Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Mitä mukaan triathlonille?

Arvostele ketju:


Recommended Posts

Olisi eka tri-tapahtuma edessä Joroisissa ensi viikolla ja nyt alkaa heräilemään kysymyksiä siitä mitä siellä mahtaa tarvita. Ollaan porukalla liikkeellä asuntoautolla, joten mukaan voi ottaa tavaraa enemmänkin, mutta mitä siellä oikeasti tarvitsee? No pyörä, märkkäri, juoksu/pyöräilyvarusteet ovat itsestäänselvyyksiä, mutta oheistuottuotteita ei oikein tule mieleen. Vähän energiageeliä juoksuun ja pyöräilyyn, mutta onko jotain sellaista mitä esim. vaihtoihin kannattaa ottaa?

- j

Link to post
Share on other sites

Jos kaiken pyöräsälän muistat, ja juoksukengät ja märkkärin, niin aika pitkälle pääsee jo. Tämän lisäksi joku sadesuoja varusteille, jos sataa. Vaikka ne kastuisivat suorituksen aikana, on se kiva heittää kuivaa kenkää jalkaan kuitenkin. Ja kiskossa eilen satoi Ennen kisaa, joten olisivat olleet märkiä ennen suorituksia, vaikka ei kisan aikana satanutkaan, kun olivat siellä vaihoalueella. Tähän liittyen jalkapyyhe, kun tulet uimasta, niin saa jalat hetkessä kuivaksi ja jos käyttää sukkia, niin helpottaa kovasti. Ei jää hiekkaa tms jalkoihin hiertämään, jos rannalta vaihtoon joutuu hiekalla käymään. Itse käytän myös lippistä juoksussa, jos yhtään on lämpimämpää. Auttaa sekä auringonpaisteeseen, että litimärkänä (sienet huollosta) pitää pään viileämpänä kauemmin. Omat eväät nyt jokainen pystyy miettimään, kun ne on niin yksilöllisiä.

Link to post
Share on other sites

Miten esim. Joroisilla pyöräilyvarusteet (kypärä,lasit kengät sukat) olette aikonut vaihtaa? Itse olen ajatellut pistää ne vaihtopussiin ja vaihtaa heti uimasta tullessa ja juosta pyörälle kengät jalassa. Vai pitäisikö ne jättää pyörään?

Muistaakseni kaikkien varusteiden pitää olla T1-pussissa poislukien kengät, jotka saavat olla kiinni polkimissa.

Itse sujautan kaikki varusteet pussiin, ja hipsuttelen matotetun siirtymisen popot jaloissa kopsuen.

Link to post
Share on other sites

Vauvaöljy liukastaa raajat niin että märkäpuku lähtee liukkaammin päältä, päähine ja aurinkolasit voi juoksussa olla kova sana, vedenkestävä 50 suojakerroin aurinkorasva jo aamulla herätessä iholle, käsivarrenlämmittimet pyöräilyyn saa esim lapsen sukkahousuista leikkamalla tai lentosukista sukkaosan poistamalla, numerolappuvyö oikeankokoiseksi säädettynä voi olla kuminauhaa mukavampi, pyöräilyyn ajohanskat, varakumi, pumppu em lisäksi.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy