Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polarilta gps-kello: RC3 GPS!

Arvostele ketju:


Antiko
 Share

Recommended Posts

Tuo kello kiinnostaa, kun garmin sykeet ei tahdo ikinä toimia.

Onko tietoa miten kauan tuo GPS:n löytyminen oikein kestää? (esim verratuna garminiin)

Saako näytöllä näkyvät arvot vapaasti valita? Olen käyttänyt garminissa näytöillä: syke ja keskimääräinen kilometri tahti

Oletko vaihtanut sykevyötä Garminiin? Itse vaihdoin, sain takuuseen ja nyt pelittää. Asiasta on kirjoituksia täällä. Minun Garmin löytää satelliitit n 2-4 minuutissa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Alkaa palaa käämi tähän pikkuhiljaa. Täytyisi ilmeisesti valita lenkkireitit niin, että ei tulisi teiden tai junaratojen alituksia. GPS nimittäin eksyy näissä ja ottaa satoja metrejä ylimääräistä... Ei luulis olevan vaikeeta suodattaa noita pois, osaahan Garminitkin sen... *ittu.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

Vanha mittari otti ja kuoli, joten tuli hankittua sitten lopulta tämä mittari, vaikka suunnitelma oli odotella Polarilta sitä top-end GPS-mittaria.

Ensituntuma on hyvä ja Polariin tottuneelle käyttö on aika intuitiivistä. Eniten käyttöä haittaa nuo kiinteät näyttötilat, joita ei voi muokata. Myös se, että eri harjoitustyyppejä ei voi täysin vapaasti muokkailla (en tarvitse kahta eri pyöräilymoodia), on pieni harmituksen aihe. Nämä molemmat oli kuitenkin tiedossa jo mittaria hankittaessa, joten turha niistä sen enempää on ainakaan allekirjoittaneen rutista. GPS on tähän asti löytynyt nopeasti ja piirtänyt luotettavaa viivaa kartalle. Sykkeenmittaus on varmaa Polarin tasoa, eli ei ongelmia.

Raportoin jatkossa lisää käyttökokemuksia, kunhan saan enemmän kilometrejä mittarilla talteen.

Link to comment
Share on other sites

Ohjeissahan nimenomaan lukee että aloitustilassa kellotaulu taivasta kohden satelliittien löytäminen kestää 30-60sek. Ite käytän tekniikkaa jossa laitan kellon aloitustilaan ikkunalle ja vaihdan varusteet, se yleenä riittää hakuajaksi.

Mä teen yleensä kanssa niin, että laitan varusteita samalla päälle ja laitan jo kellon hakemaan satelliittia, mutta ei auta. Olen vielä sitten ulkona työntämässä kelloa vaikka mihin ilmansuuntiin, ylös ja alas, mutta ei auta. 5 minuuttia se ottaa. Välillä kyllästyn ja lähden juoksemaan ja pahimmillaan todellakin olen saanut juosta useamman kilometrin ennen kuin alkaa toimimaan. Mutta syke näyttää mun mielestä ihan oikein. Vanha polarin sykemittari sekosi välillä sen suhteen ihan täysin. Mutta se olikin jo vanha.

Marathonilla ihmettelin sitä, että miten se näytti mulle kilometreiksi 43,2 (kilometrin enemmän). Olenko todellakin voinut juosta kilometrin enemmän kuin rata todellisuudesssa on ?

Link to comment
Share on other sites

Mä teen yleensä kanssa niin, että laitan varusteita samalla päälle ja laitan jo kellon hakemaan satelliittia, mutta ei auta. Olen vielä sitten ulkona työntämässä kelloa vaikka mihin ilmansuuntiin, ylös ja alas, mutta ei auta. 5 minuuttia se ottaa. Välillä kyllästyn ja lähden juoksemaan ja pahimmillaan todellakin olen saanut juosta useamman kilometrin ennen kuin alkaa toimimaan. Mutta syke näyttää mun mielestä ihan oikein. Vanha polarin sykemittari sekosi välillä sen suhteen ihan täysin. Mutta se olikin jo vanha.

Marathonilla ihmettelin sitä, että miten se näytti mulle kilometreiksi 43,2 (kilometrin enemmän). Olenko todellakin voinut juosta kilometrin enemmän kuin rata todellisuudesssa on ?

No sit kyllä tuntuu oudolta, jos ei noinkaan pitkän ajan jälkeen signaalia löydy.

GPS:n virallinen poikkeamahan on käsittääkseni 3%. Ja sehän sopii just tuohon haarukkaan...

Link to comment
Share on other sites

Oletko vaihtanut sykevyötä Garminiin?

Kävin ostamassa juoksija kortilla Polarin sykevyön n.16,90, se toimii Garminin lähettimen kanssa, sykkeet toimii. Polar kiinnostaisi mutta en osta sellaista kelloa missä näyttöjä ei voi vapaasti valita.. Jokin kello tässä pitää ainakin ensi vuonna hankkia, nyt odotan mielenkiinnolla miten tuo adidaksen ilman sykevyötä toimiva kello pärjää arvosteluissa. http://m.iltalehti.fi/digi/2013083017432774_du.shtml

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia RC3 GPS:n käytöstä Polar ProTrainer 5 -ohjelman kanssa? Ilmeisesti pitäisi toimia, mutta kuinka hyvin. Perheessä on tällä hetkellä aktiivikäytössä RS800CX ja siitä siirretään kaikki harjoutukset ProTrainer -ohjelmaan. Nyt tuli tarve hankkia toinen mittari, kun yksi mittari ei tunnu enää riittävän kahdelle käyttäjälle. Polarpersonaltrainer.com -palvelusta ei ole kokemuksia, eikä sinne taida saada historiatietoja siirrettyä ProTrainer ohjelmasta.

Saako RC3 GPS:stä helposti omalle koneelle gpx -tiedoston kuljetusta reitistä?

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia RC3 GPS:n käytöstä Polar ProTrainer 5 -ohjelman kanssa? Ilmeisesti pitäisi toimia, mutta kuinka hyvin. Perheessä on tällä hetkellä aktiivikäytössä RS800CX ja siitä siirretään kaikki harjoutukset ProTrainer -ohjelmaan. Nyt tuli tarve hankkia toinen mittari, kun yksi mittari ei tunnu enää riittävän kahdelle käyttäjälle. Polarpersonaltrainer.com -palvelusta ei ole kokemuksia, eikä sinne taida saada historiatietoja siirrettyä ProTrainer ohjelmasta.

Saako RC3 GPS:stä helposti omalle koneelle gpx -tiedoston kuljetusta reitistä?

Protrainerista en osaa sanoa mitään, mutta gpx-tiedoston saa websync kikkareesta helposti muutamalla klikkauksella. Vaivalloisempi tapa on personaltrainerista exporttaus.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

Osaako joku sanoa, että pystyykö tohon Polarpersonaltraineriin laittaa omat sykerajat ? Mistä ohjelma "keksii" ne ? Polar kuntotestissä mun ownindex on 41, minkä se näyttää siellä testien puolella, mutta jostain syystä omissa tiedoissa on joku 50 (joku oletusarvo ?) Tiedän mun anaerobisen kynnyksen, mutta näyttää mulle koko ajan, että keskitasoinen harjoitus alkaa 127 --> vaikka mun anaerobinen raja on 134. Saankohan muutettua sitä jotenkin ? Olisi kiva, että tilastot näyttäisi oikein (mikä pk-harjoitusta ja mikä vk-harjoitusta).

Link to comment
Share on other sites

Osaako joku sanoa, että pystyykö tohon Polarpersonaltraineriin laittaa omat sykerajat ? Mistä ohjelma "keksii" ne ? Polar kuntotestissä mun ownindex on 41, minkä se näyttää siellä testien puolella, mutta jostain syystä omissa tiedoissa on joku 50 (joku oletusarvo ?) Tiedän mun anaerobisen kynnyksen, mutta näyttää mulle koko ajan, että keskitasoinen harjoitus alkaa 127 --> vaikka mun anaerobinen raja on 134. Saankohan muutettua sitä jotenkin ? Olisi kiva, että tilastot näyttäisi oikein (mikä pk-harjoitusta ja mikä vk-harjoitusta).

Pystyy laittamaan, eli rajat jotka asetat kelloon (joko kellosta käsin tai websyncin kautta) siirtyvät myös Personaltraineriin. Itse olen asettanut nuo niin, että 5-alue on yli anaerobisen kynnyksen, 4 on vk alue (kynnysten välissä), 3 on PK2 (ylä-PK), 2 on PK1 ja 1-alue on todella hidas palauttava. En tiedä onko tuo ihan oikea jako, mutta näillä meen. Tuolta voit lukea Polarin alueista: http://www.polar.com/e_manuals/RCX3/Polar_RCX3_user_manual_Suomi/ch12.html Tuossa puhutaan hieman mielestäni epämääräisillä termeillä, mutta kuitenkin.

Personaltrainerissa on myös kenttä, johon voi syöttää omat kynnyksensä (löytyy klikkaamalla omaa nimeä oikeassa yläkulmassa ja sieltä "profiili") mutta tuo ei taida vaikuttaa yhtään mihinkään.

Ja noi oletusalueet on siis laskettu maksimisykkeestäsi. Ja se 134 on ilmeisesti sun aerobinen (ei anaerobinen) raja? Eli missä PK muuttuu VK:ksi.

Toivottavasti tästä sekavasta sepustuksesta oli jotain apua. :D

Link to comment
Share on other sites

Laitoin omat sykerajani nyt tohon mittariin ja synkkasin harjoitustiedostot nettiin, mutta edelleen näyttää vääriltä, kun katsoo harjoitusta. Ehkä se johtuu siitä, että muutin ne vasta sen jälkeen kun olin käynyt lenkillä ? Pitää katella seuraavan lenkin jälkeen uudelleen.

Kiitos joka tapauksessa ohjeista ! Mä ymmärsin noista ohjeista tosin niin, että 2 taso on tuo pk-taso (ylätaso aerobinen kynnys) ja 3 taso on vauhtikestävyys. Eli 2 tasoksi laitoin 122-134. seuraavaksi tasoksi 135-144. Mutta ota näistä nyt sitte selvää...

Mä oon koko ajan puhunut anaerobisesta kynnyksestä - mutta totta - sehän onkin aerobinen kynnys :)

Link to comment
Share on other sites

Olen ihmeissäni RC3 GPS mittarin sykevyön pariston kestosta. Hankin mittarin vuoden alussa. Nyt kesällä sykevyön paristo simahti. Laitoin uuden pariston Seinäjoen tri-kisaan kaksi viikoa sitten. Nyt Vaasan maratonin lähtöhetkillä tämäkin paristo loppui jällen kesken. Juostua tuli sitten tunteen varassa.

1) Aikaisemmissa sykemittareissani sykevyön paristo on kestänyt kyllä kauemmin. Onko normaalia?

2) RC3 GPS sykevyö: paristo on sen muovimokkulan sisällä. Mahtaako sen paristotilan kannen tiivisteet pitää vettä, jos oikein sateessa riuhtoo menemään? Aika heppoiselta tuntuu.

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy