Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
MarkoA

Viime hetken tunarointi

Recommended Posts

Sattuuko muille tällaista, että alkaa n. muutama päivä (tai jopa samana päivänä) ennen jotain tapahtumaa säätämään kamojen kanssa ja se menee metsään? Mulla on käynyt ennenkin samoin ja taas sen tein... Eilen ajattelin näppäränä laittaa suosikkilenkkarit iskuun tri-kisoja varten ja joustonauhat paikoilleen. Sitten testilenkille (ilman sukkia tottakai) ja muutaman kilsan jälkeen totesin homman k*sseen pahemman kerran. Molemmissa kantapäissä hirveät rakot ja Joroisille enää joku päivä. Mulla ei normaalisti tule ikinä kunnon rakkoja kun on sukat, mutta ilman sukkia tällaisilla kengillä joilla ei ole kokeillut, niin huonostihan tässä kävi!

Milloin on tullut vaihdettua satula viimehetkellä (jäi kiristys puolitiehen) ja milloin rataspakka (ei sopinut ketjun mittaan) sykemittarin patterit (ei toimi kisapäivänä) jne jne. Ja hyvin yleistä mulle on, etten selvitä miten kisapaikalla oikeasti toimitaan, tai missä se paikka edes yleensä on. Sitten tulee se viimehetken paniikkin kun meinaa kaikki mennä pieleen jonku ihan turhan tunaroinnin kanssa.

Olenko minä ainoa tunari?

Ei muuta kuin apteekkiin Compeedin keino-ihoa hakemaan. Kestää uinnin, kokeiltu on.

Kaikki tunaroi, mutta kaikki ei kehtaa tunnustaa.:rolleyes:

Eräs nimeltämainitsematon foorumillakin esiintynyt kamunen oli mm. menossa Vantaalle kisaamaan lauantaina (kisa oli sunnuntaina). Onneksi tuli puheeksi edeltävällä viikolla.

Kuit kuit kuit.:very_drunk:

Joku (en minä) täällä kerran tunnusti kiinnittäneensä polkimet ristiin ja tietty jättäneensä jakarin loitolle kisapaikalta, se oli musta aika mehukas. Toinen klassikko on tietty räjäyttää kumit viime hetken paineen lisäyksillä.

Mulle ei ihme kyllä (KOP-KOP!) ole kosahtanut koskaan vaikka läheltä on liipannut. Tampereella jätin kaikki juomat ja energiat hotelliin ja huomasin asian vasta, kun huoneen buukannut Jupis oli jo startannut omassa lähdössään. Hotellin ovet olivat onneksi koodilla aukeavat (avain olisi ollut Jupiksella...), joten ehdin eväät hakemaan.

Nyt tietty kun ääneen sanoin, huomaan huomenna mökillä jotain Joroisille tulevaa jääneen kotiin...

Aika paha olin kun viime ironman kisassa riisuin chipin T1:ssä sukkienlaiton ajaksi ja unohdin vaihtopaikalle. Huomasin 15 km vuoristoon nousun jälkeen. Onneksi vieressä meni "kärkimotskari" ja kuski lähti selvittämään asiaa. Oli saanut kisan jurylta luvan toimittaa minulle, kun olin todistetusti ajanut hänen valvonnassaan reitin huijaamatta. Niin motskarimies ajoi yli 100 km toimittaen chippini jonka sain juuri ennen kääntöpaikan ajanottomattoa jalkaani. ÄLÄ IKINÄ RIISU CHIPPIÄ KISAN AIKANA.

Ja hyvin yleistä mulle on, etten selvitä miten kisapaikalla oikeasti toimitaan, tai missä se paikka edes yleensä on. ?

Kisat ovat Joroisilla, kisakanslia lentoasemalla. Alla on linkki karttaan... :)

http://maps.google.com/maps?q=Lentoasemantie+130,+Joroinen,+Suomi&hl=en&sll=61.92411,25.748151&sspn=12.027641,46.538086&oq=Lentoasemantie+130,+jor&hnear=Lentoasemantie+130,+Joroinen,+Finland&t=m&z=15

Vantaallakin oli heikosti porukkaa kisainfoissa, ja jossakin kuntosarjassa naiselle oli yllätys, että hylsy tulee, jos ei ui uimalakin kanssa. Pelkäsköhän se, että menee frisyyri ja minivogue sekaisin uimalakin kanssa?

Sitten oli se yks UrpÃ¥ Aulangolla täydellä, joka fillaroi ilman kypärää, kun sillä on KANSAINVÄLINEN LISENSSI.

Oon tässä miettinyt pitäisikö satulaa vähän nostaa lauantaille. Taitaa jäädä tekemättä kun näitä lukee :) Viime vuonna Joroisilla kaverini tuli ekaa triathloniinsa cyclocrossarilla, jossa sillä oli lukko kiinni rungossa. Perjantaina se päätti ottaa lukon irti. Sitten huomattiin, että lukko olikin painanut vaihtajan vaijeria ja vaihteet meni sekaisin. Kaveri sähläsi vähän sen kanssa ja luuli, että homma on kunnossa. Kisassa siltä tippui ketjut kahdesti rattailta...

En uskaltanut(tai oikeasti jaksanut) edes ottaa pyörää auton kyydistä pois Kiskon jäljiltä, siellä kulki hyvin niin pitäisi kulkea täysin koskemattomana edelleen hyvin Joroisilla.

Tosin tänään tuli siten tehtyä jotain ehkä vähän tyhmää; Menin punttisalille kaverin mukana. Tosin otin hyvin kevyesti, enkä jaloilla tehnyt mitään, joten korkeintaan pitäisi tuntua uinnissa, ja siinäkin hyvin vähän.

En tietenkään viitsi kaveria julkisesti suolata asuinpaikkaa kertomalla. Mutta sen verran voi sanoa että ei hän ainakaan etupainoinen ollut.:joyous:

Elikkä meikäläinen on poissa laskuista :039:

Vaikka kerran olen ahvenistolle ajellut katteleen rata-sm kisoja viikko etuajassa. Ihmettelin autolta kävellessäni että onpas hiljaista, mutta perille kun pääsin niin ei niistä antiikkimessulaisista postimerkkikokoelmineen niin kauhee meteli voinutkaan lähteä :grin:

Rookie

Kisaa edeltävänä päivänä lähdin matkaan kisapaikan suuntaan fillari auton katolla. Päätin koukata kaupan kautta ja ajoin auton parkkihalliin muistamatta pyörää katolla. Eiköhän se sitten osunut sellaiseen paksuun betonipalkkiin --> vaihdevivut ja vanteet solmuun (sekä autosta katto sisään ja kattotelineet päreiksi). :mad0228: Onneksi pyörän runko säilyi ehjänä ja rikkinäisillä vaihdevivuilla pystyi vielä jotenkuten vaihtamaan. Mutta kiire tuli uusien kiekkojen oston ja asennuksen kanssa...