Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Baldini (Minä olen minä)

Recommended Posts

Minä vielä kerran panen lusikan soppaan. Myönnän, että ilkeilin ja se oli minulta ylilyönti. Kuten Prefontane sanoi, että vasta opettelemme kasvotonta kommunikointia. Liian helposti lipsahti ilkeily näppikselle. Jos olisin miettinyt enemmän, että se oikeasti loukkaa Baldinia, olisin ehdottomasti jättänyt ´tyhmän kommenttini kirjoittamatta. Loukata ja pahaa mieltä en hänelle halunnut. Syvät anteeksipyynnöt vielä kerran.

Toinen asia, mistä haluan mainita, on se, että met, Mensonge, Hietsu, Professori, ovat kovia jätkiä ja hyviä tyyppejä. En haluaisi heidän nikkejään sekoitettavan tällaiseen asiaan. Ovat liian hyviä tyyppejä tällaiseen. Heillä ei ole osaa, eikä arpaa tällaisiin keskusteluihin ja spekulaatioihin (tiedoksi heille, jotka eivät ole seuranneet foorumia kauemmin). Muistan varsinkin Professorin ja Hietsun ainakin kirjoittaneen joskus foorumille, että tervetuloa vain kaikki vauhdista ja kunnosta riippumatta kokeilemaan ultria. Mensonge on itse kannustanut minua alkuaikoina melkein kädestä pitäen foorumilla ja metin kanssa olen käynyt herkullisia keskusteluja, joissa hän perustelee hyvin kantansa, mutta on silti jaksanut lukea tällaisen vanhan akankin mielipiteen. Kova tyyppi. Kuten myös Prefontaneakin opin kunnioittamaan kun keskustelimme näistä ajoista ja tuloksista yms. Löysimme jopa yhteisen linjan keskustelujen kautta.

Mutta vielä kerran Baldini, pyydän anteeksi tyhmää kommenttiani. Lupaan, että yritän aikuistua tästä lähtien ja jättää lapselliset heitot pois.

• Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mulla, enkä usko että muillakaan täällä foorumilla ei ole mahdollisuutta tutustua henkilökohtaisesti jokaiseen kirjoittajaan. Siksi mielikuva tulee luotua sen perusteella mitä henkilöt täällä palstalla näppäimistöltään suoltaa.

Jos jollain on tuollainen "bonnie and clyde syndrooma" että on naamatusten symppis ja foorumilla jotain päinvastaista, niin mielikuva muodostuu sen perusteella mitä kirjoittaja täällä foorumilla raapustelee.

Itse tunnen henkilökohtaisesti hyvin ja melko hyvin muutaman kirjoittelijan täällä ja täytyy sanoa että heidän kaikkien kirjoitukset noudattelevat heidän irl käyttäytymistään hyvin pitkälle. Jos baldiinista todetaan että on huippu tyyppi naamatusten, niin se sama linja ei todellakaan jatku täällä foorumilla. Lisäksi se on pistänyt silmään että kun B kommentoi toisinaan melko voimallisesti, niin jos häneltä kysyy perusteluja joihinkin omasta mielestä "typeriin väitteisiin" niin niitä ei 90% varmuudella saa. Eli mielestäni vaikka B toisinaan perustelee sanomisiaan jollain tavalla, niin ei hän kuitenkaan jostain syystä vastaa huutoon. Tämä on hämmästyttävää!

Jos B arvostelee muita kirjoittajia heidän kirjoitustensa perusteella joksikin (vaikka luusereiksi, kuten nyt on käyny) niin yhtälailla muut voivat arvostella B:tä kirjoitustensa perusteella. Ei tässä puoliin eikä toisin kovinkaan isoa prosenttia foorumilaisista henkilökohtaisesti tunneta.

Eli olet täällä foorumilla se minkälaisen kuvan itsestääsi täällä luot. Sillä ei ole 99% paskankaan merkitystä foorumilaisten silmissä mitä olet siviilissä. Valitettavasti ja hyvä niin! Sen kanssa kannattaa opetella elämään.

Rookie

Eli miten olen ymmärtänyt tämän puheen aiheen, että ainoastaa silloin voi harrastaa liikuntaa jos yltää huippusuorituksiin... Aika rapakunnossa olisi suurinosa ihmisistä jos näin olisi. Mielestäni on mahtavaa että erilaiset ihmiset, eri taustoista ja syistä harrastavat liikuntaa. Ja nuo tapahtumat antavat heille tarkoituksen ja motivaation siihen. Kuten joku aikaisemmin sanoi, kaikkieivät edes voi treenata hullun lailla joka päivä, vaikka haluaisivat, koska on lapsia ja työ. Ja kuten itselläni on lapsi jolla on synnynnäinen sairaus ja vaatii erityishuomiota. Se menee kaiken edelle ja kaikki muu, mitä ehitii tehdä sen jälkeen on plussaa.

Minä en ole levittänyt valheellista tietoa jostain kurpasta kuten hän on minusta levittänyt. En edes tunne kyseistä tyyppiä, enkä halua tuntea. Toisekseen olen pelkästään kannustanut ihmisiä juoksemaan kunnolla ja yrittämään parhaansa. Olen kertonut, että on täysin tarpeetonta tyytyä paskoihin tuloksiin. Olen itse vuosien varrella havainnut, että esim. 4h ajan tekee ilman harjoittelua ja 3.33 meni hyvin vähäisellä treenillä, joten silloin ei ole mitään perusteita sille, että jotkut eivät esim. maratoneilla lainkaan hikoile tai yritä. Olen kertonut, että se ei ole pääsääntöisesti ainakaan kuntotasolla lahjakkuudesta kiinni, vaan siitä harjoitteleeko vai ei. Jos käy lenkillä niin voi tehdä suhteellisen hyviä tuloksia ja parantaa isoin harppauksin ennätyksiä. Samoin olen kertonut, että ei ole mitään järkeä, että kilpailuihin mennään täysin harjoittelematta, jos ollaan vielä kaiken lisäksi lihavia, eikä viitsitä yrittää kunnolla kuten jotkut läskit menevät midnight runiin lyllertämään. Eihän kukaan hyppää mäkihyppykisoissakaan, jos ei ole koskaan mäessä käynyt. Lopuksi olen sitä mieltä, että jos henkilöllä on harjoituspäiväkirja niin se on tarkoitettu sen henkilön harjoittelun analysointiin, eikä miksikään monisuuntaiseksi viestintäkanavaksi, joten menkää kirjoittamaan omalle puolellenne. Riitely ja väittely on ihan ok, mutta siinä vaiheessa, kun minusta aletaan valehtelemaan kuten kurppa tai laittamaan sanoja suuhuni siitä ketä muka pidän juoksijana niin onhan se saatanan perkele ja törkeätä. Tunnen kymmeniä juoksijoita, osan tämänkin palstan kautta ja arvostan heidät hyvin korkealle. He harjoittelevat kovaa ja pyrkivät kehittymään ja parantamaan ennätyksiään, eikä mitään 50 minuutin aikoja kympillä todellakaan. Joskus tulee mieleen, että on kummallista, että kaikenlaisilla pahantekijöillä ja sabotoijilla muka pitäisi olla joku ihmisarvo. Hehän pyrkivät vain siihen, että tästä yhteiskunnasta tulee huonompi, eikä parempi. Pyrkivät siihen, että kaikki saisivat kutosen koulussa kokeista ja juoksisivat maratonin johonkin viiteen tuntiin. En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi asioita halutaan tehdä huonosti. Eivät kovin moni muukaan ymmärrä, mutta he pitävät ajatukset sisällään, kun tietävät, että paskiaiset käyvät päälle. Demokratiassa on juuri se huono puoli. Lopulta ajan kuluessa kaikesta tulee huonoa, kun asioiden jarruttajat ja keskinkertaisuuden tai huonon ihannoijat pääsevät voitolle. Ei ihme, ettei Suomessa urheilussa menestytä ja kansa on keskimäärin rapakunnossa, kun on tuollaisia ihmisiä olemassa. Olen erittäin pettynyt, että juoksuun profiloitunut palsta on kerännyt tuollaisen lieveilmiön ympärilleen. Ymmärtäisin vielä, että niitä on naisten kympillä tai jossain midnight runissa, mutta tämä on urheiluun keskittynyt palsta ja täällä pitäisi olla lojaalisuus kohdallaan, puhaltaa yhteen hiileen ja karsia tuollaiset tyypit kokonaan urheilun parista pois. Mielummin vähemmän osallistujia kilpailuissakin kunhan on oikeat henkilöt mukana, eikä sellaista sakkia, jotka eivät halua edes yrittää. Minun nuoruudessani tuollaisesta olisi saanut sapiskaa, silloin ei tullut kuuloonkaan se, että asioita tehtiin huonosti ja yrittämättä. Suomalainen yhteiskunta on pikkuhiljaa mennyt aivan pilalle ja häpeän sitä, että olemme suomalaisia. Moni kirjoittaja on kertonut minulle henkilökohtaisesti mm. siitä, kuinka kurjaa työpaikoilla on se, että puolimaratonin ja maratonin maine on ryvetetty vääränlaisen porukan mukaanolon vuoksi. Vähätellään puolikkaan tai maratonin juoksua sen takia, koska nykyään niissä on jokainen mukana, vaikkei olisi ikinä käynyt lenkillä. Niinpä hyvin harjoitellutta henkilöä, jopa kolmen tunnin alittajaakin voidaan vähätellä sen takia, että maratonia pidetään jonkinlaisena pelleilynä, joka käydään retkeilemässä läpi. Viime vuosisadalla oli tilanne aivan toinen.

Tämä on aivan perseestä koko foorumi. Tänne on pesiytynyt joku juoksun vastainen rintama. Ihannoidaan sitä, että menee huonosti ja juostaan hiljaa. Mistä helvetistä se on alkanut. Karin Storbacka sanoi Veikkaaja-lehdessä aikanaan, että yli 5min/km vauhti ei ole juoksemista. Olen aivan samaa mieltä. Täällä sen sijaan, jos juokset kovempaa, olet jotenkin mulkku. Täällä ihannoidaan sitä, että menee huonosti. Kannustetaan ultriinkin ennenkuin on edes maraton mennyt hyvin jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ainoa syy, minkä olen itse keksinyt on se, että kun ihmiset ovat itse rapakunnossa niin he haluavat, että muutkin ovat rapakunnossa ja heitä korpeaa sitten se, että joku Professori, Winterroad, FrontRunner, Hietsu jne. ovat huippukunnossa ja toivovat, ettei kukaan muu vain pääsisi kuntoon.

En tosin uskon, että olen ainoa, josta Kurppa esim. levittelee valheita tai joku muu. Samaa sakkia on niin paljon pesiytynyt, että odottakaapas vain. Esim. Björn alkaa olla niin kovassa kunnossa, että kohta laittavat hänen eteensä vaikka mitä kapuloita, vaikka hän ei kirjoittelisikaan mitään täällä. Samoin Mensonge, puhumattakaan Metistä. Met on varmasti henkilö, jonka päänmenoksi keksitään ties mitä. Ultraketjussahan Met joutui jo saman porukan vainoamaksi, vaikka onhan se nyt aivan päivänselvä juttu, että kaikki, mitä Met kirjoitti, oli niin totta kuin olla ja saattaa. Haihattelijat vain haluavat kieltää sen ja näin ollen, Met joka sanoi totuuden, on mulkku, jota pitää rangaista. En ole vähään aikaan kauheasti jaksanut foorumia niin tarkkaan lukea, mutta olen varma, että Metistä kerrotaan valheita. En halua tässä paljastaa, ketkä kirjoittelijat ovat minulle mitäkin kertoneet, mutta onhan se aivan käsittämätöntä kuinka huono maine ultrajuoksullekin on syntynyt. Sitä pidetään vain niiden temmellyskenttänä, jotka eivät viitsi harjoitella sen verran, että maraton kulkisi edes kohtalaisen kuntoilijan tasolla. Tästä kärsivät sitten parhaat kuten Professori ja Hietsu. On vaikea varmaan löytää tukijoita kuten sponsoreita, jos koko lajilla on huono maine. Onhan se älytöntä, että ihmiset joutuvat sitten häpeämään harrastustaan ja korvat luimussa kulkevat tuolla. Kaikki olisi voinut olla toisin, jos kisoissa olisi ollut alunperin tiukemmat rajat. Jos maratonilla maali menisi kiinni 4h jälkeen niin jengi olisi harjoitellut paremmin. Jos kympillä vaadittaisiin miehissä vaikkapa 43 minuuttia vähintään niin jengi harjoittelisi niin kauan että se 43min voisi mennä ja eikä se häpeä olisi vaikkei 1. yrityksellä menisikään. Kyllähän rubikin kuutiotakin voi joutua yrittämään enemmän kuin kerran ennen kuin se ratkeaa. Miksi kaikki pitää automaattisesti mukamas onnistua hyväksyttävällä tasolla heti ekalla kerralla, jos suoritus on surkea. Silloin on yhteiskunnassa jotain oikeasti pahasti pielessä. Aivan sairasta (siis ei nimim. sairanen, vaan sairaus). Oliko esim. Lydiardin aikana samanlainen kulttuuri?

.

Muokattu

Minä tähän yritän saada kopioitua viestin, mitä tuli yksärilaatikkooni. Väite siis, että valehtelen Baldinin antaneen minulle varoitusta ja levitäÃ¥n näin väärää valetta.

image.php?u=6830&dateline=1304510660 Baldini

user-offline.png61km:n kohdalla menossa

<dl class="userstats"><dt>Liittymispäivä</dt><dd>08.07.2008</dd><dt>Viestejä</dt><dd>7,424</dd></dl>

[h=2]Olet saanut varoituksen[/h] Terve v.kurppa,

toinen palstan käyttäjä on antanut sinulle varoituksen.

Syy: Loukkaava viesti

-------

En ole saanut unta koko aamuna yövuoron jälkeen kun olen miettinyt tätä asiaa. On jotenkin niin paska olo suoraan sanoen. Olen tämän miettimisen tuloksena päätynyt siihen, että pyydän Seppoa poistamaan tänään käyttäjätunnukseni foorumilta. On se sekin, että selän hermokanavan ahtauma etenee sitä vauhtia, että voi olla, etten edes juokse koskaan. Mitäpä silloin täällä foorumillakaan teen. Toiseksi, koen, että baldinin viimeinen teksti foorumin kriteereistä on liikaa. Vaikka yritín suhtautua siihen keveästi ja naureskellen ja ymmärtäen, olen aamun valvomisen lopputuloksena päätynyt siihen, että jos en osaa suhtautua tällaisiin juttuihin nykyaikaisen keveästi, ei silloin oikeastaan kannata jatkaakaan. Kuulun liikaa nr-jengiin ja satsaan enemmän perheeseeni ja lasten hyvinvointiin kuin juoksuun. Urheilusta en kehtaa edes puhua omalla kohdalla.

Toivotan kuitenkin baldinille hyvää jatkoa ja sitä, että hän löytää balanssin kovan treenin ja levon välillä ja pääsee vammoista. Hänellä on kuitenkin mahdollisuuksia kehittyä ja juosta vaikka mitä aikoja. Kehityshän on ollut tosi kovaa.

Näissä merkeissä tapan tänään v.kurpan ja toivon, että Seppo ehtii poistaa käyttäjätunnukset tämän päivän aikana. Kiitos kaikille. Toivon sydämestäni, että kärkäs kieleni ei kuitenkaan ole jättänyt kenellekään mitään angsteja.

Ja en tule lukemaan enää tätä ketjua, joten ei kannata kommentoida Baldinin ketjuun minun asioita. Kunnioittakaamme hänen omaa ketjuaan sen verran, että vain kannustetaan häntä treeneissä ja toivotaan hänelle kaikkea hyvää ja hienoja kisaraportteja tähän ketjuun.

Näissä merkeissä tapan tänään v.kurpan ja toivon, että Seppo ehtii poistaa käyttäjätunnukset tämän päivän aikana. Kiitos kaikille. Toivon sydämestäni, että kärkäs kieleni ei kuitenkaan ole jättänyt kenellekään mitään angsteja.

Höpöhöpö Kurppa, tähän marttyyrilinjalle ei kaiketi kenelläkään ole tarve lähteä. Ja kommentoin kuitenkin, koska varmasti luet mitä tähän kommentoidaan. Mutta ei tarvitse vastata.

Höpöhöpö Kurppa, tähän marttyyrilinjalle ei kaiketi kenelläkään ole tarve lähteä. Ja kommentoin kuitenkin, koska varmasti luet mitä tähän kommentoidaan. Mutta ei tarvitse vastata.

MIe olen sammoo mieltä, ei tälläsestä kannata lopettaa yhtään mitään. Baltsu on baltsu, ja se ei muutu mihinkään jos pois lähtee!!

image.php?u=6830&dateline=1304510660 Baldini

user-offline.png61km:n kohdalla menossa

<dl class="userstats"><dt>Liittymispäivä</dt><dd>08.07.2008</dd><dt>Viestejä</dt><dd>7,424</dd></dl>

[h=2]Olet saanut varoituksen[/h] Terve v.kurppa,

...

Näissä merkeissä tapan tänään v.kurpan ja...

Hee, silmäilin viestiä eka silleen pikaisesti ja noi sattu silleen sopivasti silmään ja tuumasin jotta nehän nyt äärimmäisyyksiin menee kevyen v*ttuilun ja pelkkien kärkevien mielipiteiden takia. No ei kyllä foorumiltakaan kantsi häipyä ton episodin takia, jos et vielä osaa suhtautua asioihin kevyesti niin tässähän se ois tilaisuus harjoitella. ;)

Vaikka Baldin kirjoitukset voivat jopa loukata osaa lukijoista, kehoittaisin ottamaan rauhallisesti.

Kun lukee aktiivisen foorumilaisen kirjoituksia osaa suodattaa ylilyönnit tai värittyneet tai ihan väärät sanavalinnat itse asiasta.

Myös hyvin persoonallinen/provosoiva kirjoitustyyli voi loukata, jollei keskity itse asiaan.

Itse asioistahan saa olla erimielinen. Se ei ole loukkaavaa ketään kohtaan.

En myöskään ole huomannut herra B:n loukanneen henkilökohtaisesti ketään, vaikka kirjoituksissa onkin välillä tietynlaista kiihotusta 'kansanryhmiä' kohtaan. Itse pidän noita tiettyjä kommentteja vastaavana huumorina, kuin mm. Wahlroosin lipsautuksia. Onhan niissä jotain ajatusta takana ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta ei kannata ihmetellä jos välillä roiskuu takasin. Huomiota niillä ainakin saa.

Ehkä saatoin kerran piikitellä soutuvauhtiaan, pahoitteluni jos pahoittui mieli siitä, minun puolestani jokainen saa hölkätä ja soutaa sillä vauhdilla kuin kokee sopivaksi. Itse hölkkään usein noin 6min/km eikä se ole väärin jos joku haluaa mennä kovempaa tai hitaampaa.

En myöskään ole huomannut herra B:n loukanneen henkilökohtaisesti ketään, vaikka kirjoituksissa onkin välillä tietynlaista kiihotusta 'kansanryhmiä' kohtaan. Itse pidän noita tiettyjä kommentteja vastaavana huumorina, kuin mm. Wahlroosin lipsautuksia. Onhan niissä jotain ajatusta takana ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta ei kannata ihmetellä jos välillä roiskuu takasin.

Ero tosiaan taitaa olla siinä, ettei Wahlroosia voisi varmaan vähempää kiinnostaa vastakritiikki, sen sijaan Baldini tuntuu ottavan pienetkin kuitit aika herkkänahkaisesti. Esimerkkinä tuo kurpalle annettu pellevaroitus ja kyllähän mm. meikäläiseltäkin evättiin pääsy herran blogiin (en tiennyt että sellainen on mahdollista) jokunen vuosi sitten, kun menin kommentoimaan siellä noista Bostonin maratonrajoista, että jos mies keskittyisi yhtä paljon treenaamiseen kuin naisten rajoista kitisemiseen, niin miesten rajatkin olisi rikottu jo aika päiviä sitten.

Ja eihän tämä ollut ensimmäinen kerta. Taidettiin viime talvenakin lukea kuinka Esportissa kaikki kannustaa, mutta palstalla jengi vain puukottaa. Vastausta en saanut (viitaten Rookien viestiin), kun kysyin onko omat jutut samaa tasoa Esportin saunassa kuin palstalla...

Hieman toivon kuitenkin paksunahkaisuutta palstalla. Ei yhden nimimerkin näkemys edusta koko palstan mielipidettä. Esim. aikarajoissa tai kisoihin osallistumisista. Nuo Baldinin viimeiset viestit eivät kuitenkaan ole millään lailla puolusteltavissa, vaikka niissä ei henkilökohtaisuuksiin mentykään.

Lopuksi olen sitä mieltä, että jos henkilöllä on harjoituspäiväkirja niin se on tarkoitettu sen henkilön harjoittelun analysointiin, eikä miksikään monisuuntaiseksi viestintäkanavaksi, joten menkää kirjoittamaan omalle puolellenne.

On se muuten kauheata, mitä täällä aina tapahtuu sillä aikaa, kun olen lomareissulla Jenkeissä. Lomalla kun tulen jostain syystä toimeen (lähes kokonaan) ilman Internettiä.

Itse olen tainnut analysoida soutuvauhtisi paskaksi, vastasit siihen muistaakseni jotenkin näin: "Taidat olla paska mies". En siis väittänyt sinua paskaksi, etkä sinä minua, joten kaikkihan meni hyvin...

Soutuvauhdin hitauteen syynä voi olla myös virheellinen tekniikka, sitä voi meistä jokainen hioa paremmaksi. Tässä lisää sitä kaipaamaasi harjoittelun analyysiä.

Vieras
This topic is now closed to further replies.

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy