Jump to content
Juoksufoorumi.fi

11.07.06


Savotar
 Share

Recommended Posts

  • Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vetoharjoitus Meilahden pururadalla. Nämä vedot taitavat olla minun Akilleen kantapää, kun en saa tuota sykettä kovin korkealle, jonkun sortin itsesuojeluvasito iskee.

Aluksi 15min lämmittelyä, sitten 5x1010m vedot, väliin 3 minuutin palautukset. Lopuksi 15 min lönkyttelyt kotiin. Polar 625X sekoili välillä, syke oli milloin 44, tai 134 kun oikeampi luku olisi ollut lähellä 160. Helle vai mikä lie. Keskivauhti jää tässä tilastossani matalalle, kun nuo vedot ja palautuskävely ovat mukana matkoissa. En osaa/jaksa rakennella harjoitusohjelmaa mittariin.

Aikaa kului kaikkia 1h20min,AV HR 140, PACE AVG 06:21,SPEED AVG 9.4,KCAL 1075.

VEDOT

1. vauhti 4.50min/km, AV HR 133, MAX HR 134 (täytyy olla mittausvirhe)

2. vauhti 6.22min/km, AV HR 141, MAX HR 164

3. vauhti 6:34min/km, AV HR 146, MAX HR 165

4. vauhti 6:14min/km, AV HR 146, MAX HR 166

5. vauhti 5:58min/km, AV HR 148, MAX HR 159

Eka veto on "puhdas veto", muissa mukana palautuskävelyä. Pururadan korkeuserot ovat keskiarvo 4m, alin -8m ja ylin 15m, joten kai sekin tuo mukaan oman haastavuutensa.

Kiinnostavaa oli että kastelin mustan Nike drifit-lippikseni kylmällä vedellä, mutta se oli kuiva jo viiden minuutin verryttelyn jälkeen.

Mukana menossa oli vesipullo joka tulikin tarpeeseen. Kaksi tuntia ennen harjoitusta nappasin satsin Gutzyä. ja toisen mokoman harjoittelun jälkeen plus vähän hedelmiä ja luonnonjugurttia mansikoilla. :icon_twisted:

Link to comment
Share on other sites

En osaa/jaksa rakennella harjoitusohjelmaa mittariin.

Testasin joskus noita valmiita ohjelmia, mutta olen tullut siihen tulokseen, että parasta on, kun painelee itse väliaikoja. Eli itse teen niin, että poistan autolap -toiminnon, ja painelen aina sitä punaista nappia vedon alussa ja lopussa. Sittenhän tuolta softasta näkee tarkkaan jokaisen vedon keston, maks sykkeen ja ka sykkeen ym.

Link to comment
Share on other sites

Testasin joskus noita valmiita ohjelmia, mutta olen tullut siihen tulokseen, että parasta on, kun painelee itse väliaikoja. Eli itse teen niin, että poistan autolap -toiminnon, ja painelen aina sitä punaista nappia vedon alussa ja lopussa. Sittenhän tuolta softasta näkee tarkkaan jokaisen vedon keston, maks sykkeen ja ka sykkeen ym.

Hei kiitos neuvosta, Ulla! Tuo oli selkokieltä - toisin kuin nuo monisivuiset manuaalit. Täytyy kokeilla noin seuraavalla kerralla :115:

Link to comment
Share on other sites

Ensimmäinen Rauhanmaili kokeilu takana..tulos todella rauhallinen....

Alusta alkaen tuntui että jalkani eivät ole omani vaan jonkun toisen.

Ehkäpä tuo LuusaloGp:tä edeltäneet kaksi kilometreiltään meikäläiselle kovaa harjoitusviikkoa selitättänevät osan??

Lopputulos 3218m/2 mailia aikaan 13:08..Puolimatka 6:32..

Edellämenijöitten selät näkyivät mutta puristus oli täysin kateissa.....

Fiilikset juoksusta muuten ok..tulos perheestä....Juoskoon maileja ken tahtoo....:angry:

Link to comment
Share on other sites

Iltarastit B-rata. Matkaa kertyi joku 3,7km ja aikaa kului reilu 41minuuttia. Viimestä rastia ettiskelin joku 7minuuttia "ylimääräistä"... Kotona kävin sitten vielä juoksemassa pari kilometriä hissukseen ja venyttelin hyvin.

Jaloissa ei tuntunut yhtään lauantai, mutta hieman ehkä hengityksessä.. Mutta kyllä tämä tästä! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy