Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polarilta gps-kello: RC3 GPS!

Arvostele ketju:

Antiko
 Share

Recommended Posts

• Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Olen ihmeissäni RC3 GPS mittarin sykevyön pariston kestosta.

Mulla kehotti laite ensimmäiseen sykeanturin paristonvaihtoon n. 135 tunnin käytön jälkeen.

Itseä mietityttää nyt Polarin sykevyön käyttöikä. Mittari ja vyö ovat siis olleet käytössä vuoden vaihteesta alkaen ja käyttötunteja n. 181. Parin viime viikon aikana sykemittauksessa on ollut yllättävän paljon hyppelyä lenkin aikana. Lenkin alussa tuommoisiin on ollut aiemmin syynä varmaan riittämätön vyön kastelu ja hankaussähkö teknisestä paidasta, mutta nyt noita sykehyppelyjä on tullut vielä useamman kilometrin juoksun jälkeen esim. minuutin sisällä sykkeet 150-210. Sykekäyrässä on teräviä piikkejä eli jotain häikkää mittauksessa. En nyt oikein usko mihinkään rytmihäiriöihin. Takuuaikaa olisi vielä jäljellä, mutta en oikein haluaisi lähettää laitetta huoltoon ennen kisakauden päätöstä.

Mulla kehotti laite ensimmäiseen sykeanturin paristonvaihtoon n. 135 tunnin käytön jälkeen.

Itseä mietityttää nyt Polarin sykevyön käyttöikä. Mittari ja vyö ovat siis olleet käytössä vuoden vaihteesta alkaen ja käyttötunteja n. 181. Parin viime viikon aikana sykemittauksessa on ollut yllättävän paljon hyppelyä lenkin aikana. Lenkin alussa tuommoisiin on ollut aiemmin syynä varmaan riittämätön vyön kastelu ja hankaussähkö teknisestä paidasta, mutta nyt noita sykehyppelyjä on tullut vielä useamman kilometrin juoksun jälkeen esim. minuutin sisällä sykkeet 150-210. Sykekäyrässä on teräviä piikkejä eli jotain häikkää mittauksessa. En nyt oikein usko mihinkään rytmihäiriöihin. Takuuaikaa olisi vielä jäljellä, mutta en oikein haluaisi lähettää laitetta huoltoon ennen kisakauden päätöstä.

Vaikuttaisi siltä, ettö sykevyön antureissa on tosiaan jotain häikkää. Jos haluat pikaista apua niin marssi kauppaan ja osta uusi soft strap. Maksaa 19 euroa.

http://www.polar.com/fi/tuotteet/lisatarvikkeet/polar_soft_kiinnitysvyo

Vanhan strapin voi sitten ajan kanssa reklamoida ja saada mahdollisesti uuden tilalle. Noi on kuitenkin kulutustavaraa (kuten uuden hinnastakin jo saattaa päätellä), joiden kanssa ei mielestäni kannata alkaa turhaan toimimattomuutta tuskailemaan.

Kävin kaupasta hakemassa uuden sykevyön ja laitoin mokkulan siihen kiinni uudella paristolla varustettuna. Ei lähtenyt pelaamaan. Pitää soittaa Polarille huomenna.

Häkellyttävää tässä on se, että otin kaapista reliikki Polarin eli Polar Smart Edge:n jostain yli kymmenen vuoden takaa. Lähti heti mittaamaan. Tällä laitteella ei sykevyön paristoa saa vaihdettua. Mikä lienee tämän keston salaisuus...

Minulla on ollut vaikka millaisia ongelmia noiden Polarin sykevöiden kanssa: ensin vika oli aina tuossa vyössä, huono johtavuus, aina tuloksena huollossa. No lakkasin puristelemasta siitä vyöstä vettä pois, kun olin huuhdellut sen (siis niistä anturikohdista). Tuo auttoi kestoon vähän ja tietenkin välitön huuhtelu ja pesu silloin tällöin.

Mutta nyt epäilen lähetinosan menneen rikki: viritin mittarin rouvalle, eikä se tietenkään toiminut, vaikka ostin uuden s-koon vyönkin. Vaimo noista perusta muutenkaan, joten laite jäi hyllylle, kunnes Ambit lähti huoltoon ja tarvitsin varamittaria.

Vaihdoin lähettimestä patterin, silloin kun laitoin sen hyllyyn muutamaksi kuukaudeksi, kun otin laitteen käyttöön, ei se toiminut. Kokeilin kaikki temput, kunnes lopulta vaihdoin tuon pariston uuteen ja mittari toimi heti. Käytin sitä n. viikon joka päivä, kunnes sain Ambitin takaisin. Sitten mittari hyllylle vähäksi aikaa, kunnes Ambit taas huoltoon (softavika). Nytpä sykepanta ei enää toiminutkaan. Lähdimme lomalle ja vetelin pari viikkoa ilman sykkeitä, mikään kostuttelu ei auttanut. Kotona sitten totesin pariston tyhjentyneen taas kokonaan! Siis alle kuukauden käytöllä (oikeastaan viikon).

No uusi paristo peliin ja mittari toimi normaalisti ainakin muutaman päivän ajan. Nyt mittari hyllyllä, joten en tiedä toimiiko. En ymmärrä, miten paristo voi tyhjentyä noin nopeasti, ainakin kolme olen lykkinyt sinne noin puolen vuoden aikana ja käyttö on ollut hyvin vähäistä. Pitäisi kai lähettää huoltoon.

Siis mitatkaa ne paristojen jännitteet, ennen kuin ostelette uusia sykevöitä. Uusi paristo maksaa vain 1,50 e ja sykevyö sen 20 e.

Sellainen teoria kuitenkin on, että säilytän lähitinosaa sellaisessa metallisessa pienessä korissa peilikaapissa. Olisivatko nuo nepparit voineet ottaa siitä jonkun kontaktin ja käynnistää jotenkin kummallisesti lähettimen? (joskus jäänyt kuivaamatta tuo lähetin). Sykevyö on toisaalla kuivumassa. Mutta käyttö on ollut niin vähäistä, ettei pariston pitäisi tyhjentyä parissa päivässä, vaikka olisi koko ajan päällä kaapissa.

Ps. Suunnon sykevyö ei ole aiheuttanut mitään ongelmia, ja pidän sitä tällä hetkellä huomattavasti parempana kuin Polarin vastaavaa, kevyempikin se on. No täytyy koputtaa puuta, kop kop!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Minä ostin myös kerran uuden Polar sykevyön ja lähettimen jossa oli sama ongelma eli patterin kesto oli aivan onneton. Olin useamman kerran yhteydessä Polarin huoltoon ennen kuin uskoivat. Sain tilalle uuden sykevyön ja lähettimen, johon kaikki ongelmat loppuivat. Eli lähetinosa oli selvästi viallinen. Eivät tosin korvannet niitä 10 kpl paristoja mitä ehti mennä kokeilujen aikana tyhjäksi. Jäi hieman paha maku suuhun huollon toiminnasta.

Minä ostin myös kerran uuden Polar sykevyön ja lähettimen jossa oli sama ongelma eli patterin kesto oli aivan onneton. Olin useamman kerran yhteydessä Polarin huoltoon ennen kuin uskoivat. Sain tilalle uuden sykevyön ja lähettimen, johon kaikki ongelmat loppuivat. Eli lähetinosa oli selvästi viallinen. Eivät tosin korvannet niitä 10 kpl paristoja mitä ehti mennä kokeilujen aikana tyhjäksi. Jäi hieman paha maku suuhun huollon toiminnasta.

Mulla sellaiset kokemukset Polarin huollosta, että kun vain lähettää kaikki releet sinne ja laittaa jonkun vikalistan mukaan, niin ne testaavat kaiken ja vaihtavat hanakasti uusiin. Olen saanut vaikka mitä huoltoja ja uusia osia mittariin, veloituksetta, kun olen vain jaksanut valittaa. Takuukin oli jo viime kerralla umpeutunut; taisin saada laskun vain uudesta sykevyöstä. Nytkin ajattelin laittaa mittarin "vuosihuoltoon", kunhan tästä jaksan lampsia postiin.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

Onko kenelläkään hajonnut näppäin jolla suoritus lopetetaan? Harmittaa ihan älyttömästi seuraava: Puoli vuotta vanha laite ja back-näppäin halki, siinä on reikä ja peukalossani on haava kun olen yrittänyt pysäyttää laitetta suorituksen jälkeen. Ja sykkeet näyttäneet jatkuvasti yli 200 jopa kävellessä.

Olipa mukava jonotella väsyneenä ja hikisenä joulupostissa (30 asiakasta edelläni) postittamassa viallista 280 euroa maksanutta laitetta Kempeleelle. Ja nyt sitten ilman laitetta ja ens lauantaina Aktia. Hyvin menee! :blue:

Onko kenelläkään hajonnut näppäin jolla suoritus lopetetaan? Harmittaa ihan älyttömästi seuraava: Puoli vuotta vanha laite ja back-näppäin halki, siinä on reikä ja peukalossani on haava kun olen yrittänyt pysäyttää laitetta suorituksen jälkeen. Ja sykkeet näyttäneet jatkuvasti yli 200 jopa kävellessä.

Olipa mukava jonotella väsyneenä ja hikisenä joulupostissa (30 asiakasta edelläni) postittamassa viallista 280 euroa maksanutta laitetta Kempeleelle. Ja nyt sitten ilman laitetta ja ens lauantaina Aktia. Hyvin menee! :blue:

Tässä kyseisessä laitteessa on ollut alkuaikoina ainakin näppäinten osalta laatu ongelmia, jotka polar on kaiketi nyt sitten fiksannu kuntoon. huoltoonhan se vain pitää laittaa, se tietenkin rassaa jokaisen käyttäjän mieltä jolta kello on hajonnut. Sykeongelmat varmaan helpottuu vyön vaihtamisella.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy