Jump to content
Juoksufoorumi.fi



MaraToni (Maraton PB syksy 2021)

Arvostele ketju:


Recommended Posts

Viikonloppu meni Ylläksen suunnalla enemmänkin ulkoillessa kuin urheillessä. Kävelyä tuulessa ja tuiskussa, lunta tuli viikonloppuna kymmenisen senttiä. Poitsu on koronakaranteenissa (altistuminen koulussa), niin eipä viitsitty ihmisten ilmoille lähteä.

Ma 26.4 juoksulenkki 12,1km @ 5:35. Kovasti vaihteli fiilis lenkin aikana. Eka kilsa ei liikkunut mihinkään, toisen kilsan aikana piti vetää käsijarrusta, sitten meni vähän aikaa ihan ok. Pari vikaa kilsaa jotenkin raskasta. Aivan ookoo hölkkä kokonaisuutena. Alla oli kuitenkin säbäpoikien treenit, siinä alkulämppänä 3 kilsan hölkkä ja treeneissä jouduin itsekin osallistumaan.

Link to post
Share on other sites
4 tuntia sitten, MaraToni kirjoitti:

To 29.4

Minusta riippumattomista syistä eilisen treeniohjelma muuttui. VK-harjoitus siirtyi tälle päivälle, harmi sinänsä koska eilen olisin juossu kympin alle puoleen tuntiin.

Jep. Tuttu ongelma täälläkin. Mieli ja keho toimivat yhdessä, joten jos tulee muutoksia arkeen, vaikuttaa se välittömästi ja suoraan urheilusuoritukseen dramaattisin seurauksin.

 

Link to post
Share on other sites

Ti 4.5

Juoksua 14,6km @ 5:43. Koko päivän kova himo lenkille ja ajattelin, että tänään kyllä kulkee. No, ei kulkenut. Jotenkin oli tukkoista juoksu, ehkä vähän helpotti loppupäässä. Rannesykekin alussa mittaili vähän mitä sattui. No, tulipa lenkki tehtyä. Kumma juttu, että silloin ei kulje kun sitä odottaa. Ja sitten joskus niin väsyneenä, että meinaa jättää koko lenkin väliin, sattuukin kulku kohdilleen.

 

Kun pääsin kotiin, niin tossujen vaihto ja vähän kuivaa vaatetta päälle. Loppuverraksi pyöräilyä 16,1km avg. 24,5 km/h. Pyöräillessä tuo rannesyke ei toiminut senkään vertaa, keskisyke 68...

Link to post
Share on other sites

To 6.5 juoksua 14km @ 5:00:

2km verraa + 10km @ 4:41 + 2km verraa.

 

Kyllä oli väsynyt olo kun lähdin lenkille. Verran aikana olin melko varma, että ei tästä mitään tule. Varsinkin kun työvaiheen kaks ekaa kilsaa oli vastatuuleen ja vauhdit jäi 4:50 kieppeille vaikka kuinka rutisti. Mutta sitten alkoi kai kroppa tottumaan reipastahtisempaan menoon ja pääsin kääntymään vähän myötäisen puolelle. Juoksuhan alkoi tuntumaan ihan juoksulta. Aikomus oli tehä 8 kilsan VK-osuus. Vastatuuli osuus osui taas kilsoille 6-8 ja vähän epäilytti miten vastatuuleen jaksaa pitää vauhtia. Hyvin jaksoi ja niinpä ajatteli, että 8 kilsan jälkeen olis taas myötätuulta, joten kun se on jo tuossa aiemmin hankittu juoksemalla vastatuuleen, niin pitäähän se hyödyntää ja jatkoi VK-osuutta pari ekstrakilsaa. 

 

Kaikkiaan oikein onnistunut VK-treeni. Tämä oli hyvä, varsinkin kun edellinen VK-treeni meni vähän penkin alle. Vaikka syketaso tuolla kovimmilla kilsoilla huiteli aika lailla samoissa kuin aiemmissa VK-treeneissä, niin se ei tuntunut ollenkaan niin ikävältä. Kai se pumppukin tottuu hakkaamaan tiheämmin kun sitä enempi ärsyttää.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy