Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polarilta gps-kello: RC3 GPS!

Arvostele ketju:

Antiko
 Share

Recommended Posts

Polar näyttää myös yrittävän mukaan gps-kellojen kisaan: RC3 GPS on nimensäkin mukaisesti isoveli RCX3-mallille. Kyseessä on siis aloittelijoille suunnattu laite, joka ei tarjoa kovinkaan paljon ominaisuuksia kuten kalliimmat RCX5 tai RS800cx -mallit. Akunkesto on noin 12 tuntia.

post-3300-1430418541263_thumb.jpg

Polar RC3 GPS.

Ihan kivannäköinen laite, melko siro ja melko kohtuuhintainen laite (225 e pelkkä kello, 275 e sykevyöllä). Tässä ketjussa enemmän tietoja: http://forum.polar.fi/showthread.php?t=24417 ja tässä Polarin katalogi: http://www.pursuit-performance.com.a...ust 2012.pdf

• Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Joo, ei tuo nyt ole ihan sitä mitä odotin muttei välttämät ihan huonokaan laite. Kilpailee noilla spekseillä halvempien Garmineiden ja Niken kanssa ihan hyvin. Luulen, että Polarilla alkaa olla aika hyvä käsitys siitä, mitkä mittarit lopulta myyvät hyvin (halvat ja keskihintaiset) eli millä mittareilla lopulta tehdään rahaa.

Noilla Suunnon Ambitin ja Garminin 910xt:n kaltaisilla laitteilla on hyvä pullistella mutta myydäänkö niitä kovin paljon lopulta? Noiden mittareiden kehityskulut ovat kuitenkin varmaan melkoiset. Toisaalta ilman huippumittaria brändikin kärsii (kuten Nokialle kävi). Minunkin seuraava mittari saattaa näillä näkymin olla joku muu kuin Polar, vaikka kovin olen ollut uskollinen Polarille. RC3 ei ainakaan sytytä noin ensi näkemältä.

Joo, ei tuo nyt ole ihan sitä mitä odotin muttei välttämät ihan huonokaan laite. Kilpailee noilla spekseillä halvempien Garmineiden ja Niken kanssa ihan hyvin. Luulen, että Polarilla alkaa olla aika hyvä käsitys siitä, mitkä mittarit lopulta myyvät hyvin (halvat ja keskihintaiset) eli millä mittareilla lopulta tehdään rahaa.

Noilla Suunnon Ambitin ja Garminin 910xt:n kaltaisilla laitteilla on hyvä pullistella mutta myydäänkö niitä kovin paljon lopulta? Noiden mittareiden kehityskulut ovat kuitenkin varmaan melkoiset. Toisaalta ilman huippumittaria brändikin kärsii (kuten Nokialle kävi). Minunkin seuraava mittari saattaa näillä näkymin olla joku muu kuin Polar, vaikka kovin olen ollut uskollinen Polarille. RC3 ei ainakaan sytytä noin ensi näkemältä.

Eiköhän se huippumallikin sieltä ole tulossa jossain vaiheessa.

Sulatetun softan tekeminen on hidasta, ja huippumallissa sitä on enemmän, joten softa varmaan valmistuu vähän myöhemmin, jolloin se voidaan sitten julkaista.

Näyttää ihan kohtuulliselta omiin tarpeisiini, eri asia sitten että onko siinä käyttiksessä jotain tosi köyhää.. Itselläni on garmin forerunner 110 ja 610. 110:ssa on oikeastaan melkeenpä kaikki ne ominaisuudet joita käytän 610:sta, vain hetkellisen juoksunopeuden näyttö tais puuttua, ei tainnut olla kuin kierrosnopeus. Ja se löytää satelliitit hitaammin. 610:n kosketusnäyttö on mun mielestä vähän turha, nuo talletettavat sijainnit ovat joskus tarpeen kun uusia polkuja juoksentelee ilman karttaa ja kompassia, niin on jonkinmoinen tieto että mihin suuntaan on menossa, mutta ei sitä nyt kauhean usein ole tullut käytettyä. Eli enpä gps-kellolla kauheasti muuta tee kuin mittaan matkaa ja seuraan aikaa ja nopeutta, ja tuo puolet pitempi akunkesto ois ihan jees, niin ei olis aina lopussa. Enhän mää vielä yli kahdeksan tunnin lenkkejä vedä, mutta jos akusta on vain vähän alle puolet jälellä niin ei sitä viittis siinä vaiheessa ladata, mutta ei se akku välttämättä pitkään lenkkiin riitä, jos sellaiselle innostuu.

Kyllä mä kuvittelin että käyttäisin intervalleja tai harjoituksia mutta eipä ole paljoa kiinnostanut.

Polar taitaa olla häviämässä kilpailussa,kuten Nokia puhelimissa.

Nyt niitä innovaatioita ja äkkiä.

Samaa pohdiskelin ääneen tässä yksi päivä Polarin FB sivuilla. Tuntuu vähän liian tutulta tilanteelta. Enää ei pärjää pelkästään sillä että hoitaa perushomman

kuten sykkeen tai matkan mittauksen hyvin. Näissä perusteissakin on silti välillä hiomista.

Harrastan itse myös laitesukellusta ja siellä on ollut hieman samantyyppisiä haasteita sukellustietokoneiden kanssa. Ok, sykettä ei mitata eikä (valitettavasti) pinnan alla ole mahdollista käyttää gps:ää, mutta periaatteessa ongelmat ovat samankaltaisia. Suuret toimijat, kärjessä Suunto, ovat toimittaneet uusia tietokoneita markkinoille tasaiseen tahtiin tehden joitain pieniä muutoksia aikaisempiin malleihin. Käyttäjät hermostuivat tähän ja antoivat palautetta, mutta muutosta ei tapahtunut. Tämän myötä suurten toimijoiden rinnalle tuli avoimen lähdekoodin varaan rakentavia toimijoita, jotka sittemmin ovat menneet tai ovat menossa isojen nimien ohi.

Olen itse kaipaillut jo varsin pitkään urheiluun mittaria, missä olisi kunnon oled-näyttö ja tarvittava ohjelmisto olisi ladattavissa sovelluksena. Selvää on, että maailman huipulle tähtäävä maratoonari ja juniori-pyöräilijä tarvitsevat erilaisia ohjelmia ja ominaisuuksia keskenään puhumattakaan kuntoilijasta, jonka tavoitteena on painonpudotus. Polar ja Suunto tekevät samaa kuin Nokia: laitteita markkinoille. Voisiko edetä sovelluspohjalla ja antaa asiakkaiden päättää? Ennen kuin sen tekee joku uusi toimija...

[offtopic]

Polar taitaa olla häviämässä kilpailussa,kuten Nokia puhelimissa.

Nyt niitä innovaatioita ja äkkiä.Ominaisuuksia reilusti lisää.Itellä on toi RS300 ja noissa uusissa?malleissa ei ole juurikaan

kehitytty jotta tarvitsisi ostaa esim.RCX3.

RCX3 on karvalakkimalli, mutta:

Itse vaihdoin RS300x -> RCX5, ja vaikka "paperilla" erot näyttää pieniltä, on käytännössä erot hyvin suuria; RCX5 tekee käytännössä kaiken sellaisenkin, mihin rs300x jo pystyi, selvästi paremmin.

Mitähän ominaisuuksia sinä oikein kaipaisit?

"bullet-point-engineering"

on varmimpia tapoja tehdä huonoja tuotteita.

[/offtopic]

Toisaalta ilman huippumittaria brändikin kärsii (kuten Nokialle kävi)

Toisaalta brändi kärsii siitäkin, jos perusmalleista puuttuu keskeisiä ominaisuuksia, koska uuteen merkkiin siirtyvä saattaa ostaa sekunnissa kaupasta heräteostoksena halvemman mallin kun taas lippulaivamallia saattaa harkita. Niinpä vaikkei käyttäisi mitään niitä tietokonejuttuja tai analysointeja tai mitään vastaavia, mutta jos perusajanotossa, nopeuden tai matkan näytössä on puutteita tai jos satelliitteja ei löydy kohtuuajassa verrattuna lippulaivamalliin niin brändi kärsii. Niinpä olennaisinta olisi tietää tuosta Polarista, kuinka nopeasti löytää satelliitit, voiko sen laittaa alunperin jostain asetuksesta sisätilakäyttöön, jotta kun treenaisi esim. Arenalla niin se ei lähtisi ensin aina hakemaan satelliitteja, löytyykö hetkellinen nopeus vai onko se vain kuluvan kilsan keskinopeus. Toiminta-aika tuossa on plussaa, varsinkin kun miettii kuinka vaikeata Garminin akku on saada oikeasti ladatuksi, mutta toisaalta sitten tuo Polar on karmeanruma. Malli ja värit tuovat mieleen 80 luvun alun digitaaliset kellot ja se ei ole niin hyvä juttu. Paluu tulevaisuuteen osa x leffaa ei tässä kuitenkaan olla tekemässä.

[offtopic]

RCX3 on karvalakkimalli, mutta:

Itse vaihdoin RS300x -> RCX5, ja vaikka "paperilla" erot näyttää pieniltä, on käytännössä erot hyvin suuria; RCX5 tekee käytännössä kaiken sellaisenkin, mihin rs300x jo pystyi, selvästi paremmin.

Mitähän ominaisuuksia sinä oikein kaipaisit?

"bullet-point-engineering"

on varmimpia tapoja tehdä huonoja tuotteita.

[/offtopic]

Nyt puhut ihan eri hintaluokan laitteista ja tottakai RCX5:ssä on enemmän ominaisuuksia.

Ominaisuuksia esim.kun juoksen 10km kisaa olisi hyvä ,että mittari laskisi sillä kyseisellä juoksuvauhdilla loppuajan lennossa.

Näitähän riittäisi.

Ominaisuuksia esim.kun juoksen 10km kisaa olisi hyvä ,että mittari laskisi sillä kyseisellä juoksuvauhdilla loppuajan lennossa.

Näitähän riittäisi.

tuo on jo suhteellisen uusavutonta. Jos tietää juoksuvauhdin ja väliajan km x kohdalla niin sehän on helppo laskea itsekin. Tosin olen nähnyt välillä liikkeissä sitäkin, että joku alkaa yksinkertaista päässälaskua laskemaan laskimella, joten nykyaikana näkee kaikenlaista.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy