Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksukavereita Jyväskylässä

stuta
 Share

Recommended Posts

Olen lomalla ja toistaiseksi ei ole mitään suunnitelmia, joten aikaa olisi juoksennella vaikka joka päivä. Lähinnä vähän pidemmälle lenkille (aluksi 10-25 km) olisi kiva saada juttukaveria ja jarruttamaan omaa vauhtia kun tahtoo nuo sykkeet karata aina pk -tasolta pois. Muutenkin olen vähän huono lähtemään yksin pitkille lenkeille ilman päämäärää.

Omista vauhdeista en osaa kauheasti sanoa, mutta uskon pysyväni ainakin 2,5 tuntia mukana jos ei mennä kovin lujaa (alle 5:45 min/km). En ole yli 16 km lenkkiä juossut tänä vuonna, mutta ne kyllä meni keposesti. Taustalla 15 v futista ja muita pelejä keskimäärin 3 krt/vko sekä kevättalvesta lähtien 8-12 km lenkkejä keskimäärin kerta/vko. Cooperissa meni 3100 kuukausi sitten. Hidas köpöttely kelpaisi aivan erinomaisesti.

Niin ja en ole todellakaan aamujuoksija :015:, eli aikaisintaan klo 12 lähdöt. Ilta- ja yöjuoksut kelpaa kyllä :icon_wink:.

Kuis pitkään olet vielä lomalla? Mulla loppuu tähän viikkoon, eli siirryn ensi viikolla iltalenkkeilyyn.

Saas nähä, en ole luvannut mennä töihin ennen elokuun toista viikkoa :tongue:. Menen sitten kun stressi helpottaa ja omatunto ei anna enää työkaverin kärsiä yksin.

Lähetäänpä vaikka ensi viikolla sitten yhteislenkille, josko sitä tulisi elämän ensimmäinen pitkä lenkkikin hipsiteltyä :hali_knuffl_rein:.

Noista vauhdeista vielä, eilen piti sitten testin vuoksi lönkötellä edes muutama kilsa kävelemättä välissä ja lämmittelyn eli n. 5 km jälkeen sellainen helppo vauhti oli n. 5:10 min/km ja syke jämähti lukemaan 139 (max ilmeisesti 176). Alku kyllä oli vaikeaa ja vauhti yli 6 min/km, mutta minkäs teet kun olen niin älyttömän hidas lämpiämään. Lupaan kyllä pysyä mukana menet mitä vauhtia tahansa :).

Toki VK, MK ja NK -juoksut kiinnostaa hyvin paljon kanssa - ne taitavat olla useammallekin vaikeampia tehdä yksin kunnolla. Tässä juoksukaveriasiassa on se hyvä puoli, että kun kaverille on luvannut, niin pakkohan sitä on sitten mennä ja ei kehtaa oikein löysäilläkään :tongue0014:.