Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polarilta gps-kello: RC3 GPS!

Arvostele ketju:

Antiko
 Share

Recommended Posts

• Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 2 weeks later...

Täällä saatiin Polari ranteeseen isänpäivänä. Käyttökestävyys ei toistaiseksi oikein vakuuta, kun neljästä napista kolme irtosi reilun kuukauden käytöllä. Napit vain halkesivat tai oikeastaan katkesivat keskeltä ja putosivat irti. Ilmeisesti jonkinlainen materiaalivirhe.

Sama ilmeni minunkin RC3:ssa: päivän treeniä tutkiessa yksi napeista katkesi siististi kwskeltä kahtia ja puoliskot lensi lattialle. Jos korjaus kestää viikkoja.... No good.

• 2 weeks later...

Parin viikon kokemukset myönteisiä, mutta:

Pace näyttön lukema vaihtelee mielestäni paljon enemmän kuin todellinen (hölkkä)vauhti vaihtelee. Mitanneeko tuota jokaiselle sekunnille erikseen (gps:n näytteenottotaajuus)? Onko kenelläkään tietoa? Lyhyen mittausjakson seuraus on varmaan reaaliaikainen tarkka lukema, mutta silloin esim. käden heiluminen tai gps:n pienikin virhe aiheuttaa pace lukeman "hyppimistä".

Mielestäni esim keskimääräinen pace viimeisen minuutin ajalta olisi mielenkiintoisempi kuin ns. reaaliaikainen seuranta.

Kysyin asiaa myös Polarilta:

++++++++++++++++++++

Hei Anssi,

Kiitos yhteydenotosta Polarin asiakaspalveluun.

1) käyrätietoa ei voi editoida jälkikäteen, kuten esim. Polar ProTrainer 5 -ohjelmassa voi. Olemme välittäneet käyttäjien toiveet talossa eteenpäin, jotta käyriä saisi muokattua tarvittaessa.

2) Matkaan liittyviä tietoja mitataan koko harjoituksen tallennuksen ajalta jos GPS on päällä tai juoksusensori päällä. Automaattisen kierroksen tallennuksen voi asettaa tietyn matkan välein, jonka voi vapaasti määrittää.

Ystävällisin terveisin,

Asiakaspalvelu/ Päivi

Polar Electro Oy

Finland

20.2.2013 12:08:51

Feedback concerns: Product

Product Type (Serial): (C245X40982753)

Feedback: Hei,

1)

Voiko dataa editoida jotenkin jälkikäteen? Esim poistaa /korjata huonosta

kosketuksesta aiheutunutta väärää syketietoa.

2)

Kuinka pitkältä ajalta / matkalta pace tietoa lasketaan? Onko mahdollista

säätää?

Voisi olla ainakin vaihtoehdot 10sec, 1min, 10min, 30min, harjoituksen

alusta.

Parhain terveisin,

Ari

• 1 month later...

Nappi katkesi täälläkin. Oletteko saaneet mukisematta takuuna kuntoon ?

Nappien korjaus takuuna onnistui kivuttomasti. Lupaavat 4 pv:n käsittelyajan huollossa, omalla kohdalla taisi toteutuakin.

Mukana tuli kirjelmä jossa kerrottiin alkupään laittteissa olevien nappien materiaalin olleen huonolaatuista ja sittemmin vaihdettu.

Napit vaihdettu ja lisäksi "etuna" vaihdettu uusi linssi? eli lasi ja etuosa mittarista. Nappien matsku vaikuttaa nyt olevan pehmeämpi ja ehkä kestävämpi?

Toivottavasti nyt kestää hiukan pidempään.

Hankin tällaisen mittarin kun kyllästyin Garminin temppuiluun. Paluu Polarin tuntui kuin olisi tullut kotiin. En koskaan oikein tottunut Garminin toimintalogiikkaan.

Loistavaa tässä on että voi lajikohtaisesti määrittää onko gps päällä vai ei, mutta käsittämätöntä ettei lajien nimiä pysty muokkaamaan. Vai enkö vain osaa?

Alusta asti mittari on herjannut aina välillä, että sykelähettimen paristo on vähissä. Vaihdoin pariston, mutta silti ilmoittelee asiasta. Onko tämä ominaisuus vai vika?

Hankin tällaisen mittarin kun kyllästyin Garminin temppuiluun. Paluu Polarin tuntui kuin olisi tullut kotiin. En koskaan oikein tottunut Garminin toimintalogiikkaan.

Loistavaa tässä on että voi lajikohtaisesti määrittää onko gps päällä vai ei, mutta käsittämätöntä ettei lajien nimiä pysty muokkaamaan. Vai enkö vain osaa?

Alusta asti mittari on herjannut aina välillä, että sykelähettimen paristo on vähissä. Vaihdoin pariston, mutta silti ilmoittelee asiasta. Onko tämä ominaisuus vai vika?

Ei pysty muokkaamaan noita nimiä, tämä toiminto ilmeisesti tarkoituksellisesti varattu kalliimpiin malleihin.

Tuo herjaaminen ei kuulosta normaalilta. Olisiko pariston ja napojen välillä huono kosketus? Polarin tuesta voi tietty yrittää kysyä vinkkiä, tosin ainakin sähköpostiin vastaavat tooooosi hitaasti. Itse olen miettinyt, että olisiko paristo vähissä kun välillä sykemittaus sekoilee, mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut..

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Eipä taida olla asiaa saunaan eikä suihkuun. Sadetta tosin pitäis kestää mutta itse en ainakaa viitti pitää suihkussa kun tuskin menee takuuseen jos sen takia hajoaa.

Itse ihmettelen parhaillaan että eikö tästä tosiaan saa mistään muutettua asetuksia siten että voi pitää taukoa harjoitellessa. Esim lenkillä näkee kaverin ja pysähtyy 5min ajaksi juttelemaan. Tästä kun painaa stop niin gps ilmeisesti ei mittaa mutta kello juoksee koko ajan. Taas kun painaa start niin harjoitus jatkuu, mutta kello on mennyt koko ajan eteenpäin. Kyllä mulla on aikaisemmissa mittareissa saanu pysäytettyä harjoituksen ihan kokonaan ja taas jatkettua eteenpäin! Pari kertaa olen lenkin jälkeen painanut stop ja jättänyt siihen joksikin aikaa. Vähän ajan päästä olen huomannut että jäi painamatta toisen kerran stop. Näin kello on juossut koko ajan eteenpäin esim 30min ja kaikki keskiarvot on menny aivan sekaisin.

Toinen ihmetyksen kohde on, etten löytänyt polarpersonaltrainer.com palvelusta ollenkaan väliaikojen vauhteja. Eli jos olen juossut vaikka 4min vetoja, niin en näe suoraan vetojen vauhteja vaan joudun itse laskemaan ne. Tämän ominaisuuden tarve tietysti korostuu jos vedot eivät ole samanmittaisia ajallisestikaan niin vertailu on vaikeampaa. Tähän liittyen myös väliaikojen lisääminen jälkeenpäin on ilmeisesti mahdotonta?

Onko muut huomannu samoja ongelmia? Onko löytyny ratkaisuja? Kaikki ei tietysti tykkää niin tarkkaan seurailla harjoituksia jälkeenpäin, mutta ite siihen tottuneena että kaikki data löytyy kätevästi jää kaipaamaan montaa asiaa. Olen ennen käyttänyt globalsatin gps-mittaria ja sport tracks ohjelmaa.

Eipä taida olla asiaa saunaan eikä suihkuun. Sadetta tosin pitäis kestää mutta itse en ainakaa viitti pitää suihkussa kun tuskin menee takuuseen jos sen takia hajoaa.

Kestää vesipesun ja suihkuttelun. Uimista ei ilmeisesti suositella, tosin eipä se sykettä mittaisi vedessä kuitenkaan. Saunaan en ole kelloa vienyt, en muutenkaan ikinä sauno kello kädessä.

Itse ihmettelen parhaillaan että eikö tästä tosiaan saa mistään muutettua asetuksia siten että voi pitää taukoa harjoitellessa. Esim lenkillä näkee kaverin ja pysähtyy 5min ajaksi juttelemaan. Tästä kun painaa stop niin gps ilmeisesti ei mittaa mutta kello juoksee koko ajan. Taas kun painaa start niin harjoitus jatkuu, mutta kello on mennyt koko ajan eteenpäin. Kyllä mulla on aikaisemmissa mittareissa saanu pysäytettyä harjoituksen ihan kokonaan ja taas jatkettua eteenpäin! Pari kertaa olen lenkin jälkeen painanut stop ja jättänyt siihen joksikin aikaa. Vähän ajan päästä olen huomannut että jäi painamatta toisen kerran stop. Näin kello on juossut koko ajan eteenpäin esim 30min ja kaikki keskiarvot on menny aivan sekaisin.

Kuulostaapa oudolta. Omassani kyllä pysähtyy ajanotto kun stop-nappia painaa. Näkyykö kellossa ja ppt.comissa sama aika kun noin käy?

Toinen ihmetyksen kohde on, etten löytänyt polarpersonaltrainer.com palvelusta ollenkaan väliaikojen vauhteja. Eli jos olen juossut vaikka 4min vetoja, niin en näe suoraan vetojen vauhteja vaan joudun itse laskemaan ne. Tämän ominaisuuden tarve tietysti korostuu jos vedot eivät ole samanmittaisia ajallisestikaan niin vertailu on vaikeampaa. Tähän liittyen myös väliaikojen lisääminen jälkeenpäin on ilmeisesti mahdotonta?

Löytyy käyrä-välilehdeltä, klikkaa sieltä kierrokset näkyviin.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy