Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polarilta gps-kello: RC3 GPS!

Arvostele ketju:

Antiko
 Share

Recommended Posts

Mistäs tuollaisen päivityksen voi hankkia? En ole moisesta aikaisemmin kuullutkaan.

Keskushuollosta Kempeleestä. Soita sinne tai kysy maililla ohjeet. Tai voin mäkin ne kaivaa tuolta maileistani jos haluat? Tosiaan 20 € maksaa ja tuntui olevan ruuhkaa huollossa, eli aika kauan saattaa joutua odottamaan kelloa takaisin. Luulen, että ne on laittanu tuon maksuun ihan vaan sen takia, ettei kaikki lähettäisi vehkeitään sinne ruuhkauttamaan. En tosin ymmärrä, miksei tota voi tehä websyncin kautta ite..

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

• Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jaaha, ketjun läpi nopeasti tahkottua jäi luu käteen. Itse garminin hipaisupyöritysihmerinkulaan lopen pettyneenä olin jo ajatustasolla kallistunut polariin koska suunnon paistinpannn kokoiset härvelitkään ei kiehdo mutta nyt en enää ole yhtään varma. Onko testattuja vaihtoehtoja? Ja koska joku valmistaja voisi poistaa tuon sykevyön ja korvata sen vaikka nännirenkailla tai ihonalaisilla antureilla. Olen ekana viivalla niiden kanssa kun joskus saadaan.

Alusta asti mittari on herjannut aina välillä, että sykelähettimen paristo on vähissä. Vaihdoin pariston, mutta silti ilmoittelee asiasta. Onko tämä ominaisuus vai vika?

Polarin tuesta ilmoittivat että markkinoilla on erä viallisia H1,H2 ja H3 sykelähettimiä. Omani ilmeisesti oli sellainen. Lähettivät uuden sykelähettimen postissa. Vanhaa varten laittoivat palautuskuoren. Eli varsin mallikkaasti hoidettu Polarin puolelta.

Nyt toimii taas kaikki niin kuin pitääkin.

Itse garminin hipaisupyöritysihmerinkulaan lopen pettyneenä olin jo ajatustasolla kallistunut polariin koska suunnon paistinpannn kokoiset härvelitkään ei kiehdo mutta nyt en enää ole yhtään varma. Onko testattuja vaihtoehtoja?

Täällä karsastettiin ensialkuun myös Suunnon paistinpannun kokoista härveliä, mutta kun laitetta testasi kädessä niin selvisi heti, että karsastus oli täysin turhaa. Ja nyt usean lenkin jälkeen voi jo todeta, että isosta koosta huolimatta tuota laitetta ei juuri huomaa kädessään. Kenties pienikokoiselle naiselle Ambit on isohko, mutta kaikille muille varmasti menee oikein hyvin. Ja Ambit2 on olemassa vähän litteempi versio.

Tässä taloudessa on toisella juoksijalla Polar RC3. Astetta litteempi ja muutenkin maltillisemman kotoinen laite. Ensimmäiset käyttökokemukset on siitäkin laitteesta oikein positiiviset. GPS löytyy nopeesti, sykemittaus toimii moitteetta, sykevyö istuu mukavasti jne. Ei valittamista tästäkään laitteesta.

Eli suosittelisin lompsimaan vaikka kauppaan tutustumaan ja testailemaan laitteita. Hyviä on varmasti kaikki nää nykyiset GPS-laitteet. Joillekin vaan uppoaa paremmin yhden valmistajan laitteet toisten laitteita paremmin.

• 1 month later...

Tuota GPS:n löytymistä olen minäkin harmitellut mutta nyt olen jo oppinut laittamaan mittarin päälle hyvissä ajoin siihen juoksuasentoon ja sitten muutaman minuutin alkuvenyttelyn jälkeen laite yleensä alkaa mitata heti alusta asti.

Taitaa pitää pinen piippauksen kun GPS löytyy tai sitten Markun päässä piipittää. Sekin on ihan täysin mahdollista...

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Onko tietoa miten kauan tuo GPS:n löytyminen oikein kestää? (esim verratuna garminiin)

Saako näytöllä näkyvät arvot vapaasti valita? Olen käyttänyt garminissa näytöillä: syke ja keskimääräinen kilometri tahti

Satelliitit löytyvät yleensä 2-3 minuutissa. Garminista ei kokemusta.

Valmiita näyttötiloja on valittavana erilaisia ja yhdessä on mukana syke, sen hetkinen vauhti ja kuljettu matka.

Täältähän löydät lisää tietoa: http://www.polar.com/e_manuals/RC3_GPS/Polar_RC3_GPS_user_manual_Suomi/manual.pdf

Mulla kestää joku 5 min ennen kuin löytää paikan. Tosi ärsyttävää. Välillä mökillä (vaikkei sekään ole ihan missään metsän keskellä) paikka löytyy vasta joskus 5 km:n juoksun jälkeen ! Hyvä, jos edes silloinkaan. Tolla hinnalla luulisi saavan paikannuksenkin toimimaan. En oo saanu tota näyttöä konfiguroitua niin, että näyttäisi mulle kilometrivauhdin, matkan, sykkeen ja ajan samalla. Eikä varmaan saakkaan tai sitten en osaa käyttää sitä. Tosin en ole mikään tekniikan ihmelapsi.

Mulla on kyseinen kello ollut käytössä kesäkuun alusta lähtien. En ole muita omistanut joten en voi verrata, mutta olen ollut tosi tyytyväinen.

GPS:n hakemiseen menee n.1-5 min, yleensä pari. Eri näyttö valikoimia on muistaakseni 4 tai 5, itse käytän sellaista missä näkyy syke, vauhti ja matka.

(Ja kilometrin välein kys. pätkän keskiarvot)

Tuli nyt sitten kuitenkin ostettua tämä laite, vaikka edelleen vähän ärsyttää, että noita näyttöjä ei voi räätälöidä mieleisikseen. Ihan hyvät vaihtoehdot tuossa on, mutta ihan yks yhteen tarpeitani vastaavaa näyttötilaa ei löydy.

GPS-paikannus yhden käyttökerran perusteella toimii erinomaisesta. Keskellä metsää tuo tosin tuli tehtyä, mutta satelliittien löytymiseen meni sellainen 20 sekuntia.

Edelleen myös ihmettelen sitä, miksi tuo kalorinkulutus on mukana noissa harjoituksen aikaisissa näytöissä. Käyttääkö sitä kukaan?

Mulla kestää joku 5 min ennen kuin löytää paikan. Tosi ärsyttävää. Välillä mökillä (vaikkei sekään ole ihan missään metsän keskellä) paikka löytyy vasta joskus 5 km:n juoksun jälkeen ! Hyvä, jos edes silloinkaan. Tolla hinnalla luulisi saavan paikannuksenkin toimimaan. En oo saanu tota näyttöä konfiguroitua niin, että näyttäisi mulle kilometrivauhdin, matkan, sykkeen ja ajan samalla. Eikä varmaan saakkaan tai sitten en osaa käyttää sitä. Tosin en ole mikään tekniikan ihmelapsi.
Ohjeissahan nimenomaan lukee että aloitustilassa kellotaulu taivasta kohden satelliittien löytäminen kestää 30-60sek. Ite käytän tekniikkaa jossa laitan kellon aloitustilaan ikkunalle ja vaihdan varusteet, se yleenä riittää hakuajaksi.

Verrokkina käytän tyttöystävän Garmin 210:a, joka kyllä löytää nopeammin satelliitit, mutta häviää kaikilla käytettävyyden osa-alueilla...

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy