Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Morningstar

Kisahousut pitkälle matkalle

Recommended Posts

Moi,

Tarvitsisin suosituksia hyvistä TRI-pöksyistä erityisesti pidempiä matkoja ajatellen. Ongelmana lähinnä se, että nivusten seutu tuntuu olevan harvinaisen hautuvaa mallia, ja pöksyjä joissa ongelma katoaisi ei ole tähän mennessä löytynyt.

Tällä hetkellä kokemuksia Skinseistä (Malli Tri400) ja 2XU:sta (Comp tms.). Molemmat ihan soivia pelejä lyhyille matkoille, mutta kun olen tehnyt esim. pidempiä yhdistelmiä niin kävely on treenien jälkeen näyttänyt aika hassulta ja tuntunutkin melko ikävältä. :huh:

Pöksyistä en tiedä, mutta hoituisiko pulmasi joko nivusia öljyämällä tai talkkaamalla? Itse ainakin ajattelin öljytä Nastolassa niin nilkat, niskan, kainalot kuin nivusetkin.

+1

Kunnon pyöräilyliikkeistä löytyy ns. säämiskärasvaa, jolla voi sitten hanurilleen antaa viimeisen voitelun.

Olen itse myös huomannut että piiiiitkillä lenkeillä tri-puvun pehmuste on vaan liian pieni/ohut. Täydellä matkalla viimeksi mulla oli märkkiksen alla tri-toppi + normaali pyöräilyhousut, ja t2:ssa vaihdoin juoksusortsit jalkaan. Hyvin toimi, kannattaa tosin testata etukäteen.

Muokattu

Ajomukavuus on aika monen asian summa. Satulan asento, satulan korkeus, housut, säämiskärasva etc.

Itse olen kärsinyt kyseisestä ongelmasta pitkään, mutta tälle kaudelle tuli muutamia ratkaisevia muutoksia.

Treeni: käytin useimmin treeneissä tri-housuja oikeiden pyörähousujen sijaan, jotta hanuri tottuu ko yhdistelmään.

Satula: kun en löytänyt sopivaa niin tein itse oman (tämä oli todnäk merkittävin muutos)

Housut: Toista kesää nyt käytössä De Soton pöksyt joiden vaippa on ihan eriluokkaa kuin nuo tyypilliset fleecen palaset. (tässä oma review)

Näillä housuilla vedin nyt Rothissa täyden matkan lävitse ilman suurempia ongelmia.

Pitkälle matkalle en ole vielä lähdössä mutta silti:

Onko näille De Soton kamppeille löytynyt jo voittanutta, vai kannattaako ostaa vaikka rivierat jos haluaa varman päälle pelata?

Olen ajatellut että alaosa on se varuste, missä en halua säästää väärässä paikassa. Hanuri on kovilla jo tunnin traineri-istunnon jälkeen kun jalassa on Lidlin linttaantuneet ajohousut, enkä halua että puolimatkan kisasta päälimmäiseksi muistoksi jää se suunnaton kipu välilihassa. Alaosa pitää olla myös riittävän laadukas jotta sillä on mukava painella kaikki kolme osuutta.

Eli: 120 dollarilla De Soto riviera 7mm ceramico padilla vai onko kilpailevia tuotteita halvemmalla hinnalla esim Wigglen valikoimissa?

Muokattu

Jos Desoto kiinnostaa, lue tämä:

Tilasin desotosport.comista riviera alaosan. Tilatessa ei saa sähköpostiin kuittia tai muuta vahvistusta, joten kannattaa ottaa kuvakaappaus nettisivusta kun kuitti lävähtää ruutuun. Se jää ainoaksi dokumentiksi kaupasta.

Nettisivu tarjoaa meille finskeille automaattisesti 49 dollarin alennuskuponkia tullimaksujen vuoksi. Näin pöksyjen hinnaksi jäi noin 75 dollaria + postimaksut 39,50 dollaria.

Omat pöksyni jäivät tulliin ja lisämaksua tuli 26 euroa. Tullin nettisivuilla tuonti-ilmoituksen teko ja maksaminen oli helppoa, kunhan oli kuitti tallella.

En nyt väittäisi että aivan hirveää hintaa tarvitsee maksaa jos kyseessä on todellakin hyvä tuote. Se jää nähtäväksi. Itse aion käyttää ko alaosaa kaikilla fillarilenkeilläkin, eikä tarkoitus ole ostaa ylimääräisiä fillarihousuja. Toivon että tuo 7mm pädi ajaa asiansa.

Laitoin nettisivujen kautta kyselyn oikeasta koosta kun olin ensin mitannut lantioni, vyötäröni ja reiteni. Herra De Soto vastasi nopeasti ja kertoi oikean koon, joten uskalsin painaa tilausnappulaa. Paketti saapui halvimmalla postitustavalla nopeasti.

Mulla kokemusta vain PI:n housuista, jotka ovat olleet hemmetin hyvät. Säämiskää ei juostessa edes huomaa ja ajaessa se hoitaa kuitenkin hommansa. Pehmustaa aavistuksen ja siirtää hien pois iholta. Lisäksi perskankkujen kohdalla on pienet taskut, joihin menee kätevästi geelipullot (mä pullotan geelit, niin ei tartte tapella pussien kanssa). Istuvuus on todella napakka ja se sopii mulle.

http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,18,12;product=47870