (alkuverkka 3 km @ 5:31/km, aika 16:33 min. Response Boost2 + Siivikkalan kierros 7,15 km @ 3:56/km, aika 28:07 min., NB 1400 V3  + loppuverkka 10 km @ 5:37/km, aika 56:12 min., kuuma, +22 ja aurinkoista, kp/ip)

 

Pe Lepoooo

 

La 40,7 km (aamu: alkuverkka 3 km @ 5:14/km, aika 15:44 min., Response Boost2 + Raholan Kymppi @ 4:05/km, aika 40:52 min., NB 1400 V3 + iltapäivä: intervalliharjoitus Lamminpään kentän radalla, alkuverkka 6,1 km + 10x400m., pal. 400m hölkkää, vetojen ajat 1:18, 1:20, 1:20, 1:22, 1:23, 1:20, 1:21, 1:21, 1:20 ja 1:19. Alkuverkan 6 km tossuina Response Boost2, sitten tossujen vaihto Adidas Ambition piikkareihin ja niillä vielä 100m verkkaa ja sitten varsinainen vetoharjoitus. Loppuverkkaa 4 km @ 5:43/km, aika 22:51 min., Response Boost2, +21 + ilta: palauttava 9,6 km @ 5:57/km, Response Boost 2)

 

Su 22,22 km (pitkä lenkki, 5:38/km, aika 2:05:17 h., Response Boost2, ilta, 1722 c)

 

 

Yhteensä 107,6 km, kisaviikko, Siivikkalan kierros torstaina ja Raholan Kymppi lauantaina.

 

Paljon tehoja, kaiken kaikkiaan noin 22km kovavauhtista juoksua.

 

Vähintään tuon verran tehoja joka viikko, niin hyvä tästä kaudesta vielä tulee.

Link to comment
Share on other sites

Maanantaina kevyt 10 km @ 5:27/km, aika 54:28 min., ilta, Adidas Response Boost2 Tech Fit. Rikkihän nämä tossut jo ovat, mutta ihan muutaman näillä vielä juoksee kun pohjallinen on ehjä.

 

Vasen etureisi hieman kipuili, kova lauantai tuntuu jaloissa, siksikin tänään vielä ihan hissukseen. Lenkin jälkeen suihkuttelin kylmää vettä jaloille.

Huomenna vetoharkka radalla ja keskiviikkona Cooper.

Link to comment
Share on other sites

Kevyt 15,6 km @ 5:19/km, aika 1:22:54 h., Adidas Response Boost2 Tech Fit ja nyt nämä hajosivat täysin kummistakin pohjista, eli viimeinen lenkki näillä.

 

Kuuma, +25, onneksi yksi viilentävä vesikuuro sentään tuli, oli vain liian lyhkäinen.

Vasen etureisi kipuili edelleen, toivottavasti kuntoutuu huomiselle, jätän ehkä sittenkin ratavedot toiselle päivälle.

 

Link to comment
Share on other sites

Tiistai-iltana juoksin vielä palauttavaa 5,55 km @ 5:39/km, aika 31:19 min., Adidas adizero Aegis.

 

Keskiviikkona iltapäivällä 15,2 km @ 4:54/km, aika 1:14:53 h., josta alkuun 10 km vauhtileikittelyä 4:36/km, josta metsäpoluilla 9,2 km, joka taasen koostui 4x2,3 km lenkistä. Osuudet: 11:35, 9:42, 9:55 ja 10:05, nopein kilsa 3:56, eli mitään kovaa vauhtia ei vielä menty, mutta sellainen kiva VL metsälenkki. Loppuun vielä 5,2 km kevyttä hölköttelyä

asfaltilla.

Tossuina Adidas adizero Aegikset, +18.

 

Lenkin jälkeen suihkuttelin taas jalkoja jääkylmällä vedellä, jotta palautuvat tänään

seiskalta juostavaan Teivocooperiin.

Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, Jodlaaja kirjoitti:

Tiistai-iltana juoksin vielä palauttavaa 5,55 km @ 5:39/km, aika 31:19 min., Adidas adizero Aegis.

 

Keskiviikkona iltapäivällä 15,2 km @ 4:54/km, aika 1:14:53 h., josta alkuun 10 km vauhtileikittelyä 4:36/km, josta metsäpoluilla 9,2 km, joka taasen koostui 4x2,3 km lenkistä. Osuudet: 11:35, 9:42, 9:55 ja 10:05, nopein kilsa 3:56, eli mitään kovaa vauhtia ei vielä menty, mutta sellainen kiva VL metsälenkki. Loppuun vielä 5,2 km kevyttä hölköttelyä

asfaltilla.

Tossuina Adidas adizero Aegikset, +18.

 

Lenkin jälkeen suihkuttelin taas jalkoja jääkylmällä vedellä, jotta palautuvat tänään

seiskalta juostavaan Teivocooperiin.

