Jump to content
Juoksufoorumi.fi



riopentti (2021: KK83 <11h, Nuuksio 70 <9,5h, VM65 <9h)


Recommended Posts

Kai se on todettava: olen jo keski-ikäinen liikuskelija, ja parin vuoden tavoitteenani on alle kolmen tunnin marakuntoon pääseminen. Ennätys toissavuodelta 3.25 hyvän hiihtotalven jälkeen, mutta tämä vuosi DNS. Kouluiässä eli elinvuosieni alkupuoliskolla tuli liikuttua kuusi kertaa viikossa juoksun tai hiihdon merkeissä, mutta sittemmin liikunta jäänyt kausittaiseksi, juoksukilometrieni ollessa vain muutama hassu satanen vuodessa. Päälle noin kerta viikossa sählyä, ja kesän polviongelmien johdosta harjoitusrepertuaarissani myös pyöräilyä, uintia ja kuntosalia - jos eivät kausiflunssat sotke suunnitelmia. Elopainoa tarkoitus myös tiputtaa kymmenisen kiloa, jolloin uskon tavoitteenikin olevan jälleen realistinen.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 875
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Puolisentoista tuntia sitten saavuin maaliin, KK55 nettoaika 7:02:20 ja sijoitus 74. sarjassani vajaasta viidestäsadasta mieslähtijästä - ei siis kovin huono ultraneitsyelle. Maran verran meni hyvin,

Tässäpä oma tajunnanvirtavuodatukseni hyvin menneestä viisvitosesta. Kiireistä johtuen teksti odotteli viikon viimeistelyä, joka kävi ajatusvaihtelusta kellonympärityöskentelyn jälkeen. Enempää en jak

Editoin tähän hieman juoksurapsaa. Kilparyhmästä liikkeelle alamäkiin erittäin vauhdikkaasti, ilmaisia kilometrejä, eli etureisistä liiat voimat pois heti alkuun. Jyrkemmät ylämäet kävellen kuten muut

Posted Images

Ja tästä se taas lähtee. Viikon kuumeettoman flunssan jälkeen eka lenkki, peekoota Hakunilan puruilla kilpavitosella. Mukavan mäkinen reitti, nousua (ja tietty laskua kumpaakin) 76m, 5.24 km ja 31:29 = 6 min/km, TE 2.4, 370 kcal, avg 142, max 159.

Hengitys oli jo melko normaali ja ylämäet meninkin rauhallisesti, lihaskuntoharjoituksena ja yleensä alle vk-rajan. Polvikaan ei ilmoitellut itsestään pehmeällä alustalla - hehkutuksen paikka!

Link to post
Share on other sites

No kipeytyihän se polvi taas. Siitä huolimatta työpaikkasählyä alkuillasta 52 min, TE 3.3, 480 kcal (mittauksessa kylläkin taukoja jolloin sykkeenä viivaa), avg 152, max 182. Kunto niinsanotusti kesäterässä kolmen kuukauden kesätauon jälkeen mutta onneksi vaihtotauot toivat helpotusta puuskutukseen.

Link to post
Share on other sites

Ap työmatkapyöräilyä, vajaa 30 km ja puolitoista tuntia. TE 3.1, 1130 kcal, avg 147, max 169, nousua 101m, laskua 133m. Tuli parin vuoden tauon jälkeen hieman etsiskeltyä reittiä eli useampi uukkari mahtui matkaan, samoin liian monta pitkää liikennevaloa ja jopa ketjujen tippuminen keskiöltä mikä harvinaista. Selässä lähes täyspakkaus läppäreineen, vaihtovaatteineen ja suihkukamppeineen. Mutta hyvää peekoota, arvelen, ja illalla lisää.

Link to post
Share on other sites

Alkuillan työmatkapyöräily luokkaa 26-27 km vesisateessa isohkolla repulla, tunti ja kakskytkaks ml. taas 5-10 min liikennevaloissa. TE 3.4, 940 kcal, avg 142, max 180. Nousua 108m, laskua 79m. Meinas nälän myötä energiat loppua kesken ja pöyräilyshortseissa ajettuna jalat lopussa kangistua. Nyt aika naatti, huh.

Link to post
Share on other sites

Uintia runsas puoli tuntia ja 1,5 km (1,1+0,4 km, nopea sauna välissä). Tungosta oli Tikkurilan uimahallissa, vain kaksi 50m rataa käytössä: hitaille ja "nopeille" - eli vähemmän hitaille. Ei oikein tullut matkauinnista mitään jonouinnissa, vua oeskohan tuota jaksanukkaa... Uintitekniikkaa mieleen palautellessa oli kuitenkin ihan hyvä harjoitus.

Link to post
Share on other sites

Olipas mukava käydä juoksulenkillä! Alkuillan hölkkäily Paloheinän 7,5 km:n hiihtopohjalla eli purualustalla, ylämäet ja alamäetkin rauhallisesti hölkäten jo pudonneiden lehtienkin eli liukastumisvaaran vuoksi. "Peltolenkkeineen" luokkaa 40:20 eli 5:23/km-vauhtia mihin jättetyytyväinen kun ottaa huomioon alustan, reitin nousut ja juoksutauon. TE 3.2, 510 kcal, avg 147, max 170 (loppukummun päällä).

Varmasti taas polvi oireileva huomenna, mutta kun lääkäri antanut luvan juosta kivun rajoissa niin jees. Yhtään kovaa alustaa ei jalka kestä mutta syvien lihasten asentoon huomiotakiinnittämällä ei polvi oireile paljon ollenkaan pehmeällä alustalla.

Mikä endorfiiniryöppy kun taas pääsi ulos juoksemaan! Täältä taas tullaan... :running: :smile-new:

Link to post
Share on other sites

No se polvihan kipeytyi taas kävelyäkin haittaavaksi mutta sillä mennään. Ke ja pe meni varaston siivouksen merkeissä, osittain kuntoilua sekin kun hikikin tuli karatekid-tyyppisessä jynssäyksessä. Tänään huushollin putsausta pari tuntia ja päälle sienimetsäulkoilua muutama tunti. Päälle mikrokuntopiiri ja erityisesti reiden lähentäjien pitkäkestoista venyttelyä, kun on tuo jäänyt vähemmälle vaikka lähentäjien kireyttä vaivan syyksi arvelenkin. Teki kutaa, kun nyt jaksaisi venytellä pari viikkoa joka päivä.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

No niin, eka liikunta taas häiritsevän pikkuflunssan jälkeen. Rä´änpoistolenkki Paloheinän 7.5km-lenkillä, juoksuhölkkää 43:30 eli 5:48/km, TE 3.3, 540 kcal, avg 147 eli PK, max 178, nousua 118m, ylämäet rauhallisesti. Antis kattoo ny kuis polvi huomen oireilee, aamusählyyn olis tarkoitus mennä.

Link to post
Share on other sites

Iltalenkki Paloheinässä. Kaveria odotellessa kolmen kilsan lenkki polvenkin hieman ilmoitellessa olemassaolostaan, ja sitten keskusteluvauhtia ristiin rastiin kaverin ja tämän koiran kanssa ja ilman. Tuntikakskytneljä ja 12.8 km eli taukoineen runsas 9 km/h, TE 2.6, 920 kcal, avg 140, max 169. Nousua 186m. Tällaisia kai niiden peekoolenkkien pitäisi olla, ja samalla saa lihaskuntoharjoitusta ylämäissä. Aika jees, nyt vain katsotaan mitä polvi sanoo huomenissa. Lepoa kehiin ja sienimetsään.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy