Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
mako

Mukavat uimalasit?

Recommended Posts

Onko sellaisia laseja, jotka ei ime, paina eikä purista vielä tunninkaan yhtäjaksoisen uinnin jälkeen? Kaksia malleja olen kokeillut. Toiset painoivat nenänvartta (Speedo Pacific Storm), toiset (UrheiluHallit-lasit)meinasi imaista silmät mukaan tunnin polskuttelun jälkeen.

Avovesiuintiin on olemassa isompiruutuisia laseja, mutta miten mukavia ne ovat? Löytyykö perus-Speedoista tms. Sportia-laseista mukavaa mallia altaaseen? Speedo Rift Pro?

Minä löysin ihan tuntemattomasta merkistä aivan täydelliset lasit, jotka eivät paina mun silmiä edes 1,5 tunnin uinnin jälkeen. Tampesterissa voisin antaa vaikka testattavaksi mutta todennäköisyys että olet näiltä suunnilta ei ole suuri. Lasit eivät kyllä ole kalliit mutta saatavuus hieman vaihtelee. Lisää infoa voin antaa privana.

Mulla on semmoiset tosi isoruutuiset AquaSphere Seal XP lasit ja ne ovat ainakin tosi mukavat. Missikisoja noilla laseilla ei voiteta sen verran isot ja rumat mutta koskaan ole alkanut tuntumaan uidessa pahalta.

Näkö vaan on niin huono että nyt on tilauksessa AquaSphere Eaglet vahvuuksilla. Jos vaikka ensi kesänä näkis niitä poijjujakin paremmin :)

Minä löysin ihan tuntemattomasta merkistä aivan täydelliset lasit, jotka eivät paina mun silmiä edes 1,5 tunnin uinnin jälkeen. Tampesterissa voisin antaa vaikka testattavaksi mutta todennäköisyys että olet näiltä suunnilta ei ole suuri. Lasit eivät kyllä ole kalliit mutta saatavuus hieman vaihtelee. Lisää infoa voin antaa privana.

Kerrotko, mitä merkkiä ja mallia olivat? Vastaisen varalle voisi olla hyödyllistä. Tarkempien tietojen kertominen ei kuitenkaan nyt liene mainostamista, ja keskustellaanhan täällä monista muista urheiluvarusteista nimillä.

No yleisön pyynnöstä sitten kaupallinen linkki tähän. Näistä laseista on useampikin tykännyt ja eihän niiden hankinta ole multa pois :) Hintahan sisältää postikulut, mutta toimitusaika tietysti on pitkä kun kerta kiinasta tulevat.

http://dx.com/p/stylish-pc-lens-swimming-goggle-glasses-w-carrying-box-black-81130

Malmsten Swedish Goggles, ainoat lasit jotka pitävät vettä tekemättä tunnin uinnissa törkeitä pandoja ja puristamatta kalloon kuoppia. Kunhan vain linssien väli on ensin säädetty tarkasti sopivan pituiseksi. Plussaa tietysti myös se että ne ovat kaikista halvimmat. Muokattu

Luultavasti aikalailla Malmstenien kanssa samantapaiset ovat Kiefer Soft Seal Racing -lasit. Olen koittanut viimeisen vuoden sisään 5 eri lasia ja kyllä nämä tällä hetkellä aika suosikit ovat, kun omaksuu sen ajatuksen, ettei se lasien mukavuus välttämättä tarkoita pehmeää tiivistettä.

Voin lämpimästi suositella Aqua Sphere K180 mallia. Hyvä näkyvyys, hyvät remmit ja nenäpalaa voi vaihtaa. Allekirjoittaneelle istuvat kivasti, eivätkä aiheuta pandoja. Arenan ja speedon kilpalaseja olen omistanut useita malleja ja yhdet arenan avovesilasitkin käytetty loppuun, mutta nämä ovat olleet yksinkertaisesti parhaat. En tosin ostaisi laseja puhtaasti kenenkään muiden suosituksesta vaan valitsisin sovittaessa mukavimmalta tuntuvat. Tsemppiä etsintöihin.

Malmsteneja saa erivärejä Mäkelänrinteen uimahallista 5€ hintaan ja peililasihimmennyksillä 15€. Mulla kahdet pehmeät isokokoiset lasit vuotavat ja huurtuvat lopulta aina jostain nurkasta, mutta Malmstenit pitävät ja ovat samalla myös mukavimmat.

Tuohon hintaan kannattaa kokeilla!