 

Viilentävä suihku palautti jalkani nopeasti iltapäivän VL-lenkistä ja Teivocooperissa kulki keskiviikkona upeasti 3230m:goodvibes:.

 

Keskiviikkona yhteensä juoksua 19,9km.

 

Link to comment
Share on other sites

Rakentavasti:

Juoksin itse 2014 viimesitelyn 6*1km, jossa vedot kiihtyvästi 4:20 - 3:45, viikko tuosta coopperi 3160.

Mietin vain että jos 8*1km@3:32 niin aika vaatimaton coopperi, minusta 3450 olisi lähempänä totuutta.

 

Tämä on oikeasti rekentavassa hengessä ei pottuiluna, mikä meni coopperssa pieleen?

Link to comment
Share on other sites

Mitenkähän paljon alusta vaikutti, ravirata(?) lienee selkeästi hitaampi kuin tartan. Blogista: "Keskiviikkona kävin osallistumassa Teivocooperiin. Joka juostaisiin Teivon kaviouralla, jokainen kierros tasan yhden kilsan mittainen. Ensin puolitoistakilsaa alkuverkkaa toki alle, melko pehmeältä alusta vaikutti." Ehkä olisi päikkynkin kannattanut alusta merkata :)

Link to comment
Share on other sites

41 minuuttia sitten, TeTi kirjoitti:

Mitenkähän paljon alusta vaikutti, ravirata(?) lienee selkeästi hitaampi kuin tartan. Blogista: "Keskiviikkona kävin osallistumassa Teivocooperiin. Joka juostaisiin Teivon kaviouralla, jokainen kierros tasan yhden kilsan mittainen. Ensin puolitoistakilsaa alkuverkkaa toki alle, melko pehmeältä alusta vaikutti." Ehkä olisi päikkynkin kannattanut alusta merkata :)

Minä juoksin hiilimurskalla...radalla

Enemmän luulen että on vaikuttanu "herkistelyt" aamupäivällä tulokseen

Link to comment
Share on other sites

Tuo 3230 m Coopperissa on mielestäni keskivertoa parempi tulos meidän tavallisten hölkkääjien keskuudessa. Siinä mielessä hieno tulos. Mutta ehkä ei niin kova tulos verrattuna 8*3.30 tonnin vetoihin tai edes 18.30 5 km aikaan ?

McMillan antaa 5 km@18.30 ajalla 2 mailille (3.21 km) ajan 11.19. Karkean päässälaskun perusteella 5 km matkaa lyhempi Cooper pitäisi mennä 3350-3400

Mutta koska Jodlaaja on juossut noita kovia vetoja, on varmasti potentiaalia vetää Cooper 3400 paikkeille. Hieman ehkä opastusta joltain kokeneelta kilpajuoksijalta treeniin ja valmistautumisiin, niin tulokset tulevat olemaan kovia

Link to comment
Share on other sites

9 minuuttia sitten, Jim kirjoitti:

Tuo 3230 m Coopperissa on mielestäni keskivertoa parempi tulos meidän tavallisten hölkkääjien keskuudessa. Siinä mielessä hieno tulos. Mutta ehkä ei niin kova tulos verrattuna 8*3.30 tonnin vetoihin tai edes 18.30 5 km aikaan ?

McMillan antaa 5 km@18.30 ajalla 2 mailille (3.21 km) ajan 11.19. Karkean päässälaskun perusteella 5 km matkaa lyhempi Cooper pitäisi mennä 3350-3400

Mutta koska Jodlaaja on juossut noita kovia vetoja, on varmasti potentiaalia vetää Cooper 3400 paikkeille. Hieman ehkä opastusta joltain kokeneelta kilpajuoksijalta treeniin ja valmistautumisiin, niin tulokset tulevat olemaan kovia

Joo tulos 3230m on hieno tulos, mutta 18.30 5km ja 8×1km vedot antaa kyllä kuvan paljon paremmasta.

 

Link to comment
Share on other sites

20 minuuttia sitten, SaSa kirjoitti:

Minä juoksin hiilimurskalla...radalla

Enemmän luulen että on vaikuttanu "herkistelyt" aamupäivällä tulokseen

Karkea arvio noin 50-100 m (asfaltti on mielestäni nopein alusta).

6 minuuttia sitten, Jim kirjoitti:

Mutta koska Jodlaaja on juossut noita kovia vetoja, on varmasti potentiaalia vetää Cooper 3400 paikkeille. Hieman ehkä opastusta joltain kokeneelta kilpajuoksijalta treeniin ja valmistautumisiin, niin tulokset tulevat olemaan kovia

Eikö seura opasta treeniin yhtään...

 

Mutta pääasia että juoksija itse on tyytyväinen.

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy