Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
artturi

Pirkan hölkkä 2012

Recommended Posts

Edellisvuoden noteeraus oli 3:58 maran jälkeen 3:01 ja nyt olen huomattavasti paremmassa vedossa. Aika monta kisaa olen onnistunut ryssimään liian kovalla aloituksella, riskillä on vedelty. 5:10-5:20-vauhti leveämmillä osioilla antais hyvää polkupätkiä varten ja säästäisi terää loppuvetoa varten. Polkuosuuksilla, jotka ovat loppujen lopuksi aika lyhyet, km-vauhti mulla tippuu n. 30s/km. Tuo 2:56 voisi ainakin olla hyvinkin haarukassa.

No niin, ilmoittautuminen Pirkan hölkkään tehty !! Ennenkin olen ollut ilmoittautunut mutta aina joku flunssa on viime tipassa estänyt osallistumisen. Toivottavasti nyt onnistaa! Muistelen kuulleeni varoituksia reitin raskaudesta, jopa marathonia raskaammaksi on sanottu... jotta osaisin henkisesti valmistautua, niin mitä mieltä kokeneemmat ovat reitin raskaudesta?

Muistelen kuulleeni varoituksia reitin raskaudesta, jopa marathonia raskaammaksi on sanottu... jotta osaisin henkisesti valmistautua, niin mitä mieltä kokeneemmat ovat reitin raskaudesta?

Ihan varmasti ei ole yhtä raskas kuin maraton, vaikka eihän "raskaudelle" mitään oikeaa objektiivista mittaria ole. Se on 33km lenkki, jossa on paljon mäkiä... Puuttumaan kuitenkin jäävät ne maratonin raskaimmat kilometrit. Rohkeasti vain mukaan, ja hyvin se menee!

Ihan varmasti ei ole yhtä raskas kuin maraton, vaikka eihän "raskaudelle" mitään oikeaa objektiivista mittaria ole. Se on 33km lenkki, jossa on paljon mäkiä... Puuttumaan kuitenkin jäävät ne maratonin raskaimmat kilometrit. Rohkeasti vain mukaan, ja hyvin se menee!

Jeps, paljon nopeammin toipuukin kuin maratonista. Tietenkin hurvittelemalla alun ~5km helpon osuuden "alkukiriä" ja siitä vielä sinnittelemällä poluilla muutaman päälle - saa tuosta itselleen hyvinkin raskaan elämyksen. Kerran olen itse juurikin tuollaisen tuskaisen hiipuvan taistelun kokenut. Sen kertaista sykemittarin arvioimaa rasituslukemaa ei ole lähellekään näkynyt. Ei ollut päivän kunto sitä mitä luulin (toipuminen marasta kesken), enkä pöhkö uskonut sykemittaria.

Minä en myöskään ole koskaan pystynyt maravauhtiin Pirkassa. Vertailukelpoisimmat Pirkat ovat 7-9s / km hitaampia kuin niitä seuranneet täydet. Laskeskelin tuota alla julistamaani omaakin tavoitetta uudestaan tuolla kaavalla. Aavistuksen parempaan olisi hyvä päästä, jotta marraskuun maratavoite pysyisi realistisena hengissä. Kattoo ny, mikä keliki o.

Oisko muuten kellään reitistä gpx filea?

Ois. Vuodelta 2010 on ehjä gpx filu. Paneksin sen tonne http://team226.net/lataukset/cat_view/30-sekalaista

2011 tuli 2,5km suoraa viivaa metsäosuudella kun signaali katos. Toi oli ainoa kerta muuten kun tommosta on tapahtunut meikäläisellä.

Ja löytyskö kellään innostusta juosta tätä tuplana, silleen verkkaseen?

Tätä taasen ei löydy. Ei edes yhteen kertaan...:snoopy:

Rookie

toi on hölkkä kuitenkin, eikä varsinainen kilpailu. Mietin, että jos lähtisin yrittämään tota, kun en ole juossut pitkiksiä niin ollenkaan, mutta kun vkon myöhemmin on kymppi niin meneekö toipumisaika lyhyeksi? Se on vain niin, että tuo olisi nyt lähes ainoa viikonloppu jolle saisi vähän pidemmän tapahtuman ja puolikkaille en lähde tässä kunnossa munaamaan itseäni, vaan sitten kun lähden sille matkalle niin pitää tulla reilusti alle puolentoista tunnin aika.

edit. no niin tänne on ilmoittauduttu. En viitsi jäädä arpomaan, vaan jos joku asia tulee mieleen niin se pitää tehdä heti, ettei jää kaivelemaan turhaan

Muokattu

onko niin, että reitti ei ole merkitty, joten sen takia osa ottaa kartat mukaan?

edit. toi ei ookaan pdf niin se ei aukea. en tiedä onko se joku applen file toi gpx sitten. PC käyttäjät eivät saa joka tapauksessa karttaa auki.

Kyllä ereitti on merkitty hyvin, ei tartte karttaa mukaan.

GPX ei ole karttakuva vaan GPS siirto tiedosto jolla voi siirtää GPS reittipisteitä karttapohjalle tai vaikkapa toiseen GPS laitteeseen jos se suinkin tukee tuollaista toimenpidettä. Tätä voi käyttää sitten navikointiin ja laite näyttää missä reittiviiva menee.

Tämä tarpeen roadrunnerille jos aikoo juosta aamupimeessä ennen starttia maalista lähtöön ja sitten starttaa takaisin muiden mukana. Näin siis ymmärsin alkuperäisen tarpeen.

http://en.wikipedia.org/wiki/GPS_eXchange_Format

Rookie

Muokattu