Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kaisla

Kisaraportteja sieltä sun täältä

Recommended Posts

Tulipa kynnettyä kauniissa mutta tuulisessa kevätsäässä Suolahden keskustaa 9 kertaa ympäri. Hienointa kisassa oli oman seurakaverin, Obed Kipkuruin SM-hopea ajalla 66.32. Itse kaveri oli tosin pettynyt juoksuun ja aikaan, kun ei kuulemma oikeen kulkenut...

Oma juoksu oli tukkoista räpellystä, mutta lopputulokseen on 2 lama vuoden jälkeen pakko olla tyytyväinen. Keskivauhti 3.31/km puolikkaalla (ja 1.5min parannus omaan enkkaan) kertoo, että 3 viikon päästä Prahassa kaikki on mahdollista, kunhan kaikki natsaa kohdalleen...

t. Tusker-H

Hyvältä näyttää. Maltahan nyt sitten palautella ja jättää ns. viimeset kunnon treenit vähemälle niin irtoo kunolla Prahas!

Jep, Tuska_H vetäisi kyllä hyvän ajan Suolahdessa. Kuulemma reitti ei todellakaan ollut mikään nopein. Tuo laittoi entisestään lisää painetta meikäläiselle Hampuriin. Puolen litran Tusker-pullo odottaa kaapissa jo valmiina, mutta kuka sen lopulta juo?

Puolikkaan reitistä en ole kuullut kommentteja, mutta ainakin paikan päällä 17-19v tyttöjen kympin voittaja kehui reittiä nopeaksi, vaikka tuuli vaivasikin. Suolahden keskusta, missä kisa juostiin, on lähestulkoon tasaista kokonaan lukuunottamatta asemakadun ylikorkeita hidastetöissyjä. Itse en reittiä juossut, mutta voisi kuvitella, että reitti olisi kohtuu nopea, kun ei ole ylämäkiä hidastanassa matkan tekoa?

Oma juoksu oli tukkoista räpellystä, mutta lopputulokseen on 2 lama vuoden jälkeen pakko olla tyytyväinen. Keskivauhti 3.31/km puolikkaalla (ja 1.5min parannus omaan enkkaan) kertoo, että 3 viikon päästä Prahassa kaikki on mahdollista, kunhan kaikki natsaa kohdalleen...

Onnittelut! Sulla on mennyt sen verran "hyvin" viimeisen 2 vuoden aikana, että olehan nyt vaan TODELLA tyytyväinen tohon kisaan! Ei tiedä taas montako vuotta menee seuraavaan hyvään juoksuun... ;) Maratonin ennätyksen laitat ainakin uusiksi Prahassa.

Siskokulta kitisee tuolla Yyteri-ketjussa kun meni niin huonosti (3.55). Minulla meni eilen Riiassa reilut 4.22 ja olen tyytyväinen. Kaikki on niin suhteellista. :smiley:

Lähtö oli puoli kymmeneltä. Aamu oli sellainen kuin olin pelännyt ja odottanutkin, ihan kunnon helle. Edelliset hellejuoksut on viime kesältä, joten hirvitti ja kovasti.

Maraton juostiin kolmena kierroksena. Reitti oli ihan mukava ja vaihteleva: Lähdettiin stadionilta vähän keskustan ulkopuolelta, juostiin keskustan läpi ja sieltä ison sillan yli toiselle puolelle Daugava-jokea, ja siellä tehtiin pieni kierros kivalla puutaloalueella. Sitten takaisin. Liikenne oli poikki koko reitillä. Oli hienoa juosta varsinkin sillä nelikaistaisella sillalla. Keskustassa oli pari erilaista kokoonpanoa soittamassa, ja se pätkä olikin kaikkein paras.

Juomahuolto oli tuon maratonin suurin miinus. Juottoloita oli reitillä kolme eli noin viiden kilometrin välein. Mukit olivat aina pelkästään puolillaan. Urheilujuomaa taisin saada viisi kertaa, sitten se loppui. Se nyt oli vielä siedettävää, mutta ilmeisesti myös tavallinen vesi loppui - yhdestä pisteestä sain kahdella viimeisellä kierroksella hiilihapotettua vettä. Meinasi vähän tulla ylös. Tuo maraton oli sen verran iso tapahtuma, että minusta oli aika anteeksiantamatonta, että juomiset loppuivat. Eilisessä helteessä se oli vaarallistakin. Tästä lähtee kyllä palautetta. :wife:

Oli siinä reitillä kyllä ystävällisiä kannustajiakin. Yksi vanhanpuoleinen nainen antoi vettä ja juoksi rinnalla pari sataa metriä. Kyllä lämmitti sydäntä (ja helpotti nestehukkaa). Yhden talon ikkunalta sai myös vettä ja mehua.

Ja mitenkäs minulla meni? No, vauhti hidastui tasaisesti koko matkan, mitä nyt vähän romahti lopussa. ;) Tällä kertaa en jaksanut juosta maaliin asti; viimeisillä kahdeksalla kilometrillä kävelin varmaan puolet matkasta. Se oli ainoa asia, joka jäi vähän harmittamaan. Onneksi takaa tuli jossakin 37 kilometrin kohdalla kiltti liettualaismies, jonka kanssa juoksin pari kilometriä. Sitten minä taas kävelin. Vähän ennen 42:ta kilometriä tuli vastaan kävelevän latvialaismiehen selät, ja niiden (ihan kokonaisten miesten siis) kanssa juoksin vielä viimeiset pari sataa metriä. Loppu oli sitten aika korni mutta huippu: toinen (paremman näköinen) mies sanoo "Give me your hand" ja siinä pingotaan käsi kädessä maaliin ja kaikki hurraa ympärillä :1st: (Myös sen miehen vaimo.)

Kuten sanottua, olen oikein tyytyväinen aikaan. Ennätys on kuitenkin vain vajaat 12 minuuttia parempi. Ja sen 12 minuuttia selittää jo helle ja se, että tuli käveltyä edellisenä päivänä ihan liikaa. Eli kyllähän minä olen ihan ÄLYTTÖMÄN hyvässä kunnossa, olosuhteet ovat vain minua vastaan. :102:

Jalat on nyt ihan mukavassa kunnossa. Huonossa kunnossa on naama, hartiat ja selkä, ainakaan naama ei ole ikinä palanut niin pahasti kuin eilen.

Vielä jokunen plussa ja miinus:

- juottaminen

- muutenkin vähän heikot tarjoilut (maalissa pelkkää banaania ja vettä; olisi ollut appelsiiniakin, mutta loppuivat ennen kuin minä ehdin maaliin)...

- ...eikä sponsoreiltakaan saanut mitään kivoja juttuja (kirjoittaa M. Aterialisti), tosin mitali on ihan hieno

- ajankohta on aika altis helteelle, ja tämmöiset pohjoisen asukit eivät ole vielä ehtineet sopeutua

+ sopivankokoinen: ei tarvitse juosta yksin, mutta ei ole ruuhkia

+ liikenne katkaistu

+ ei tule kauhean kalliiksi (noh, minä lähdin Tartosta, mutta ei kai se niin hirveän kallista Suomestakaan ole)

+ kiva reitti, ei mäkiä (paitsi sillalla loivat mäet)

+ latvialaiset on mukavia :)

Minä olen varmaan aika ykkössnobi ja -öky. Kolme maratonia, kolme maata (Suomi, Viro, Latvia). Hih.

Onnea, Pille! Olen kateellinen tuosta maratonisi lopusta. Pystyn kuvittelemaan, miten ilmassa leijuu hileitä, fanfaarit soi, ja sinä ja latvialainen juoksette pitkin, notkein askelin, hymy huulilla kareillen.

Ollaan molemmat mielettömän hyvässä kunnossa: minä pystyin tänään jopa juoksemaan agilitytunnilla. Minulle tällainen toipuminen on ihmeellisempää kuin sinulle, sinähän olet aina ihan ehjä maratonia seuraavana päivänä.

Tämmöisessä tuli piipahdettua. Kävi oikeastaan aika hyvä tuuri kun viime päivien helteet helpottivat sen verran että klo 12 startissa oli vain n. +20 astetta. Matkahan oli järjestäjän mukaan 7.8km. Tungin rohkeasti melko eteen vaikka melkoisia nimimiehiä näytti olevan paikalla. Startin jälkeen kävi kyllä selväksi missä mennään kun kärki katosi jonnekin ekan mutkan jälkeen. Meikä löntysti perässä pienessä porukassa, ekat kilsat n. 3.30 vauhdilla. Ihan hyvältähän tuo tuntui mutta jossain siinä puolivälin jälkeen mentiin hieman mäkisemmälle soratieosuudelle jonka seurauksena vauhti hiipui. Maaliin raahustin ajassa 27:58. Vetäisin vielä hurjan loppukirin ja paransin sijoitusta joka on varmaan joku kahdeskymmenes ;-).

Halkian hölkkä oli mukava kokemus: reitti oli juostava ja sää leppoinen. 6-7km välillä ollut mäki tosin meinasi mennä taaperteluksi. Hyyyyyyyyyyyvin pitkä tulosten odottelu tosin laski hieman tunnelmaa:ruoska:. Matkana oli siis tuo 7,8 km ja meno oli alusta lähtien hurjaa. Oma eka kilsa oli jotain 3.18, joten kärki veteli 3-3.10min. Oma vauhtini tasaantui siinä sitten tuon hurjan alun jälkeen ja loppu sujui 3.30-3.40 vauhtia. Tässä juoksussa hurjasti aloittaneiden selkiä ei loppumatkalla tullutkaan vastaan, vaan eräskin M55 -sarjalainen rökitti minut lopussa mennen tullen. Olin todella piipussa mutta onnellinen omaan tasoon nähden hyvästä vauhdista ja kestävyydestä.:hali_hehe:

Ai pitkä tulosten odottelu, vai ? eihän me niitä odoteltu kuin 1,5 tuntia (:

Tuusulassa saatiin sentäs viettää 3h odotellen (:

Monet urheiluseurat kaipaisivat mukaan toimitsijoiksi vähän nuorempaa

väkeä ... kunnioitan näitä vanhempia herroja/rouvia, jotka moiseen

urakkaan ryhtyvät.

Kiva juoksu !!! Ihana maalaismaisema - lehmät tuijottivat meitä juoksijoita

korvat pystyssä ja silmät tapillaan.

"Halkian hölkkä oli mukava kokemus: reitti oli juostava ja sää leppoinen. 6-7km välillä ollut mäki tosin meinasi mennä taaperteluksi. Hyyyyyyyyyyyvin pitkä tulosten odottelu tosin laski hieman tunnelmaa. Matkana oli siis tuo 7,8 km ja meno oli alusta lähtien hurjaa. Oma eka kilsa oli jotain 3.18, joten kärki veteli 3-3.10min. Oma vauhtini tasaantui siinä sitten tuon hurjan alun jälkeen ja loppu sujui 3.30-3.40 vauhtia. Tässä juoksussa hurjasti aloittaneiden selkiä ei loppumatkalla tullutkaan vastaan, vaan eräskin M55 -sarjalainen rökitti minut lopussa mennen tullen. Olin todella piipussa mutta onnellinen omaan tasoon nähden hyvästä vauhdista ja kestävyydestä".

Minähän se olin.Varovasti täytyi aloitella,3.33 vauhtia menin läpi.Taustasta johtuen yleensä tuo loppukiri irtoaa,tosin et jäänyt kuin sekunnin. (Ei onnistu kopiointi meikäläiseltä vieläkään.)